• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • sommarbebis 2010

Airamanna, UL gick bra, men min dr var sjuk och jag fick en riktig argbigga istället som tyckte folk oroa sig för mycket nu för tiden och bla bla bla...

• Tant Pruselius

Imorgon ska vi in på UL och kolla fostervattenmängd... inget att vara orolig för men pga att det inte fanns någon direkt vatten avgång med dottern och när hon kom ut så var det nästintill snustorrt så tyckte BM att vi skulle kolla det nu i v 35 och sedan även i v 39..... känns ändå tryckt och bra att få lite extra koll....

• sommarbebis 2010

Tant pruselius, vad härligt att få kolla lite extra på bebis, du har inte så långt kvar nu

• sommarbebis 2010

Jag är lite nere och så nu Min man har nämligen sagt mer eller mindre rakt ut att om jag halkar eller nåt och nåt händer bebis kommer han klandra mig, är rädd att han kommer klandra mig om nåt går fel även fast jag inte gjort nåt. Känner mig dessutom så kluven då jag vill ut och promenera i solen och enligt bm ska jag göra det, men då kommer tanken, tänk om det händer nåt... Klandrar mig fortfarande emellanåt för att flickorna slutade leva... Är snart i samma vecka som dom dog i...

• beingboring
    sommarbebis 2010 skrev 2011-01-31 18:43:34 följande:
    Jag är lite nere och så nu Min man har nämligen sagt mer eller mindre rakt ut att om jag halkar eller nåt och nåt händer bebis kommer han klandra mig, är rädd att han kommer klandra mig om nåt går fel även fast jag inte gjort nåt. Känner mig dessutom så kluven då jag vill ut och promenera i solen och enligt bm ska jag göra det, men då kommer tanken, tänk om det händer nåt... Klandrar mig fortfarande emellanåt för att flickorna slutade leva... Är snart i samma vecka som dom dog i...
    Nämen vännen. Usch och fy vad jobbigt att du ramlade men skönt att UL såg fint ut. Och alltså, herregud - det är klart det aldrig är ditt fel om du skulle råka ramla eller halka. Du kan ju inte spendera 9 månader inlåst bara för att du är gravd! Förstår att det känns extra tungt nu då du närmar dig tiden då din förra graviditet tog slut förra gången men det var sannerligen inte heller något du kunde rå för. Jag blir så ledsen över att du känner ansvar för det - det är ju inte ditt fel och ingen kan lida av det mer än du. Klart du ska ut och promenera även fast du har en skatt att skydda i magen. Inte vara nere - allt kommer gå bra den här gången! Det har jag bestämt! Hjärta

Styrkekramar!
  • beingboring
    Tant Pruselius skrev 2011-01-31 15:08:17 följande:
    Imorgon ska vi in på UL och kolla fostervattenmängd... inget att vara orolig för men pga att det inte fanns någon direkt vatten avgång med dottern och när hon kom ut så var det nästintill snustorrt så tyckte BM att vi skulle kolla det nu i v 35 och sedan även i v 39..... känns ändå tryckt och bra att få lite extra koll....
    Myyyss.. Tänk vecka 35 alltså. Inte långt kvar nu! Glad
  • beingboring

Förlåt för mitt tjat om oro men...vi ska ju på KUB-UL på torsdag och jag är så nervös. Har en känsla i kroppen som säger mig att något inte är som det ska. Det känns som förra gången och då var det också en känsla som kom från ena dagen till den andra. Vågar man hoppas på spökveckor? Jag är så himlans orolig...

• beingboring

Här kommer hälsningar från en glad och lättad! Var på KUB-test idag och bebisen hjärta slog och allt såg bra ut. Låg och vilade i magen så när sjuksköterskan buffade lite på magen blev bebisen irriterade och sparkade och sprattlade med armarna. Lite attityd, det är bra det Hjärta Fick med oss tre bilder och det är verkligen det sötaste lilla barnet jag sett Hjärta

KUB-testet gick också bra. 1:4716. Går in i vecka 13 imorgon!

• airamanna
    beingboring skrev 2011-02-03 15:49:08 följande:
    Här kommer hälsningar från en glad och lättad! Var på KUB-test idag och bebisen hjärta slog och allt såg bra ut. Låg och vilade i magen så när sjuksköterskan buffade lite på magen blev bebisen irriterade och sparkade och sprattlade med armarna. Lite attityd, det är bra det Hjärta Fick med oss tre bilder och det är verkligen det sötaste lilla barnet jag sett Hjärta

KUB-testet gick också bra. 1:4716. Går in i vecka 13 imorgon!
    Grattis va härligt!!!! Visst är det underbart att få ligga där och titta på det lilla miraklet Hjärta 
    sommarbebis 2010 skrev 2011-01-31 18:43:34 följande:
    Det var det dummaste jag har hört, om man får säga så... Det är väl ändå aldrig någons fel om det händer en olycka eller om det går fel av någon annan anledning (även om man klandrar sig själv och vill ha något att "skylla på " det vet vi ju allihopa tyvärr alldeles för väl {#emotions_dlg.flower}

Det klart att du ska röra på dig och må så bra som möjligt, kanske ett par broddar kan hjälpa på isbanan, för det är väldigt väldigt halkigt ute... gå försiktigt, annars får väl mannen följa med som stötta

sköt om dig och den lille och  var ute i solen om du vill, det är bra för er båda!

massa kramar!!!
  • Mamaobabba

Hej alla finingar!

Kikar in lite igen och blir så glad att det händer så mycket bra saker här!

Grattis till era fina UL, VUL och KUB-tester, blir glad i hela hjärtat och kroppen att det går så bra för er.

Ta hand om er och njut.

Hoppas att det snart får vara vår tur också.

Kärlek och kramar i mängder. Hjärta