• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Mamaobabba

Hej alla nya och gamla i tråden!

Jag har saknat er men helt enkelt inte orkat vara här.. För mycket tankar och sorg.
    Ville vara glad för alla som fick plus, men det slutade bara med att jag satt och storgrät för att det inte var vår tur.. Är fortfarande jobbigt, vi har ju "hållt på" i två och ett halvt år snart, så.. ja.. det är lite jobbigt!! Men.. Jag tittar in lite iaf!

Grattis till alla nya pregosar! Underbart för er!Skål

Och välkomna ni nya i gruppen men, jag beklagar att ni behövt komma hit till oss..

Xperia; jag beklagar verkligen! Massa varma kramar!   Hjärta

Vi har just påbörjat vår fertilitetsutredning, så imorgon bär det av till lab för att göra en hiskelig massa blodprover, och så ska maken min lämna spermieprov.
    Sen nästa cykel är det dags för ännu fler prover..
    Känns skönt att vi äntligen är på G, att vi ska få hjälp! Glad

Massor av varma kramar till er alla!

Hoppas ni

• airamanna
    Mamaobabba skrev 2011-01-24 01:15:07 följande:

Jag har saknat er men helt enkelt inte orkat vara här.. För mycket tankar och sorg.
    Ville vara glad för alla som fick plus, men det slutade bara med att jag satt och storgrät för att det inte var vår tur.. Är fortfarande jobbigt, vi har ju "hållt på" i två och ett halvt år snart, så.. ja.. det är lite jobbigt!! Men.. Jag tittar in lite iaf!

Och välkomna ni nya i gruppen men, jag beklagar att ni behövt komma hit till oss..

Vi har just påbörjat vår fertilitetsutredning, så imorgon bär det av till lab för att göra en hiskelig massa blodprover, och så ska maken min lämna spermieprov.

Hoppas ni
    Skönt att höra ifrån dig! Förstår att det är tufft, men jag hoppas verkligen att det går bra på utredningarna och att ni får den hjälp som behövs!!! Det är ni värda!

Kämpa på, tänker på er och håller tummar och tår!

kramar i massor!!! {#emotions_dlg.flower}
  • mammiz83

Hoppas ni
    Hoppas att ni får lite vettiga svar på er utredning och att ni äntligen kan få hjälp!
    längtande själ
  • sommarbebis 2010

Mamaobabba, du har varit saknad! Men jag förstår dina känslor till fullo.
    Jag hoppas att allt går bra nu när utredningen kommit igång och att ni går den hjälp ni behöver. Många många styrkekramar

• beingboring

Hoppas ni
    Jag säger som alla andra, du är ofantligt saknad i tråden men jag förstår att du behöver ta en paus. Det behöver man ju ibland. När/om du känner att du orkar och har lust så finns ju tråden kvar och väntar på dig Hjärta

Spännande och bra också att få börja er fertilitetsutrednng! Ni är värda allt!

Ta hand om dig vännen.
  • beingboring
    Tant Pruselius skrev 2011-01-20 22:53:07 följande:
    underbart !!!
    Vi lyssnade oxå och bebben har nu lagt sig åt rätt håll, dock ej fixerad men ändå
    Vad spännande! Det närmar sig! Glad
    sommarbebis 2010 skrev 2011-01-20 21:24:08 följande:
    Lyssnade. På hjärtljuden hos bm idag, det lät som det skulle :)
    Mys... Hjärta
  • beingboring

Själv börjar jag känna rätt rejäl ångest inför vårt KUB/UL nästa vecka. Det var ju vid den här tiden förra gången som vi fick reda på att allt inte stod rätt till och jag kan känna den där paniken när man tittar på ultraljudbilden och förstår att den där lilla bebisen inte är tillräckligt stor. Tittar i en augustitråd där folk lagt upp ultraljudbilder på sina bebisar i typ vecka 13 som faktiskt är riktiga bebisar och känna såndär magoro för att jag inte ska få se det dom ser. Vet ju att det är idioti att oroa sig för något jag inte kan påverka och jag vill inte vara en såhär nojjig människa men kan inte hjälpa det. Blir rädd varje gång jag får ont i magen och petar på brösten stup i kvarten för att se om dom fortfarande är lite ömma. Haha. När ska oron gå över?

Önskar vi fick göra ultraljudet idag så man hade det gjort. Känns som eeeevigheter tills nästa torsdag. Sen ska man oroa sig för KUB-resultatet också.. Vojne vojne..

• Tant Pruselius
    beingboring skrev 2011-01-25 08:29:01 följande:
    Själv börjar jag känna rätt rejäl ångest inför vårt KUB/UL nästa vecka. Det var ju vid den här tiden förra gången som vi fick reda på att allt inte stod rätt till och jag kan känna den där paniken när man tittar på ultraljudbilden och förstår att den där lilla bebisen inte är tillräckligt stor. Tittar i en augustitråd där folk lagt upp ultraljudbilder på sina bebisar i typ vecka 13 som faktiskt är riktiga bebisar och känna såndär magoro för att jag inte ska få se det dom ser. Vet ju att det är idioti att oroa sig för något jag inte kan påverka och jag vill inte vara en såhär nojjig människa men kan inte hjälpa det. Blir rädd varje gång jag får ont i magen och petar på brösten stup i kvarten för att se om dom fortfarande är lite ömma. Haha. När ska oron gå över?

Önskar vi fick göra ultraljudet idag så man hade det gjort. Känns som eeeevigheter tills nästa torsdag. Sen ska man oroa sig för KUB-resultatet också.. Vojne vojne..
    Hjärta *kram*
  • NadjaP

hejsan jag är ny i tråden och har inte läst alla inlägg.. men får beklaga alla som fått missfall :/ verkligen jätte tråkigt jag fick själv veta att jag fick missfall i söndags och var hos läkaren idag som sa att allt hade kommit ut och att så fort blödningen var borta så var det bara att börja försöka igen.. 

Jag var i v. 5+4 så det var ganska tidigt men man såg ändå framemot att få sig en liten :(  Men jag och min sambo får väl bara försöka igen och hoppas att det går bättre nästa gång :)

Grattis och lycka till till alla som det gått vägen för :)  

• Tant Pruselius
    NadjaP skrev 2011-01-25 09:48:09 följande:
    hejsan jag är ny i tråden och har inte läst alla inlägg.. men får beklaga alla som fått missfall :/ verkligen jätte tråkigt jag fick själv veta att jag fick missfall i söndags och var hos läkaren idag som sa att allt hade kommit ut och att så fort blödningen var borta så var det bara att börja försöka igen.. 

Jag var i v. 5+4 så det var ganska tidigt men man såg ändå framemot att få sig en liten :(  Men jag och min sambo får väl bara försöka igen och hoppas att det går bättre nästa gång :)

Grattis och lycka till till alla som det gått vägen för :)  
    Jag beklagar att du hittade hit