• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Anonym (Min otur)

Igår fick vi det besked som varje gravid är rädd att få. Tyvärr så finns inga hjärtljud längre.
    Ett tungt besked. Nu antar jag att det bara är att gå vidare så fort man varit på sjukhuset och fostret är ur kroppen. Blir det bättre? 

• Javisst

Min otur, det kan vara svårt att tro det just nu, men jag lovar dig att det blir bättre! *kramar om*

• Choccolat
    Anonym (Min otur) skrev 2011-05-19 19:39:03 följande:
    Igår fick vi det besked som varje gravid är rädd att få. Tyvärr så finns inga hjärtljud längre.
    Ett tungt besked. Nu antar jag att det bara är att gå vidare så fort man varit på sjukhuset och fostret är ur kroppen. Blir det bättre? 
    Hej! Ja.. det blir bättre.. sen blir det sämre.. och sen bättre igen.. Man går framför allt från förtvivlan till att börja hoppas igen! Beklagar verkligen ditt MA.. Hur långt gången var du?
  • Anonym (Min otur)

Jag var i vecka 12. I morgon blir det att åka till sjukhuset och få första tabletten. 

• vicki 83

fick reda på vul i måndags att läkaren inte såg några hjärtljud.var i v 8-9 och fostret var lika stort som det skulle i den veckan. hon var 98 procent säker på att de var ma,men skulle tillbaka om 2 veckor för att kolla att hon inte misstagit sig!!!
    Kan inte fatta att det inte finns en liten groda där som lever,har alla symtom man kan ha,men så kan det ju vara!!
    så jobbigt att gå och vänta!!!

• BlackCotton

Hej alla.. vi plussade igen förra veckan!! Skrattande Nästan exakt ett halvår efter vårt MA.
    Jag mår illa nått så hysteriskt och vill inte göra annat än att sova.

• Anonym (Ett förmodat MA)

Stort Grattis till er... Hur långt efter MA:t kom din mens tillbaka?

själv siter jag och väntar på mensen, det har gått över 1 månad sen vi gjorde ingreppet och ännu ingen mens det är väldigt frustrerade att inte ha någon koll överhuvudtaget... Flytningar till tusen har jag med vad kan det bero på?

• Choccolat
    BlackCotton skrev 2011-05-30 10:07:41 följande:
    Hej alla.. vi plussade igen förra veckan!! Skrattande Nästan exakt ett halvår efter vårt MA.
    Jag mår illa nått så hysteriskt och vill inte göra annat än att sova.
    GRATTIS!!!!!! Härligt med lite solsken!
  • Choccolat
    Anonym (Ett förmodat MA) skrev 2011-05-30 14:09:45 följande:
    Stort Grattis till er... Hur långt efter MA:t kom din mens tillbaka?

själv siter jag och väntar på mensen, det har gått över 1 månad sen vi gjorde ingreppet och ännu ingen mens det är väldigt frustrerade att inte ha någon koll överhuvudtaget... Flytningar till tusen har jag med vad kan det bero på?
    Min mens kom tillbaka efter 25 dagar och det är tydligen fort.. Det är nog tyvärr inte omöjligt att det dröjer lite till.. så sjukt frustrerande att bara vänta....
  • BlackCotton

TACK så hemskt mycket!!

Jag blödde i närmare 4 veckor efter mitt MA, och sedan fick jag min mens 3 dagar efter att jag äntligen slutat blöda.