• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Mrs Sara

Jelina: Härligt att höra nån mer som tjuvstartar. Hoppas att ni har haft ett bra dop idag.

Jag har tidigare provat att ge Cornelia potatis och då började hon kräkas, idag gjorde jag ett nytt försök och efter kanske 2 timmar började hon kräkas igen. Vet inte om det bara är tillfälligt eller vad det kan vara?

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Jelina068

Sara, har inte hört det från någon förut att barnet börja kräkas efter potatis. Du saltar inte den va? Jag använder lite spad ifrån kokvattnet och sen margarin.

Dopet var bra, skönt att den biten är över Wilma var jättefin i sin dopklänning.
  • ElsaT

Jelina vilken jättesöt tjej i underbar klänning!
    Här har vi inte börjat planera dop än, väntar nog till senare i vår/sommar.

Varit på ÖF i dag, var en massa bebisar där och Carl älskar sångstunden. Kan ligga på mage mkt längre där med alla bebisar att titta på och prata med så det är ju positivt.

Carl kräktes upp all gröt för några dagar sedan, matade honom nog för tätt inpå amningen, klantigt... Dagen efter ville han inte ha, bara hulkade så lät det vara ett par dagar men då har han vaknat för att amma på natten. Provade gröten i dag i gen med lite osötat äppelmos (hemgjort) i och då åt han jättebra. Hoppas han sover hela natten igen nu då!
    I morgon ska vi på babysim för första gången så då gäller det att vara utsövd!

• Frozen

Vilken fin klänning på lilla Wilma! Kul att dopet gick bra.

Vi har vart på ÖF ett par gånger nu och L tycker det är jättekul att titta på de andra bebisarna och då är det bäst att ligga på mage, så där övas det mest när det inte är lika kul hemma. Vi har även börjat på babyrytmik/sångstund helt enkelt i svenska kyrkans verksamhet och den är jättebra, L skrattade och log och var hel intresserad hela tiden. Babysimmet börjar om 2 veckor, det ska också bli kul :)

Nu har jag nog fått förklaringen till hennes dåliga nattsömn dock...tänder, igår kunde jag se lite grann på morgonen, på kvällen kände jag att den ena tanden stack igenom och idag syns den tydligt och den bredvid är på g. Får hoppas hon inte biter mig nu

• IdaVi
    jelina: Vilken liten prinsessa!

Mika: Iiih, vad härligt med tänder - not! Nävars, bara hoppas att hon inte biter så mycket

VI har inte gått på varken babysång eller ÖF. Babysången är på måndagar och då är Ida ledig från dagis. Iofs kan man ta med henne, men risken är att hon "tar över" så jag får jaga henne istället för att Ville ska få en mysig sångstund. ÖF ska jag börja gå på snart tänkte jag, så fort snön är borta så jag kan promenera dit och slipper ta bilen.

Vi har också börjat med smakisar. Potatispurén är väldigt uppskattad. Vällingen gillar han inte. Vet inte om det beror på att det känns konstigt att använda flasken. Gröten verkar ok, men vi ska testa lite mer. Idag ska vi nog testa palsternackspuré tror jag.

Nu ska jag slappa lite. Mjölkstockningen är borta men nu är jag genomförkyld istället. Jättesnorig, huvudvärk, halsont och hosta. Känns som mitt immunförsvar = noll
    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • ElsaT

Carl sov hela natten igen så gröten gör nytta!!

Babysimmet var jätteroligt! I början var han rätt avstängd men efter ett tag började han sprattla och skratta så det var kulSkrattande. Ingen bebis blev ledsen utan de verkade trivas allihop.

• Mrs Sara

Jelina: Så himla söt hon är och vilken underbar dopklänning!!!! Jag saltar inte vattnet, vet inte riktigt vad det är med C och potatis, hennes moster var visst likadan när hon var liten

Lena: Vad skönt att mjölkstockningen är borta.

Elsa: Jag kanske gav potatisen för tätt inpå ersättningen, ska göra ett nytt försök om några dagar.

Mika: Vad kul att tänderna har kommit  Hur gammal är din tjej nu?

Idag blev Cornelia 4 månader och vände sig för första gången från rygg till mage, och sen tillbaka till rygg. Min lilla tjej håller på att bli stor

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • ElsaT

Usch för att vara förkyld Lena, hoppas det går över snabbt.

Vad spännande med tänder Mika, undrar om det inte är på G här med. Kände med fingret längs med tandköttet i går och tyckte det var lite hårdare på ett ställe och han tyckte det var jätteskönt då jag gjorde så... bara dom inte bits som sagt...

Sara: duktig tjej du har! Månaderna bara far förbi...

• Frozen

Lena, skönt att mjölkstockningen gett med sig men trist att den byttes till en fökylning :( Har ni testat välling alltså? Vilken sort, jag trodde all välling var från 6 månader?
    Lustigt dock att han inte gillade den men att potatis var så poppis, här är det tvärtom, gick inge vidare med potatisen idag. Trodde nog att det skulle gå bättre då hon redan tränat sväljandet med gröten och kan äta en hel portion gröt nu, men efter en hel del miner och spottande slutade det hela med att hon satte i halsen och spydde upp allt. Jag tror inte potatisen var nog mosad så jag körde resten av moset i en mixer nu och fryste in så får vi se om det går bättre i morgon när konsitensen påminner mer om gröt. Funkar inte det bättre får jag testa burkpuré och inse att min matlagning kanske är bristfällig

Elsa, va kul att babysimmet var lyckat :)

Sara, L blev 4 månader i lördags så jag tycker nog att det är lite tidigt att skaffa sig tänder men men, söta är de iaf Härligt med vändningen L har inte kommit riktigt dit än, bara från mage till rygg.

• Glittran

Jelina: Jättesöt!

Har börjat med smakportioner, potatis. Är sådär intressant. Hon tar skeden och smetar in potatisen lite varstans i ansiktet. Men lite kommer in i munnen. Storasyster matar gärna - då är det lite mer intressant. Vi skall åka bort några dar så då tänkte jag passa på att testa lite majspuré från burk.
    Jag har gjort smakportionerna på potatis + kokvatten, potatis + bröstmjölk, potatis + vatten + rapsolja. Märker ingen skillnad i hur mycket hon äter. 

Nu sitter hon bra ganska länge! (5-10 minuter ungefär), jag lägger amningskudden bakom henne så hon kan ramla på den. Och så har hon börjat leka på allvar med sina fötter.

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF