• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • charmed86
    Anonym (Ett förmodat MA) skrev 2011-05-02 09:52:07 följande:
    Här har blödandet lugnat ner sig rejält men det kommer stötvis mer och så blir det mindre igen... Ett tag trodde jag nästan att det hade slutat helt men det vore väl för bra för att vara sant när det bara har gått 5 dagar sen jag tog tabletterna.

Jag känner mig frutansvärt tung i huvudet hela tiden och funderar lite på varför man inte fick järntabletter att ta, för man förlorar ju en heldel blod som man inte är van med att förlora... Jag hoppas blöningen har slutat till helgen iallafall. Man börjar ju bli lite myssugen

Skönt att höra att era kroppar börjar komma igång, vi kanske kan följas åt till ett  nytt plus?
    Så var det för mig också så det är inget konstigt. Man kan ju blöda i flera veckor efter cytotec, jag blödde i en vecka vilket var skönt. Håller tummarna för att den slutar snart!
    Tog dem blodrov och kollade värdena på dig på sjukhuset? Det gjorde dem på mig och eftersom jag hade perfekta värden behövde jag ingen "hjälp" med järntabletter eller dyl.
  • Anonym (Ett förmodat MA)
    charmed86 skrev 2011-05-02 09:57:24 följande:
    Så var det för mig också så det är inget konstigt. Man kan ju blöda i flera veckor efter cytotec, jag blödde i en vecka vilket var skönt. Håller tummarna för att den slutar snart!
    Tog dem blodrov och kollade värdena på dig på sjukhuset? Det gjorde dem på mig och eftersom jag hade perfekta värden behövde jag ingen "hjälp" med järntabletter eller dyl.
    Nej dom tog inga prover överhuvudtaget men jag äter mitt val kvinna varje dag och jag tror det finns lite X-tra järn i dessa tabletter.
    Anonym (ingen expert) skrev 2011-05-02 09:56:18 följande:
    När jag fick mitt MA rekommenderade dom att jag åt järntillskott, hemofer, som finns på apoteket. Så det kan du ju prova! Jag har hört att kroppen återhämtar sig fortare också om blodvärdet inte sjunker så mycket.
    Aaa just det har ett sånt paket hemma deån förra graviditeten nu är dom gamla men man kanske ska köpa sig ett nytt paket, det är väl inte farligt att få sig lite X-tra järn?
  • Anonym (fjärde försöket.)

Frågade om dettamed järntabletter,  men dom tyckte att kroppen klarade det själv trots att jag har lågt järnvärde...hmmm..inte konstigt att jag är trött och snurrig kanske?

• charmed86

Anonym (Ett förmodat MA) och Anonym (fjärde försöket.): Konstigt, då kanske ni behöver lite extra då. Det skadar ju inte att prova i alla fall =)

• sommarbebis 2010
    bomullshuve skrev 2011-04-27 10:40:37 följande:
    Vad trevligt att du följer min blogg. Jag har sett några kommentarer här och var. Jag följde din, men den funkar inte längre så jag antar att du slutat...
    Ska starta en ny blogg tänkte jag, hör av mig när jag börjat
  • Anonym (Ett förmodat MA)
    charmed86 skrev 2011-05-02 10:05:12 följande:
    Anonym (Ett förmodat MA) och Anonym (fjärde försöket.): Konstigt, då kanske ni behöver lite extra då. Det skadar ju inte att prova i alla fall =)
    Nej att prova skadar ju aldrig det finns ju att köpa receptfritt på apoteket så... Inatt har jag inte blödit nått, men man kanske inte ska ropa hej ännu? Igår hade jag blödit i 5 dagar och det brukar jag göra vid vanlig mens så hoppas det här är som en vanlig mens, måste beställa hem lite äl och gravstickor nu
  • charmed86
    Anonym (Ett förmodat MA) skrev 2011-05-03 08:51:25 följande:
    Nej att prova skadar ju aldrig det finns ju att köpa receptfritt på apoteket så... Inatt har jag inte blödit nått, men man kanske inte ska ropa hej ännu? Igår hade jag blödit i 5 dagar och det brukar jag göra vid vanlig mens så hoppas det här är som en vanlig mens, måste beställa hem lite äl och gravstickor nu
    Precis =)
    Nej du ska nog vänta någon dag innan du kan vara säker på att det slutat.

Ingen positiv äl-sticka än, igår var det inte ens ett litet streck. Måste nog beställa hem nya stickor snart Tungan ute
    Har mindre och mindre ont i magen, det är skönt!
  • Anonym (fjärde försöket.)

När kan man tro att HCG har sjukit tillräckligt att det är vits att börja testa med gravtest för att se om man är på G igen? Tar det många veckor? Ni verkar ju vara i full rulle med ÄL testerna iaf, hoppas hoppas ni får utslag snart!!!

Har mindre ont idag, skönt! Så KAAAANSKE det går bra det här iaf! Bara HOPPAS att det inte händer ngt dumt när jag är i Paris över helgen, har inte lust att gå till ngn gyn akut där!!!

• charmed86
    Anonym (fjärde försöket.) skrev 2011-05-03 09:13:21 följande:
    När kan man tro att HCG har sjukit tillräckligt att det är vits att börja testa med gravtest för att se om man är på G igen? Tar det många veckor? Ni verkar ju vara i full rulle med ÄL testerna iaf, hoppas hoppas ni får utslag snart!!!

Har mindre ont idag, skönt! Så KAAAANSKE det går bra det här iaf! Bara HOPPAS att det inte händer ngt dumt när jag är i Paris över helgen, har inte lust att gå till ngn gyn akut där!!!
    Jag fick minus på grav-stickan ca 2 veckor efter missfallet. Men det är olika för alla, beror på hur långt gången man var och så..

Skönt =)
  • Choccolat
    Anonym (fjärde försöket.) skrev 2011-05-03 09:13:21 följande:

Skönt att det verkar lugna ner sig nu!

Jag vet inte hur det brukar vara med HCG och testen.. kan bara tala för mig själv.  9 dagar efter missfallet visade jag fortfarande gravid. 14 Dagar efter missfallet stog det att jag inte hade ägglossning (det borde innebära att även ett gravtest skulle visa negativt..) Testade ett tag senare i alla fall bara för att vara säker och då var det negativt..
    Jag skulle gissa på (av mina erfarenheter och av vad jag läst här inne) att man kan ha HCG kvar i upp till 2 veckor. Å andra sidan går det stick i stäv med att man kan "räkna" missfallet som en vanlig mens och äl kan komma 14 dagar senare. Man ska ju inte kunna få äl med HCG i kroppen.
    Mikaela86 frågade experten härinne, då det är så förvirrande, och även barnmorskan sa att man aldrig riktigt kan veta med kroppen..