Inlägg från: ssssssss8 |Visa alla inlägg
  • ssssssss8

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-10-21 08:04:24 följande:
    ar det nagon annan som inte har langa brostvartor, typ nastan helt platta som kan anvanda brostpump? jag maste typ trycka ihop halva brostet och prega in det i "tratten" for att det inte ska bli for mycket drag pa sjalva vartan, men det kommer typ ingen mjolk? tips? jag har MAM care brostpump...
    min bröst pump ser lika ut bara att den heter avent isis och den är så bra, men jag har också väldigt små bröstvårtor och det tar en stund innan  det sugit så mycket att det börjar komma mjölk men när det väl börjat komma så sprutar det.
    Finns det någon gummidel på din som man lägger fast på "tratten"? Jag har haft två pumpar och den första hade inte någon gummidel och det kom absolut ingen mjölk när jag pumpade och trodde jag var utan mjölk.
    När jag köpte denna så kom det 70ml på 5 min s¨å det varierar med pumparna.
  • ssssssss8

Denna del menar jag den masserar näör man pumpar

Få se om jag får länkat den

www.google.fi/imgres&imgrefurl=www.jattekul.se/items/sortera-pa-marke/avent/amning/237-isis-iq-elektrisk-brostpump&h=336&w=267&sz=55&tbnid=GaDWYOBUeT5XqM:&tbnh=252&tbnw=200&prev=/images%3Fq%3Davent%2Bisis%2Bbr%25C3%25B6stpump%2Bbild&zoom=1&q=avent+isis+br%C3%B6stpump+bild&usg=__IHLd-Qhl_bwXvHv-exKtG9SRy_w=&sa=X&ei=FOm_TMX3IsmBOr6Une4L&ved=0CB8Q9QEwAg

• ssssssss8
    elinnnnn skrev 2010-10-22 05:47:10 följande:
    funkar tyvarr inte... och nar jag googlar sa hittar jag bara bilder pa sjalva pumpen, vad ar det for nagon extra grej du menar? vad googlar du pa? skriv det har sa kanske jag kan googla fram det sjalv eftersom lankningen inte fungerar :S tack och kram
    Ja hittade ingen bättre bild faktiskt så jag menar den "bubbliga" delen i tratten är som ett inlägg som masserar och ska påminna om barnets sugteknik, det är som en extra gummidel man sätter fast som är lika stor som tratten och den är superbra!
  • ssssssss8
    Pregga skrev 2010-10-21 22:59:07 följande:
    Aså idag fick jag mig en smärre chock å ville bara kräkas...fr ringde mig å mitt x kräver dna test på vår son, nu tar dom bara saliv men jag trodde FN inte det var sant, rasande e jag å han har inte sagt ngt till mig heller innan att han ville ha det-snacka om att bli huggen i ryggen!
    jäkla kräk! klart som fasiken att det e hans son, å det sa han med-jag vet att det e min son men jag vill ha det svart på vitt. IDIOT!
    Vad vill han med det då ? Inte lätt att förstå sig på allihop här i världen.
  • ssssssss8

Här blir det nog ingen vaccination ännu jag ska egentligen imorgon med han men det kom förhinder eftersom han blev sjuk så han har varit intagen på sjukhus och blivit sondmatad för han var såå täppt i näsan så han var nästan torr när jag åkte med honom till akuten.
    Han hade inte ätit riktigt bra och jag ringde och frågade de sa ja kom in genast då han är så liten de satte dit en näs-magsond direkt och han GALLSKREK medan jag höll fast hans ben en annan hans armar och huvud medan den tredje stoppade ner slangen genom näsan in i magen behöver jag skriva att jag mådde allt annat än bra
    Den hade han i tre dagar hade han den och det gick bra att bort den och nu är vi hemma och kör till sjukhuset två ggr per dag och han får koksaltspira och sugninga av snor vilket han inte heller vill.

• ssssssss8
    lillabambi skrev 2010-11-05 13:39:44 följande:

åååååååååååååhhhhhhh är så arg så ni anar inte!
    hade beställt dopdräkt till Milton då vi inte vill ha dopklänning, den 18 okt beställdes den fått orderbekräftelse men de kommer ingen dopdräkt! Dom svarar inte på mail och nr som står på sidan finns de ingen abonnent till gaaaaah!Demon
    Tankarna snurrar hur ska jag göra nu.
    Funderar på den bodyn och ett par svarta byxor går de?
    Det blir bra helt fiiin ju!
  • ssssssss8

Oj vad era bebisar är snabba i vändningarna Vår grabb håller på och lär sig att svänga det är bara lite svårt att få till det där sista dom andra barnen har också  vänt sig runt 3 mån det är ju det vanligaste.

• ssssssss8
    Pregga skrev 2010-11-06 15:42:36 följande:
    Men fy va hemskt..blir gråtfärdig när jag läser det..min lille e åxå sjuk-magsjuka...han har kräkts i 3 dygn nu, men idag verkar det vända lite..kräks fortfarande å har diaree. Åkte åxå in med honom å dom sa det-magsjuka,virus.
    stackarn var helt utmattad av alla spyor, dom sa samma sak till oss-fortsätter han i ett par dygn till så läggs vi in me dropp. men nu verkar det som sagt vända. Fick höra fr flera vänner att när dom har äldre syskon som går i skola eller på dagis så blir dom oftare sjuka..tänker på er å sänder styrkekramar...
    lillabambi skrev 2010-11-05 13:26:04 följande:
    tack söta du Hjärta
    Så lite gumman Hjärta å den frack bodyn e ju tvärsöt :)
    Tack för de kramarna!
    Han är mycket bättre nu och äter som bara den det känns bra han ahr inte ätit sådär bra på veckor faktiskt!
  • ssssssss8

Hej igen!
    Jag pratar med mig själv här

Nu har vi varit förhoppningsvis sista gången och ta koksaltspira åt lillens nästäppa samt sugit slem både ur hals och näsa.

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10