• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Anonym (fjärde försöket.)

Följetången....
    Åkte in och fick ny cytotec...väntade och väntade och...VÄNTADE men INGET och då menar jag verkligen INGET hände!!!!!!!!!!!! Förra gången var enormt smärtsamt med morfin och hela baletten men nu..NADA. Tappen öppnade sig inte ens lite, kroppen är ju för lustig.
    Det andra lustiga var ju att dom gav mig tabletterna utan att göra UL först...inget jag tänkte på men i efterhand funderar jag ju på hur dom tänkt. För när inget hänt och jag legat där i sju timmar och väntat så gör dom ett UL och konstaterar att fostret visst kommit ut!?! Visst, det var blod och annat jox kvar men då hade jag ju sluppit behandlingen om dom kollat INNAN?!!??!! Hmmm!

MEN så GLAD nu för att allt är UTE!!!!!!!!!!!!!!!!! Man känner ju sig helt ockuperad när man vet att det ligger ngot dött i sin kropp...ush! Så nu ska jag vänta 3v och komma tillbaka på UL och gravtest och då ska allt vara bra... Känner ju att hcg är på väg ner så jag ska testa själv också, skönt att få lite bekräftelse på att det gå åt rätt håll..

Är tillbaka på jobbet idag..hoppas bara att jag kan hålla ihop mig, har varit mycket grinande på sista tiden, vill vara glad och gravid istället! Så kom igen kroppen, bli klaaaaaaaaaaar nu så man kan mysa lite!!!!!!!!!

Ang väntan, jag är redan helt galen på att vänta! Känns som det gått två månader sedan vi fick veta...opch det ha rbara gått två veckor...och nu ska man vänta på mens i typ tre veckor...stööööööööööööööön!!!!!!!!!! Vi får peppa varandra här helt klart! 

• charmed86
    aprilmamma44 skrev 2011-05-10 21:21:51 följande:
    hej tjejer....hoppas det går bra för er alla!!

Jag har lite frågor...har testat som en galning med ÄL-stickor. FIck dom första dagarna ett svagt streck på apotekets stickor....gick sedan över till testlagrets och hade ett väldigt svagt streck en dag och sedan dess inga streck alls. Hur tolkar ni detta????

Jag har igår börjat få "mensvärk" och antar att det är mens på G. Hoppas ju naturligtvis på en graviditet då jag o sambon har varit väldigt duktiga sedan vårt MA=) Fråga: Kan man känna så tidigt att man e gravid?? Är max 2 v sedan minus på gravtest och 1,5 v sedan dom svaga strecken på ÄL-stickorna...

vad tror ni?? Är det ens möjligt???

kramar
    Om det bara syns ett svagt streck på ÄL-stickan är den negtiv, man kan ha svaga streck under hela cykeln. Strecket måste vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket vid ÄL..
    Vill inte göra dig ledsen men det är nog lite för tidigt att känna graviditetestecken..

Kram
  • charmed86
    Anonym (fjärde försöket.) skrev 2011-05-11 07:33:53 följande:

Följetången....
    Åkte in och fick ny cytotec...väntade och väntade och...VÄNTADE men INGET och då menar jag verkligen INGET hände!!!!!!!!!!!! Förra gången var enormt smärtsamt med morfin och hela baletten men nu..NADA. Tappen öppnade sig inte ens lite, kroppen är ju för lustig.
    Det andra lustiga var ju att dom gav mig tabletterna utan att göra UL först...inget jag tänkte på men i efterhand funderar jag ju på hur dom tänkt. För när inget hänt och jag legat där i sju timmar och väntat så gör dom ett UL och konstaterar att fostret visst kommit ut!?! Visst, det var blod och annat jox kvar men då hade jag ju sluppit behandlingen om dom kollat INNAN?!!??!! Hmmm!

MEN så GLAD nu för att allt är UTE!!!!!!!!!!!!!!!!! Man känner ju sig helt ockuperad när man vet att det ligger ngot dött i sin kropp...ush! Så nu ska jag vänta 3v och komma tillbaka på UL och gravtest och då ska allt vara bra... Känner ju att hcg är på väg ner så jag ska testa själv också, skönt att få lite bekräftelse på att det gå åt rätt håll..

Är tillbaka på jobbet idag..hoppas bara att jag kan hålla ihop mig, har varit mycket grinande på sista tiden, vill vara glad och gravid istället! Så kom igen kroppen, bli klaaaaaaaaaaar nu så man kan mysa lite!!!!!!!!!

Ang väntan, jag är redan helt galen på att vänta! Känns som det gått två månader sedan vi fick veta...opch det ha rbara gått två veckor...och nu ska man vänta på mens i typ tre veckor...stööööööööööööööön!!!!!!!!!! Vi får peppa varandra här helt klart! 

Skönt att det äntligen är klart!
    Men vad konstigt att dem inte gjorde VUL innan? Känns ju lagom onödigt att få tabletter om allt redan är ute..
    För mig var det jobbigt att gå tillbaks till jobbet men sen när man väl hade börjat jobba var det faktiskt skönt. Tyckte det hjälpte mig att komma in i vardagen och gå vidare.

Ja, väntan jobbig :)

Kram!
  • charmed86
    charmed86 skrev 2011-05-10 11:14:20 följande:
    Min mens verkar vara lite knäpp nu första gången, hade väldigt mycket fre-sön och igår och hitills idag har jag haft rätt lite. Och har knappt haft någon mensvärk, brukar ha kraftig värk. Brukar dessutom ha sjukt ont i brösten, men inte nu.
    Har dessutom molande värk som kommer korta stunder på vänster äggstock. Funderar på att testa med ÄL-sticka ikväll för att utesluta ÄL..
    Blir inte klok på det här Tungan ute
    Struntade i ÄL-stickorna igår, kändes lite fånigt när jag tänkte efter. Mensen fortsätter att vara liten men det betyder förhoppningsvis att den är slut snart! :)
  • Choccolat
    Anonym (fjärde försöket.) skrev 2011-05-11 07:33:53 följande:

Följetången....

Ah va sköööönt!!!!!! Då var i alla fall en väntan över...

Jag fick mens förra lördagen.. känns som att det var i början av januari typ.. Pepp pepp!!!!! Varenda ny dag jag loggar in här är en dag nämre...
  • Anonym (Ett förmodat MA)

Hej allihoppa hur går det för er? Själv väntar jag på att mensen ska dyka upp, vilket den borde göra i mitten på nästa vecka om nu missfallet kan räknas som mens... Lååååååååång väntan!

• charmed86
    Anonym (Ett förmodat MA) skrev 2011-05-17 09:30:49 följande:
    Hej allihoppa hur går det för er? Själv väntar jag på att mensen ska dyka upp, vilket den borde göra i mitten på nästa vecka om nu missfallet kan räknas som mens... Lååååååååång väntan!

Hej!
    Hoppas den kommer snart då!
    Själv väntar jag på ÄL, om cykeln är som den ska har jag ÄL i slutet på veckan med topp på fredag. Har börjat få flytningar så hoppas verkligen nu!
    Fick första mensen efter MA:t fredagen den 6/5.

• Anonym (Ett förmodat MA)

Jag har haft ÄL-känningar idag och flytningar men det borde ju inte komma innan mensen, eller? Hmm tänkte på att hon sa att det fortfarande fanns lite kvar kanske borde jag ta ett gravtest imorgon och kolla men kan det visa positivt för att jag har ÄL?

• Javisst

Snart tre veckor sedan skrapningen. Tänk att tiden ska gå så långsamt! Saknar inte mensen, skönt att inte blöda, men den är ju trots att ett bra tecken på att allt kommer igång. Sist fick jag vänta två månader. En hel oändlighet! Hoppas det går fortare denna gången...

• Choccolat
    Anonym (Ett förmodat MA) skrev 2011-05-17 21:06:08 följande:
    Jag har haft ÄL-känningar idag och flytningar men det borde ju inte komma innan mensen, eller? Hmm tänkte på att hon sa att det fortfarande fanns lite kvar kanske borde jag ta ett gravtest imorgon och kolla men kan det visa positivt för att jag har ÄL?
    Jag vet faktiskt inte.. Har hört att äl-test kan visa positivt pga hcg men tvärt om vet jag tyvärr inte.. Vi håller tummarna att det är äl på g!
    Javisst skrev 2011-05-17 21:10:53 följande:

Snart tre veckor sedan skrapningen. Tänk att tiden ska gå så långsamt! Saknar inte mensen, skönt att inte blöda, men den är ju trots att ett bra tecken på att allt kommer igång. Sist fick jag vänta två månader. En hel oändlighet! Hoppas det går fortare denna gången...

Ja det får vi verkligen hoppas! Det är ju lite av kvittot på att kroppen är i ordning! Det är ju så sjuuukt jobbigt att vänta hela tiden!!!