• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Ewa

När jag läser om att era magar växt så mycket blir jag nästan orolig varför min inte växt. Hoppas det börjar synas snart!

Lena74: Ja Bm kollade blodvärdet sist och det var 105, vilket var lågt tyckte hon. Så jag äter järntabletter, men dom gör ingen nytta än känns det som.
    Jag ringde till vårdcentralen nyss för att åka dit och ta ett hb till. Jag vill gärna kolla att det inte sjunkt ännu mer. Min mamma sa att hon var nära att bli inlagd när hon väntade min bror (för 37 år sedan) eftersom hon hade jättelågt blodvärde.
    Hoppas det blir bättre snart för det är inte roligt att vara alldeles orkeslös.

• Ewa

Kan ni hjälpa mig med en sak??

Jag och min kompis har olika åsikter (inget allvarligt) om vilken vecka jag är i.
    Vecka 13 eller 14???
    Vad säger ni???
    Om jag gjorde återföring av en blastocyst 27 januari och min senaste mens 10 jan.

Det är inte lätt det här med matten!!! hihi

• Frozen

Ewa, Jag är med i ett annat forum där man kan lägga in en ticker under alla sina inlägg, om jag lägger in dina datum där så får jag fram att du är i v12+5 idag, att du alltså gått in i v13. Då utgår jag från att du hade äl 5 dagar innan du gjorde återföringen eftersom det var en blasto återföring precis som jag gjorde. Och BF blir då den 16/10

http://www.pregnology.com/due-date.php

Du kan testa själv här, och när du lagt in datumen och klickat på calculate så kan du sen klicka på bilden till höger där det står "Want your ticker on your own profile" så får du fram vilken vecka du är i.

• Ewa

Mikafikaa: Tack för hjälpen!    Det var som jag trodde, att jag gått in i v 13.
    Kul sida det där, att man ser bilder på utvecklingen. Helt otroligt!!!

• Pemberly

Jag har haft lite ont långt nere i ryggen, nästan vid svanskotan ibland de senaste dagarna idag var det värre än tidigare. Är det någon av er andra som känt så? Kan det vara foglossning tro? Hoppas inte det. 

• melina80

hej på er,, va ett tag sen jag va inne här.
    har haft det jobbigt med illamående, kräkningar och trötthet m lågt järn.

går nu in i v 13 och börjar må mycket bättre,,skönt!

vi har precis gjort kub och det gick jättebra, bebisen är frisk.
    helt fantastisk att se den lille ligga å sprattla.
    barnmoskan visade benen, armarna, näsan, inävlor, ja allt.
    vi fick med oss bilder och nu känns det lite verkligare.
    nu har vi berättat för alla..

nästa gång blir det rul i v.18 och då ska vi ta reda på om den är en han eller hon.

jag har läst ikapp mig och jätteroligt att alla magar växer (min är jättestor)

• Glittran

Var på UL-delen av KUB-testet i torsdags (v12+3). Verkligen fantastiskt att se bebisen i action! I v12 ser man hela bebisen (det är ju lite svårare på RUL, den är ju större då) och den har gott om plats att snurra runt på...

Fast jag var nervös innan, det får medges. Sambon var bortrest dessutom.

Värdena var helt ok, 1/3400. (Enl ålder skall den vara ungefär 1/400, men jag vet inte om de då tog hänsyn till att mitt embryo var tre år gammalt när jag satte in det.)

Min mage verkar ha tagit ett skutt denna veckan. Jag berättade för min chef direkt efter KUB, och skall berätta för min kollegor i slutet av nästa vecka.

• Mrs Sara

Glittran: Så underbart att få se pyret igen.  Jag hade jätte gärna gjort ett kub test men de gör inte det här tyvärr så jag får glatt vänta tills det är dags för rul.

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Ewa

natta80gbg: Du skrev att du hade lågt järn, vad låg du på? Fick du också börja tidigt med järntabletter då??

Mitt värde låg på 105 så jag fick börja med järn direkt,och har nu ökat till 2 tabletter dagligen eftersom jag är så orkeslös osv emellanåt.  Ska in nu på onsdag och ta nya blodprover, hoppas då att värdet stigit.

• IdaVi

natta & Glittran: Grattis till lyckade KUB!! Vad skönt att allt såg bra ut.
    En liten fråga till er. Ville de veta när äggen plockades? Det vill de veta i mitt fall, så jag måste ringa kliniken och fråga. Var ju över 2 år sen och jag hittar tyvärr inga datum i mina papper.
    Kan ett fryst embryo påverka risken för kromosomavvikelser?!

natta: Kan inte du lägga in våra BF i "huvudet". Så har vi dom synliga hela tiden. Ska bläddra tillbaka och försöka hitta sista listan

Härligt vårväder vi har! {#lang_emotions_sunny}

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101028 ~
Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF