• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • ElsaT
    IdaVi skrev 2011-03-29 10:46:29 följande:
    Hur sover era guldklimpar? Ville har kommit in i en bökighetsperiod och har minst ett långt vakenuppehåll per natt. Utöver det så äter han med 1,5-2 timmars uppehåll. De gånger han sovit "länge" har han sovit 3,5 timme i sträck!
    Tror ni att det kan vara så att han behöver mer mat och är hungrig därför? Kanske skulle testa en rejäl portion med gröt (som han gillar) innan läggdags? Är det nån av er som gör så?
    Ska till BVC på torsdag så jag får prata med dom då. Men jag börjar bli trött och sliten av dålig sömn och känner mig inte som nån rolig mamma direkt...

Nu sover VIlle så jag ska göra lite nytta här hemma. ha det bra tjejer!
    Låter jobbigt med böket...

Jag ger grötmål vid 18 och han får sista amningsmålet och somnar oftast vid 19:30-20:30. Sedan en månad tillbaka (då jag började med gröten) sover han 10-12tim per natt. Ibland vaknar han till framåt 4-5 på morgonen men somnar om. Så förutom veckan han var sjuk har vi haft fantastiska nätter på sistonde.

Testa stor portion gröt, hoppas det funkar.
  • Frozen

Lena, jag ger en portion gröt runt 19-19.30 och ammar sen en stund innan hon ska sova runt 20.30-21, men sen vaknar hon ändå runt 12 och får en flaska ersättning, sover till 3-4 och efter det vaknar hon efter 1-2 timmar och sover sen ytterligare 1-2  timmar. Det har blivit lite bättre de senaste dagarna och hon började vakna ofta ca 2 veckor innan tänderna kom men det har inte riktigt gett med sig än och gröten har inte gjort ngn större skillnad. Har även testat att ge ersättning mitt i natten vid 3 för att se om hon sover bättre mätt men det verkar inte ha med det att göra. Så det är inte säkert det hjälper med men helt klart värt ett försök.

• IdaVi
    Elsa: Det låter ju underbart skönt med såna nätter!

Mika: Funkade inte lika bra för dig som för Elsa alltså. Vågar inte tro att Ville kommer sova jättebra heller. Han är en stor kille med stor aptit
    Men gröt älskar han. Gav honom knappt 0,5 dl gröt igår och han skrek om det gick för långsamt med matningen Ty värr var han nog för hungrig, så det slutade med att jag tog fram tutten istället för att han skrek så mycket.
    Ska testa ikväll igen, men då ska han inte vara lika hungrig.

Ska på anställningsintervju kl. 15. Håll gärna en tumme eller två. Har redan jobb, men trivs inget bra längre. Tyvärr kommer jag nog inte få jobbet då de vill anställa direkt och jag vill inte avbryta min ledighet nu. Men nyttigt ändå att "öva" lite
    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • Frozen

Lena, timing verkar vara a och o när det kommer till matningen, inte för mätta absolut inte för hungriga...hehe Vi började med en halv portion men gick ganska snabbt över till en hel på 1 dl vatten o 4 msk gröt pulver och det äter hon upp nu. Vid lunch får hon pure motsvarande en halv stor barnmatsburk. Testade en sån där smoothie påse från Ellas kitchen, brocoli, ärtor och päron, hela den slank lätt ner  

Håller tummarna för dig idag, själva ska vi på barnvagnsbio

• IdaVi
    Mika: Ja den där tajmingen är inte lätt alla gånger! Nu ska jag iaf ge honom gröt så får vi se hur det går
    Har inte "vågat" ge honom några stora portioner mat ännu, men nu kan jag nog göra det. Hoppas Ville blir en matälskare eftersom Ida är så knepig med maten och bara väger 11,5 kg fast hon är 2,5 år och ganska lång. Nåväl...
    Kul med barnvagsbio! Vad såg ni för film?

Jobbintervjun kändes jättebra! Men jag vet ju inte om jag får jobbet eller blir kallad till en intervju till. Men jag är nöjd med min insats iaf

Imorgon är det 5 månaderskontroll på BVC. Hör av mig och meddelar längd och vikt efter det.
  • IdaVi

Och här har vi mamman som glömt bort/förträngt att det var vaccinering idag också! Aj aj i mammahjärtat. Men det gick bra ändå.
    Vår "lilla" kille väger 7700 g och är 69 cm lång! Är snart om storesyrran på vikten

Måste sätta fart och äta innan dagishämtning. "Råkade" bli en fika förut så jag är eg. inte hungrig alls

• Frozen

Hej tjejer, hur mås det med er och era små i vårvädret?

Här har 6 veckors missärsömn äntligen vänt nu har det bara gått ngr dagar än så länge men det blir hela tiden bättre. Dels sover hon långa stunder på dagen och ännu bättre på natten och det har hört ihop tidigare också, när hon sovit dåligt på natten och velat äta ofta har hon även sovit dåligt på dagen, bara tagit korta powenaps typ. Jag hoppas det här håller i sig ett tag nu, inatt somnade hon runt 20.30, åt en flaska kl12 och ville äta först kl06, sen vaknade hon visserligen kl7.30 och låg o prata men jag stoppade in nappen o la henne till rätta och så somnade hon om o sov till 9...visst vaknade hon ett par gånger inatt men det var bara att stoppa in nappen då så somnade hon om.

Ger ni burkmat eller lagar ni själva? Vi har gett mest burkar nu, blev lite skrämd av en kompis som började med att bara ge hemgjord mat och båda henns två barn, 2 åring och 7 månaders, totalvägrar burkmat.
    Men nu äter L så bra så jag funderar på att börja laga lite egen mat istället, blir ju ganska mkt billigare egentligen och vore ju bra om hon vänjer sig vid min mat också.

Jag testade att sätta henne i sittdelen till vagnen igår, men hon såg så ynklig ut att vi nog väntar ngr veckor till innan vi byter...hehe Kommer bli ganska lagom att byta sen när det dessutom blir lite varmare ute.

• Glittran

Mika: Ge du pyret hemlagat, du har ju redan gett burkar och det går ju bra eller hur?

• Frozen
    Glittran skrev 2011-04-07 15:31:01 följande:
    Mika: Ge du pyret hemlagat, du har ju redan gett burkar och det går ju bra eller hur?
    Ja, det mesta som serveras slinker ner så jag ska se om jag lyckas laga lite mat här framöver. Testade en grötburk från hipp, tänkte det var bra att testa gröt på burk innan man förutsätter att hon kommer äta dem den gång man behöver ha med gröt på burk. Den var inte poppis dock...hehe Fick göra en portion av gröten hon är van att äta istället, så tur att man prova innan men tog med den ut. Jag tyckte inte heller den var speciellt god så jag förstår att hon ogillade den. Just gröt är ju inte dödsnödvändigt att man kan ha med på burk heller, men praktiskt. 
  • Mrs Sara

Jag har inte testat att ge Cornelia burkmat utan bara gjort egen, men det är nog en bra idé att testa i alla fall.

Mika: Vi har bytt till sittdelen i vagnen nu och hon ser riktigt liten ut, men hon började att protestera på att ligga i vagnen så det var bara att gilla läget för oss

Varje litet steg tar mig närmare målet
Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF