• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Anonym (Ett förmodat MA)

Skulle verklikigen inte ha ropat hej ännu nu är det tillbaka inte så mycket men tillräkligt... Har fått tid för återbesök på fredag och då har det gått 9 dagar från det att jag tog pillrena så jag hoppas att allt kommit ut.

• charmed86
    Anonym (Ett förmodat MA) skrev 2011-05-03 17:14:46 följande:
    Skulle verklikigen inte ha ropat hej ännu nu är det tillbaka inte så mycket men tillräkligt... Har fått tid för återbesök på fredag och då har det gått 9 dagar från det att jag tog pillrena så jag hoppas att allt kommit ut.
    Kroppen är lite lurig.
    Håller tummarna för att det ser bra ut!
  • charmed86
    Ni som använt ÄL-test kanske kan hjälpa mig.. Jag vet ju att teststrecket ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. Men om det är lika starkt fast bara ett smalt streck visas, positivt eller negativt? :S
    Fick det igår och visste inte så tog det som positivt för säkerhets skull så man inte missar. Ska testa kväll också men man blir ju lite förvirrad..
  • Anonym (fjärde försöket.)

Jaha...blir att göra om hela grejen med cytotec på tisdag...INGET har kommit ut, SUCK! Men åker till Paris med missfallsrisk och HOPPAS på att kroppen fortsätter att vara långsam och behåller allt tills jag kommer hem! För om det kommer göra så ont som innan så blir det INTE kul för mig...tur jag landar på måndag morgon...

Så där fick jag för att jag bröjade tänka frammåt...DEPP! Men Paris ska nog av-deppa mig lite...

• charmed86

Anonym (fjärde försöket.) Håller tummarna för att kroppen håller sig till på tisdag. Förstår att du är deppig! Men som du säger, Paris kommer säker hjälpa =) Försök skämma bort dig lite när du är där så mår du säkert lite bättre =)

• Anonym (fjärde försöket.)
    charmed86 skrev 2011-05-05 09:10:47 följande:
    Anonym (fjärde försöket.) Håller tummarna för att kroppen håller sig till på tisdag. Förstår att du är deppig! Men som du säger, Paris kommer säker hjälpa =) Försök skämma bort dig lite när du är där så mår du säkert lite bättre =)
    Ska äta massor med mögelost, var så säker Glad Och allt annat som verkar smaskens, kommer ju ändå inte i kläderna ännu...kroppen fattar ju inte att den ska SLUTA tjocka till sig, morr! Blir ett försök till ny nystart på tisdag sedan ska här plussas igen Flört
    Tack för peppen!
  • charmed86
    Anonym (fjärde försöket.) skrev 2011-05-05 09:14:51 följande:
    Ska äta massor med mögelost, var så säker Glad Och allt annat som verkar smaskens, kommer ju ändå inte i kläderna ännu...kroppen fattar ju inte att den ska SLUTA tjocka till sig, morr! Blir ett försök till ny nystart på tisdag sedan ska här plussas igen Flört
    Tack för peppen!
    Hehe det är bra det! Glad Känner igen det, man blir ju lagom frustrerad när kroppen har fortsatt växa. Det låter bra!

Inga problem, hoppas du får en rolig resa! Glad
  • airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2011-05-02 16:07:27 följande:
    Ska starta en ny blogg tänkte jag, hör av mig när jag börjat
    Ja det vill vi gärna veta om! :)
  • charmed86
    Fick min första mens efter MA imorse. Känns bra även om det hade varit roligare med ÄL. Flört 
    Så om kroppen är som vanligt igen ska jag i så fall ha ÄL ungefär 18-21 maj med den 20:e som den mest fertila dagen Solig