• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • charmed86
    charmed86 skrev 2011-04-30 14:05:00 följande:
    Vet tyvärr inte, är ju i ungefär samma sits som dig. Flört Förstår att du blir frustrerad!

Har fortfarande lite ont men ÄL-stickan fortsätter att vara negativ. Får se om mensen kommer eller vad det är, dem såg ju som sagt på sjukhuset att något var på G, så vi får nog mysa på och se vad som händer, är det mensen har man ju ändå något att utgå ifrån.
    Du kanske ska ringa din BM på måndag och fråga? Har du förhöjd temp förresten?

Ja du gjorde ju det! Flört Får se om jag också börjar blöda snart då, säger till om det blir så, då följer vi ju verkligen samma mönster Flört
    Mikaela80
    Föjer tydligen samma mönster fortfarande då! ;D
    Mensen kom som sagt imorse.. =)
  • Anonym (Ett förmodat MA)
    charmed86 skrev 2011-05-06 08:02:04 följande:
    Fick min första mens efter MA imorse. Känns bra även om det hade varit roligare med ÄL. Flört 
    Så om kroppen är som vanligt igen ska jag i så fall ha ÄL ungefär 18-21 maj med den 20:e som den mest fertila dagen Solig
    Vad skönt att din kropp verkar ha kommit iång nu.

Jag var på återbesök igår blev godkänd trots att det var lite kvar, det kommer säkert ut nu idagarna eller vid nästa mens sa hon... Jag har inte blödit sen i torsdags eller pyttepyttelite bara så det räcker med att ha trosskydd men... Vet inte om jag ska testa med gravtest idag eller om jag ska vänta ytterligare några dagar eftersom hon sa att det var lite kvar... förvirrande!
  • charmed86
    Anonym (Ett förmodat MA) skrev 2011-05-07 07:06:52 följande:
    Vad skönt att din kropp verkar ha kommit iång nu.

Jag var på återbesök igår blev godkänd trots att det var lite kvar, det kommer säkert ut nu idagarna eller vid nästa mens sa hon... Jag har inte blödit sen i torsdags eller pyttepyttelite bara så det räcker med att ha trosskydd men... Vet inte om jag ska testa med gravtest idag eller om jag ska vänta ytterligare några dagar eftersom hon sa att det var lite kvar... förvirrande!
    Ja det är skönt!

Skönt att det gick bra på återbesöket, dem kommer säkert det sista snart! Ingen idé att testa innan allt är ute så vänta ett par dagar du =)
  • HjärtatAlicia

Åhh denna fruktansvärt DRYGA väntan!!
    Upptäckte MA:et i vecka 13, blev klart i vecka 14..
    Skulle gått in i vecka 18 imorgon.. och har fortfarande rosa och/eller bruna flytningar hela tiden.. har dock gått över till blod nu, och jag hoppas SÅÅÅÅ att det är mensen som kommit eller iallafall är på gång nu!
    Läkaren sa på sista vul:et att mensen skulle komma om 3-5 veckor, och det är över 4 veckor sen så hoppas!!!

Bara jag som tycker det är drygt att bara vänta? 

• Anonym (Ett förmodat MA)
    charmed86 skrev 2011-05-07 21:52:23 följande:
    Ja det är skönt!

Skönt att det gick bra på återbesöket, dem kommer säkert det sista snart! Ingen idé att testa innan allt är ute så vänta ett par dagar du =)
    Jag tog fatiskt ett test imorse och de visade väldigt svagt positivt, antar att resten kommer komma med nästa mens så vi får väl vänta ytterligare typ 1½ månad på ÄL Blä för att vänta....
    HjärtatAlicia skrev 2011-05-07 23:24:16 följande:
    Skulle gått in i vecka 18 imorgon.. och har fortfarande rosa och/eller bruna flytningar hela tiden.. har dock gått över till blod nu, och jag hoppas SÅÅÅÅ att det är mensen som kommit eller iallafall är på gång nu!
    Läkaren sa på sista vul:et att mensen skulle komma om 3-5 veckor, och det är över 4 veckor sen så hoppas!!!

Beklagar att det inte gick vägen för er denna gång tycker också väntan i är dryg, fick veta i vecka 10 och fostret inte levde men läkaren ville avvakta och se om det bara var för litet så vi fick vänta ytterligare 16 dagar för att verkligen få det bekräftat och nu är det 11 dagar sen jag fick tabletter och jag har slutat blöda men allt verkar inte ha kommit ut än men det skulle komma med nästa mens om det inte kommer ut tidigare sa min läkare. 

Väntan är HEMSK, känns som om 4,5 månader har gått åt skogen... Vi hade försökt i 6 månader innan det tog sig också hoppas verkligen inte det tar så lång tid igen!

Hoppas att det var din mens som kom så att du iallafall ser att kroppen kommit igång igen!
  • charmed86
    HjärtatAlicia skrev 2011-05-07 23:24:16 följande:

Det är drygt att vänta, helt klart! Nu när jag har fått mensen och och är glad över det måste man vänta till ÄL, känns som en lång väntan just nu..
  • charmed86

Min mens verkar vara lite knäpp nu första gången, hade väldigt mycket fre-sön och igår och hitills idag har jag haft rätt lite. Och har knappt haft någon mensvärk, brukar ha kraftig värk. Brukar dessutom ha sjukt ont i brösten, men inte nu.
    Har dessutom molande värk som kommer korta stunder på vänster äggstock. Funderar på att testa med ÄL-sticka ikväll för att utesluta ÄL..
    Blir inte klok på det här Tungan ute

• aprilmamma44

hej tjejer....hoppas det går bra för er alla!!

Jag har lite frågor...har testat som en galning med ÄL-stickor. FIck dom första dagarna ett svagt streck på apotekets stickor....gick sedan över till testlagrets och hade ett väldigt svagt streck en dag och sedan dess inga streck alls. Hur tolkar ni detta????

Jag har igår börjat få "mensvärk" och antar att det är mens på G. Hoppas ju naturligtvis på en graviditet då jag o sambon har varit väldigt duktiga sedan vårt MA=) Fråga: Kan man känna så tidigt att man e gravid?? Är max 2 v sedan minus på gravtest och 1,5 v sedan dom svaga strecken på ÄL-stickorna...

vad tror ni?? Är det ens möjligt???

kramar