• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • mammiz83

beingboring: jag är övertygad om att det kommer gå JÄTTEBRA!

NadjaP: Hoppas att nästa plus kommer snart och att det håller i sig hela vägen fram!

längtande själ
  • airamanna
    beingboring skrev 2011-01-25 08:29:01 följande:
    Själv börjar jag känna rätt rejäl ångest inför vårt KUB/UL nästa vecka. Det var ju vid den här tiden förra gången som vi fick reda på att allt inte stod rätt till och jag kan känna den där paniken när man tittar på ultraljudbilden och förstår att den där lilla bebisen inte är tillräckligt stor. Tittar i en augustitråd där folk lagt upp ultraljudbilder på sina bebisar i typ vecka 13 som faktiskt är riktiga bebisar och känna såndär magoro för att jag inte ska få se det dom ser. Vet ju att det är idioti att oroa sig för något jag inte kan påverka och jag vill inte vara en såhär nojjig människa men kan inte hjälpa det. Blir rädd varje gång jag får ont i magen och petar på brösten stup i kvarten för att se om dom fortfarande är lite ömma. Haha. När ska oron gå över?

Önskar vi fick göra ultraljudet idag så man hade det gjort. Känns som eeeevigheter tills nästa torsdag. Sen ska man oroa sig för KUB-resultatet också.. Vojne vojne..
    Förstår din oro... jag kan glädja dig (lite kanske iaf) med att min oro faktiskt har minskat mer och mer (gick in i v 15 igår) och blivit mer en "normal-graviditetsoro" nu. med "normal" menar jag att den är på den nivån att man är lite orolig hela tiden för allt möjligt men mest ser fram emot vad som komma skall, men jag tror det ingår i att vänta barn och sen vara förälder :) 

Jag ska hålla tummar och tår för er nästa vecka!  Massa kramar till er!
  • Anonym (Me to)
    Själv börjar jag känna rätt rejäl ångest inför vårt KUB/UL nästa vecka. Det var ju vid den här tiden förra gången som vi fick reda på att allt inte stod rätt till och jag kan känna den där paniken när man tittar på ultraljudbilden och förstår att den där lilla bebisen inte är tillräckligt stor. Tittar i en augustitråd där folk lagt upp ultraljudbilder på sina bebisar i typ vecka 13 som faktiskt är riktiga bebisar och känna såndär magoro för att jag inte ska få se det dom ser. Vet ju att det är idioti att oroa sig för något jag inte kan påverka och jag vill inte vara en såhär nojjig människa men kan inte hjälpa det. Blir rädd varje gång jag får ont i magen och petar på brösten stup i kvarten för att se om dom fortfarande är lite ömma. Haha. När ska oron gå över?

Önskar vi fick göra ultraljudet idag så man hade det gjort. Känns som eeeevigheter tills nästa torsdag. Sen ska man oroa sig för KUB-resultatet också.. Vojne vojne..
    Jag kan känna samma. Är i v 13 nu 14 imorgon var ju denna veckan jag fick mf förra gången men nu försöker jag tänka Positivt. MEN jag tittar fortfarande VARJE gång jag varit på toa på papperet om det är blod där men det lär man kanske göra hela graviditeten.... Jag hoppas på att RUL v 10 ska lugna mig mer. Men jag tycker ändå att man blir lugnare och lugnare. jag har fortfarande mycket symptom så jag tänker att det är positivt..... Håller tummarna för er nästa vecka!
  • Tant Pruselius
    Anonym (Me to) skrev 2011-01-25 19:05:04 följande:
    Jag kan känna samma. Är i v 13 nu 14 imorgon var ju denna veckan jag fick mf förra gången men nu försöker jag tänka Positivt. MEN jag tittar fortfarande VARJE gång jag varit på toa på papperet om det är blod där men det lär man kanske göra hela graviditeten.... Jag hoppas på att RUL v 10 ska lugna mig mer. Men jag tycker ändå att man blir lugnare och lugnare. jag har fortfarande mycket symptom så jag tänker att det är positivt..... Håller tummarna för er nästa vecka!
    jag kollar fortfarande pappret varje toabesök och har alltid en liten klump i magen inför varje toabesök...är i v 34 nu...
  • Anonym (Me to)
    Tant Pruselius skrev 2011-01-25 19:40:33 följande:
    jag kollar fortfarande pappret varje toabesök och har alltid en liten klump i magen inför varje toabesök...är i v 34 nu...

Jag som trodde det skulle gå över men det gör nog inte det då
  • sommarbebis 2010

Kramar Hjärta
  • sommarbebis 2010

Nu är jag orolig, har ont i magen som bara den och är livrädd att nåt hände igår när jag halkade. Men vi ska på UL imorgon så vi får se då.

Jag halka rejält, har två knallblå, svullna knän, en stukad fot, har sträckt höften och axeln.. Halkade på ett blött stengolv.
    Jag som varit så försiktig ute och gått med broddar och verkligen tagit det lugnt för att inte halka och göra nåt...
    Gick in i v 16 igår...

• mammiz83

Vad var det för en dåre som kom på det där med missfall egentligen?? Oerhört dum idé!
    Jag vet, missfall kan inte skyllas på någon, men visst hade det varit skönt att veta åt vilket håll man skulle vända all sin ilska, sorg och frustration?

längtande själ
  • elva06
    mammiz83 skrev 2011-01-26 13:06:45 följande:

Vad var det för en dåre som kom på det där med missfall egentligen?? Oerhört dum idé!
    Jag vet, missfall kan inte skyllas på någon, men visst hade det varit skönt att veta åt vilket håll man skulle vända all sin ilska, sorg och frustration?

*Gilla*
    ~Mamma till 06:a, tycker det är dags för en till nu~
  • airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2011-01-26 11:09:41 följande:
    Nu är jag orolig, har ont i magen som bara den och är livrädd att nåt hände igår när jag halkade. Men vi ska på UL imorgon så vi får se då.

Jag halka rejält, har två knallblå, svullna knän, en stukad fot, har sträckt höften och axeln.. Halkade på ett blött stengolv.
    Jag som varit så försiktig ute och gått med broddar och verkligen tagit det lugnt för att inte halka och göra nåt...
    Gick in i v 16 igår...
    Usch din stackare, hoppas att det onda går över snart och att UL:et gick bra!

kramar!!!