• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • IdaVi

Måste bara skryta lite

Ville vände sig precis från rygg till mage!!  Och flera gånger till och med!Stooolt mamma!

~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • Glittran

Duktig Ville! Min tjej är inte i närheten...

Däremot kan hon sitta själv någon minut eller så på golvet. Hon kanske hoppar över rullandet. (Fats det är ju opraktiskt, hamnar hon på rygg blir hon ju som en skalbagge som inte kan komma runt

Angående bajsandet: Om man helammar (ingen ersättning) kan i princip inte barnen bli förstoppade. Att det är löst är helt normalt.

Har inte börjat med smakportionerna än, men när jag börjar tänkte jag börja med lite potatis mosad och utblandad med bröstmjölk (om jag lyckas få ihop någon , annars får det bli vatten).

• Glittran

Lena: Potatisen blir lite godare (utifrån bebisens smak) om man blandar med bröstmjölk - den smaken är de ju vana vid. Om man inte vill pumpa mjölk (jag har aldrig lyckats med det) så kan det räcka med att använda en mjölkuppsamlare på andra bröstet när man ammar.

• Mrs Sara

Mika: Det tror jag också att hon kommer att säga, men C är ett riktigt matvrak så det är nog inga problem att få i henne annan mat

Elsa: Skönt att höra att det är nån fler som har ett stort barn

Lena: Härligt, förstår att du är stolt!

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Pemberly

Vändning från rygg till mage idag!!! Han har försökt ihärdigt flera veckor och äntligen lyckades det.

• IdaVi
    Glittran: Ida avskydde att ligga på mage som liten, så hon vände sig nästan aldrig. Hon kröp inte heller, utan hasade sig fram på rumpan istället!
    Ville är stark i nacken men ganska vinglig när han ska sitta.
    Mm, kanske ska testa med bröstmjölk för han får nästan kväljningar av potatispurén. Gillar inte heller vällingen så bra och inte gröten. Hur ska detta sluta!?

trifolium: Vad roligt! Sen blir blöjbytet en utmaning när de försöker vända sig hela tiden har jag märkt!

Har fått mjölkstockning igen tror jag. Har skitont i högra bröstet, febrig, ont i leder och huvud. Elände!

Sköt om er tjejer!
    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • Mrs Sara

trifolium: Vad roligt!

Lena: Aj det är inte skönt. fick det en gång i början Hoppas att det snart går över.

Igår fick Cornelia smaka gröt för första gången, första skeden var det grimaser men sen ville hon bara ha mer och mer, mitt lilla matvrak. När jag tyckte att det räckte så blev det ledsna miner   

• Frozen

Aj, va jobbigt med mjölkstockning, tror jag var på väg att få det en gång men det försvann över en natt, men det var ingen kul natt med feber. Som tur var sov lillan ganska bra på den tiden.

Mrs sara, L fick också testa gröt för första gången igår :) det tog ngr skedar där allt bara åkte ut igen men efter ett tag tror jag hon fick i sig en del, men det syntes knappt i tallriken att hon ätit ngt...Och idag, vilken skillnad, efter bara ngr skedar började det gå riktigt bra och hon åt upp hela portionen. Hade inte väntat mig att hon skulle lära sig så snabbt hur man gjör och hon hade säkert kunnat äta mer.
    Har ni börjat med annat än gröt också? Jag tror jag ska låta henne äta gröt i nån vecka eller så och sen ge mig på annan mat. Smygstarted ju trots allt då hon blir 4 månader på lördag först...hehe Skäms

• Mrs Sara

Mika: Jag har också tjuvstartat Cornelia blir 4 månader på tisdag. För ungefär 2 veckor sedan började vi med plommonpure då hon är så hård i magen och det hjälper. Sen så började vi igår med mild havregröt, man behöver ju inte berätta allt på bvc

• Jelina068

Vi tjuvstartade oxå med smakisar, redan vid 3mån 1 vecka. Har gjort det med dom stora töserna oxå. Nu äter hon "allt" hon får. Har bara lagat potatis och morot en gång till henne, hon har fått sempers barnmat annars. Det är lite tuffare nu när man har tre tjejer än när dom bara var en eller 2 stycken, tiden går mkt fortare nu än tidigare - hur är det möjligt .

Dop imorgon så det är dax att slänga mig i sängen.
    Ha det gott tjejer.

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF