• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Frozen

Låter tufft Lena, jag hoppas det snart blir bättre på alla punkter.

Här ska det ätas ofta ofta på nätterna så man är helt slut i huvudet på dagarna, vi har flyttat över henne i egen säng nu sen en natt tillbaka så jag hoppas på en bättring, att det kan hjälpa att hon inte känner lukten av mig på samma sätt...men men

Elsa, visst är det kul att se dem äta såna :) bara så jobbigt att de är så vansinnigt kladdiga, L har nämligen inte perfekt handmotorik än om vi säger så...så hon tappar lätt greppet och får inte in den i mun alltid och skulle helst se att jag matade henne med dem...hehe Tror de kommer bli bättre att ge dem när de är lite större och kan äta dem lättare själva, iaf i L's fall.

Glittran, visste inte att det var så men bra att veta, även om det inte riktigft är aktuellt i vårt fall då vi kommer vänta ett tag med syskon och jag känner redan att amningslutet är nära...

• ElsaT

Hoppas det lugnar ner sig för dig Lena.

Har inga funderingar på syskon. Har inget i frysen och att gå igenom hela det där IVF-racet igen känns inte så lockande, men vem vet, kanske hinner ångra mig, men man blir ju inte yngre...Sambon är mer på men jag känner mig så otroligt nöjd med hur vi har det nu. Fast det är klart preventivmedel tänker jag inte skaffa och mirakel har ju hänt förr så vem vet...

Carl fyllde 5 mån i dag!
    Vi har varit på Babysim i dag, vi tycker det är så kulSkrattande! Carl sprattlade så jag hade fullt sjå att hålla honom över vattenytan, tur dom blir lätta i vattnet...

I morgon är det BVC inkl sprutor, usch...

• Mrs Sara

Vad roligt att höra att era barn också gillar babysimmet.

Jag har funderat lite på att ge majskrokar till Cornelia men inte vetat ifrån vilken ålder man kan börja. Hade ju varit perfekt att kunna ge henne en när vi tex äter mat. Måste nog köpa hem det.

Lena: Låter jobbigt för dig, hoppas att det ska bli bättre.

Mika: Hoppas att sömnen blir bättre nu när hon sover i egen säng.

Jag sitter och väntar och längtar just nu, jag ska bli moster igen. Min syrra har gått över 10 dagar idag och de säger att det blir en stor bebis. Storebror vägde 4220 gram och den här bebisen säger bm är mycket större.... Jag gissar på att bebisen kommer på tisdag för då fyller både jag och min lillebror år, hade ju varit kul med 3 i samma familj som fyller år på samma dag. Jag hade nog inte kunnat få en bättre 30 års present än det

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • IdaVi

Tjohooo!

Nu är ryggen bättre, men långt ifrån bra. Ser iaf inte ut som en gammal tant när jag går längre

Ville äter också på nätterna. Sover max 2-2,5 timme i sträck. Börjar bli lite segt att amma så ofta. De senaste två nätterna har han också varit vaken och pigg på nätterna. Igår natt mellan 04-05.15 och i natt mellan 02-05 i princip. Gäsp! Försöker lägga honom i spjälsängen, men så fort han börjar skrika får han ligga hos mig i vår säng. Vill ju inte att han väcker storasyster som äntligen börjat sova hela nätterna i sitt rum

Vi har också kört med smakisar ett tag nu. Har testat potatis, morot, palsternacka, gröt och välling. Gröten är nog bäst verkar det som.
    Har ni testat fruktpuréer också? Funderar på att göra en päronpuré som han borde älska?!

Sara: Spännande att bli moster igen! Oj, vilka stora barn! Men det verkar bli mer och mer vanligt! Jag som tyckte Ville var stor (3995 g, 53 cm)

Elsa: Vad kul med babysim! Ida älskade också att vara i vattnet. Tyvärr har vi inte fortsatt med henne och inte med Ville heller. Men vi har varit och badat två ggr och ska gå flera gånger. Ida är som en galning i vattnet, helt orädd! Ville bara njuter och myser.

Här blir det iaf inga mer FET/IVF. Dels har jag alltid tyckt två barn verkat "lagom". Och vi har varit så himla lyckliigt lottade! Fått två friska barn på 4 försök. Vågar inte riskera att något går åt skogen nu. Och så har vi inga kvar i frysen heller.
    Men jag har börjat med minipiller, men funderar på att sluta med dom. Skulle jag (mot förmodan) bli gravid skulle det var så otroligt häftigt och vi skulle naturligtvis behålla barnet.
    Under har ju som sagt hänt förut
    Känns onödigt att proppa i sig piller i "onödan".

Näpp, måste göra lite nytta innan dagishämtning. Sköt om er tjejer! Kram!

~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • ElsaT

Testade potatis till lunch i dag, INTE uppskattat av Carl, han tom kräktes stackarnRynkar på näsan. Hoppas han äter gröten nu i kväll så han inte blivit avskräckt...

Funderar över det här med ytterkläder... Vad är bäst? Carl har växt ur sina overaller nu och vet inte om jag ska satsa på en till eller om det duger med byxa och jacka... Nu då det varit varma dagar har han haft en tjockare tröja  och bara innebyxor i åkpåsen i vagnen och det fungerar ju sålänge man inte behöver plocka upp bebisen men det kanske man kommer vilja göra nu då vädret blir finare.
    Hur gör ni?

Vi var på BVC i går och det märktes att han varit sjuk, kanske inte skrev om det här men han blev jätteförkyld för två veckor sedan, hade svårt att behålla maten några dagar. Han hade bara gått upp 300g/mån vilket är lite för honom då han det två senaste månaderna gått upp 900g/mån. Han väger nu 8070g och är 69,5cm. Hade bara växt 0,5cm på längden men tror han blev lite felmätt gången innan då det var en praktikant som gjorde det. På kläderna känns det som han växt mer sen förra mätningen. Kurvan som varit så jämn och fin pekar neråt nu.

• Glittran

Jag kommer nog inte att använda overall så mycket nu när våren kommer, så jag skulle rekommendera byxa och jacka. Det är smidigare för honom också om ni byter till sittvagn, tror jag. Han kan ju ex ha en tjockare tröja i åkpåsen och så kan du ta på honom en jacka om du tar upp honom. På benen är det väl snart såpass varmt att han klarar sig bra med ett par jeans eller fodrade byxor eller fleecebyxor.

Oroa dig inte för vikten, han låg väl bra till enligt kurvan innan han blev sjuk och en av anledningarna till att bebisar skall vara knubbiga är ju att de skall ha något att ta av om de blir sjuka. Så han växer säkert snart ikapp igen.

• Pemberly

Hej, är inte på familjeliv så ofta nu för tiden, men då och då tittar jag in här. Måste ju se hur det är med er alla. Ser att ni diskuterat ev syskon. Vi har två i frysen som vi ska testa med så småningom och funkar inte det så ska vi försöka med ny ivf. Vi vill verkligen ha mer är ett barn, men jag försöker också ställa mig in på att det kanske inte blir fler, för man vet ju inte om det lyckas. Men det dröjer lite innan vi testar med frysisarna, vi har pratat om att börja med ungefär vid nästa vår eller sommar (dvs 2012), men har inet preventivmedel så skulle det ske ett mirakel så vore det ju bara välkommet även om vi hellst inte skulle vilja ha jättetätt mellan barnen (men hellre syskon tätt än inte alls resonerar vi).

• Pemberly

Elsa: Jag köpte en jacka nyss som ska användas när overallen blir för liten (den är på gränsen nu). 

• Mrs Sara

Lena: Härligt att höra att ryggen är bra! Jag har gjort päronpuré och Cornelia älskar det.

Elsa: Här är inte heller potatisen så populär, men det går bättre om jag ger potatis med tex palsternacka. Vi bor i norr så här är det rätt så kallt fortfarande, men vi har i alla fall fått låna en skaloverall som vi kommer att använda, sen har vi även köpt en vårjacka och ett par vindbyxor så jag tror att vi mest kommer att använda jackan.

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • ElsaT

Tack för klädtipsen, lutade redan innan åt jacka så det får nog bli så. Kanske tom en fin POP från Tradera, fanns många där såg jag!

Han åt gröten riktigt bra i kväll så potatisupplevelsen verkade inte satt spårSkrattande.

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF