Anonym (fjärde försöket.) skrev 2011-05-11 07:33:53 följande:
Följetången....
Åkte in och fick ny cytotec...väntade och väntade och...VÄNTADE men INGET och då menar jag verkligen INGET hände!!!!!!!!!!!! Förra gången var enormt smärtsamt med morfin och hela baletten men nu..NADA. Tappen öppnade sig inte ens lite, kroppen är ju för lustig.
Det andra lustiga var ju att dom gav mig tabletterna utan att göra UL först...inget jag tänkte på men i efterhand funderar jag ju på hur dom tänkt. För när inget hänt och jag legat där i sju timmar och väntat så gör dom ett UL och konstaterar att fostret visst kommit ut!?! Visst, det var blod och annat jox kvar men då hade jag ju sluppit behandlingen om dom kollat INNAN?!!??!! Hmmm!
MEN så GLAD nu för att allt är UTE!!!!!!!!!!!!!!!!! Man känner ju sig helt ockuperad när man vet att det ligger ngot dött i sin kropp...ush! Så nu ska jag vänta 3v och komma tillbaka på UL och gravtest och då ska allt vara bra... Känner ju att hcg är på väg ner så jag ska testa själv också, skönt att få lite bekräftelse på att det gå åt rätt håll..
Är tillbaka på jobbet idag..hoppas bara att jag kan hålla ihop mig, har varit mycket grinande på sista tiden, vill vara glad och gravid istället! Så kom igen kroppen, bli klaaaaaaaaaaar nu så man kan mysa lite!!!!!!!!!
Ang väntan, jag är redan helt galen på att vänta! Känns som det gått två månader sedan vi fick veta...opch det ha rbara gått två veckor...och nu ska man vänta på mens i typ tre veckor...stööööööööööööööön!!!!!!!!!! Vi får peppa varandra här helt klart!
Skönt att det äntligen är klart!
Men vad konstigt att dem inte gjorde VUL innan? Känns ju lagom onödigt att få tabletter om allt redan är ute..
För mig var det jobbigt att gå tillbaks till jobbet men sen när man väl hade börjat jobba var det faktiskt skönt. Tyckte det hjälpte mig att komma in i vardagen och gå vidare.
Ja, väntan jobbig :)
Kram!