• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • IdaVi

Här var sista listan jag kunde hitta med våra BF. Ni får gärna justera om något är galet. Vore ju perfekt om listan kunde ligga i "sidhuvudet"

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Gbg, andra barnet
    BF 19/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101028 ~
  • melina80

ewa - hon sa inte det och jag äter redan tabletter med järn i (jag frågade inte heller)
    man får se till att äta mycket russin o brockolli typ :) fast nu är jag mycket piggare. det blir nog bättre för dig också..lycka till på ons.

lena - jag tror bara att dom vill veta det om man har satt in ett färskt. i ditt fall är det när du satte in det som är viktigt. du ska inte va oroligt, fryst eller färskt - spelar nog ingen roll.. lycka till, det är helt annat nu när man sett den lille.

nä nu e det nog dags att börja inreda barnrum - ute i god tid!
    har ni köpt mycket?
    jag har köpt lite söta kläder, man kan ju inte hålla sig. å andra sidan, varför ska man hålla sig..

• IdaVi

natta: Snyggt jobbat med BF-listan!
    Fick höra att chanserna för kromosomavvikelser var mindre efter FET. Fattar inte riktigt varför, men det spelar mindre roll. Sen är det ju bra att embryot faktiskt är 2 år yngre än mig så att säga

Förstår din längtan efter att inreda. Här har vi ju redan ett barnrum som dom kommer att dela i början. Eller först sover nya bebisen hos oss så klart, i vaggan. Men sen får de dela rum ett tag innan vi renoverat kontoret och gjort om det till barnrum.
    Vist är det mysigt att köpa bebiskläder och prylar

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101028 ~
  • Jelina068

Hallå tjejer.
    Jag börjar oxå må bättre, skönt. Det har verkligen varit jobbigt det här med illamåendet, jag har småätit mig "tjock".

Visst kliar det i fingrarna när jag är i affären men jag vill inte köpa nåt neutralt (gjorde det första gången och dom kläderna använde jag aldrig), vill ju gärna köpa 'pojk/flick kläder. Men nu är det här vår tredje barn så OM det bli en flicka så har jag ju en hel del men om det blir pojk så har vi en hel del shopping framför oss.
    Har varje gång funderat på att göra ett kön-UL men har aldrig gjort det. Tankarna är där igen även denna gång, vill så gärna men samtidigt inte ta bort överraskningen vid förlossningen.

Träffade läkarn på mvc idag för att prata om det finns någon chans för mig att prova föda vaginalt eftersom jag blivit snittad dom andra gångerna. Läkarn var tysk och hon sa att i tyskland så är det inget snack om vaginal förlossning efter två snit.... Men hon skulle iallafall skicka remiss så får vi se vad dom säger på östra.

• Jelina068

Jag vill förresten köpa dom där I <3 mom (dad?) på HM, det röda setet för det kan både pojk eller flicka ha men på de butikerna jag varit på har det inte funnits stl.50 som jag vill ha.

• Jelina068

I ♥ MOM skulle det ju bli...

• Frozen

Jag har inte handlat en pinal än, det känns för tidigt. Men jag har börjat fundera på vad jag vill ha för barnvagn är ganska kräsen på vilka krav den ska uppfylla och vi vill gärna köpa en helt ny eftersom det är första barnet vi känner att vi har råd. Har mest bara kollat bilder och information på nätet och vart inne i en butik vid ett tillfälle och klämt och känt lite. Men vi kommer åtminstone vänta till efter rul innan vi börjar kolla på allvar.

Utan att jag tänkt så mkt på det har jag faktiskt mått ganska bra hittills idag :)         v12+0 imorgon så det borde ju börja lätta med illamåendet snart, i helgen mådde jag pyton dock så det kan säkert komma tillbaka när som helst.
    Mitt järnvärde hade sjunkit sen inskrivningen så jag har fått börja äta järntabletter nu, jag hoppas det ska hjälpa mot yrseln och huvudvärken.

• Pemberly

Jag har handlat en grej, en söt haklapp. Den köpte jag redan när vi varit på första ultraljudet och sett att embryot satt i livmodern. Då blev jag så himla glad att jag ville köpa något. 

Idag är jag i vecka 12+0, tiden har verkligen flugit iväg de senaste veckorna.
Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF