• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Mrs Sara

Elsa: Härligt att det gick bra att ge potatisen!

Inatt blev jag moster igen till en stor tjej, så nu håller jag på att längta ihjäl mig efter att få träffa henne!

Här kommer en bild på min tjej i sina vårkläder

CIMG2265 - Kopia.JPG

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • ElsaT
    Mrs Sara skrev 2011-03-25 14:57:28 följande:
    Elsa: Härligt att det gick bra att ge potatisen!

Inatt blev jag moster igen till en stor tjej, så nu håller jag på att längta ihjäl mig efter att få träffa henne!

Här kommer en bild på min tjej i sina vårkläder

CIMG2265 - Kopia.JPG
    Grattis till systerdottern!
    Vilken härlig vårbild!

Köpte en jacka i går på Tradera, en POP hoppas den är lika fin i verkligheten som den såg ut på bild och att den passar. POP är ju rätt stora i strl men köpte en 74, hellre för stor än för liten.

I dag verkade han tycka att potatisen var god men fick ändå kväljningar, inget kräk dock så det är väl bara att köra vidare tills han vänjer sig. Gröten slukades i kväll. Sov 12 timmar i natt hoppas på det denna natt med!
  • ElsaT

Upptäckte Carls första tand i dag, hoppas han inte börjar bitasFörvånad!

• Mrs Sara

Ni får ursäkta om jag är lite off, natten till i lördags så fick min svärmor en jättestor hjärnblödning och fick flyga med helikopter från Luleå till Umeå där hon fick opereras. De upptäckte att hon hade metastaser i hjärnan som de har tagit bort, så läkaren säger att hon har cancer nån annanstans också.
    Hon liger nedsövd i respirator och kämpar för sitt liv. Min gubbe är där nere och jag & Cornelia är hemma. Börjar bli jobbigt att vara här, så jag & C åker nog ner på onsdag. Imorgon fyller jag 30 och folk förväntar sig ett kalas, men jag orkar inte... Svärmor är bara 51 år och betyder allt för oss Gråter

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Glittran

Sara: Beklagar! Förstår att det känns förfärligt.
    Fira du nästa födelsedag istället...jag tror säkert folk förstår.

• Glittran

Min tös har verkligen kommit igång med maten nu! Det är jätteroligt. Jag har testat hittills: palsternacka, majs (köper den på burk), broccoli, blomkål + potatis, gröt, päronpuré (burk), avocado och banan. Köpte sötpotatis sist jag var och handlade så det blir nästa experiment.

• ElsaT
    Mrs Sara skrev 2011-03-28 11:47:06 följande:

Ni får ursäkta om jag är lite off, natten till i lördags så fick min svärmor en jättestor hjärnblödning och fick flyga med helikopter från Luleå till Umeå där hon fick opereras. De upptäckte att hon hade metastaser i hjärnan som de har tagit bort, så läkaren säger att hon har cancer nån annanstans också.
    Hon liger nedsövd i respirator och kämpar för sitt liv. Min gubbe är där nere och jag & Cornelia är hemma. Börjar bli jobbigt att vara här, så jag & C åker nog ner på onsdag. Imorgon fyller jag 30 och folk förväntar sig ett kalas, men jag orkar inte... Svärmor är bara 51 år och betyder allt för oss Gråter

Nej så jobbigt och sorgligt Sara! Hoppas verkligen hon orkar kämpa sig igenom det, 51 är alldeles för ungt.
    Klart du inte behöver ha kalas, det kommer alla förstå!
  • Frozen

Sara, beklagar verkligen och jag hoppas svärmor tar sig igenom det hela så ni får behålla henne hos er ett bra tag till!

Elsa, visst är det härligt med fysiska framsteg som tänder men här bits det tyvärr en del i helgen så hårt att det började blöda och jag blev orolig att jag skulle behöva ta till amningsnappen igen, men så långt gick det aldrig och det läkte snabbt.

• ElsaT

Mika: Carl har bitit mig två ggr, första var för länge sedan och då skrek jag till han släppte såg förskräckt ut och började sen skrattaSkrattande, skruttunge... sen dröjde det till häromdan innan det hände igen (var då jag insåg att tanden börjat komma, aj!), skrek till även denna gång och tittade lite skarpt på honom.  Hoppas det inte blir en vana, vill amma länge ju... 

I dag är det babysim, yippey!

• IdaVi
    Sara: Stor kram till dig/er! Hoppas allt går bra. :-P Förstår att det är jättejobbigt. Ta hand om varandra nu!

Glittran: Vad duktig du är som testat så många sorter. Jag kommer vissa dagar på att jag glömt ge Ville en smakis. Med Ida var jag mycket "duktigare", men nu är det svårare att hinna med och komma ihåg. Har bara testat potatis, morot, palsternacka, morot/potatis, banan och päron. Plus gröt och välling så klart.

Mika: Aj för tänder! Ville biter och drar i bröstvårtan ibland och det gör ont UTAN tänder. Så jag fasar för den dagen då han får sina tänder

Hur sover era guldklimpar? Ville har kommit in i en bökighetsperiod och har minst ett långt vakenuppehåll per natt. Utöver det så äter han med 1,5-2 timmars uppehåll. De gånger han sovit "länge" har han sovit 3,5 timme i sträck!
    Tror ni att det kan vara så att han behöver mer mat och är hungrig därför? Kanske skulle testa en rejäl portion med gröt (som han gillar) innan läggdags? Är det nån av er som gör så?
    Ska till BVC på torsdag så jag får prata med dom då. Men jag börjar bli trött och sliten av dålig sömn och känner mig inte som nån rolig mamma direkt...

Nu sover VIlle så jag ska göra lite nytta här hemma. ha det bra tjejer!
    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF