• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Ewa

Ja det finns sååååå mycket fina barnkläder, men jag väntar ett tag innan jag handlar tror jag.  Var och köpte ny bh igår och kunde inte motstå att prova mamma-byxor, å vad mjukt och gott det kändes med den där stora resåren mot magen. Men jag köpte inga denna gången, får plats i mina byxor än om jag sätter en snodd i knappen.

Det där med lågt järnvärde är skit-jobbigt!!! Jag funkar bra på jobbet fram  till efter kl 13 ungefär, sen försvinner min ork och huvudvärken kommer. Tog Alvedon igår, men vill inte hålla på att äta dom varje dag.
    Jag mådde ju så bra de första 11 veckorna och nu blä...

• IdaVi

Jag kommer nog att handla något efter NUPP på måndag, om allt ser ok ut då. Annars har vi ju kvar ganska mycket kläder från Ida. Men det är klart man vill köpa lite nytt. Och så vet jag inte om lillbrorsan vill ha rosa Men nu vet vi ju iofs inte könet heller...
    Minns att det var svårt att hitta könsneutrala bebiskläder sist. Jag köpte en del brunt och alla trodde det var en kille

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101028 ~
  • Pemberly

Min mage har blivit märkbart större nu de senaste dagarna så jag måste nog ut och shoppa kläder snart. Det är inte så många av mina byxor som jag kan ha längre. 

• IdaVi

Hoppar in med ett egoinlägg
    Allt såg jättebra ut på NUPP idag så nu är jag betydligt lugnare Risken för DS var 1:3800, kromosomavvikelse 13 var 1:18000 och 18 (minns jag rätt nu?!): 1:520000.
    Den lilla for omkring i magen och sög på tummen och vinkade åt oss. Så härligt att se!
    BF är 29/10 och jag lär knappast gå över tiden enligt BM. Najs!!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101028 ~
  • Mrs Sara

lena: så härligt!

trifolium: tack

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Mrs Sara

Nu har jag kommit hem efter ul, denna gång gjorde dem på magen. Vilken underbar känsla det var. Läkaren sa att jag hade större mage än vad som är "normalt" men det var bara en bebis i magen.
    Pyret var inte still en sekund utan det var full rulle hela tiden. Pyret var 7,6 cm från huvud till rumpa och apparaten ville att jag skulle vara 4 dagar längre gången än vad jag är så pyret är större än vanligt.

Jag har lagt upp bilden både här på fl och i min blogg: www.lillaunderbarn.blogg.se om nån vill kika

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • IdaVi

Tack tjejer!

Mrs Sara: Vad härligt!! Är BF fortfarande densamma eller? Visst är det häftigt att se att det är sån fart därinne i magen?!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101029 ~
Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF