Inlägg från: ssssssss8 |Visa alla inlägg
  • ssssssss8

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-09-22 12:45:01 följande:
    Jo man måste ju amma eller pumpa för att hålla igång produktionen så äter barnet mer sällan så pumpa emellanåt för att hålla igång. tycker nog inte att man ska väcka de små, dom vaknar när dom e hungriga :)
    Redan på bb sa de till mig att jag måste väcka honom för att äta så det gör jag nog om det behövs det är nog flera veckor sen nu men...
    Han vaknar inte heller helt utan äter och sover på samma gång.
    puchelina88 skrev 2010-09-22 22:50:40 följande:

hmm vet inte!

tänkte bara att har hört att man får mycket mera flytningar efter att man har vart gravid har int ehaft de innan.

Jag har också jättemycket flytningar och googlade på det och tydligen kan det komma sårvätska istället för blod från såret som uppstod efter moderkakan, så för mig har det varit lite rosa och så igen bara gult.
    Perssonlund skrev 2010-09-22 22:56:47 följande:
    Nu har jag kommit hem från nästan en vecka i Tidaholm. Gött att få träffa syrran lite. Min lillkille växer så det knakar. Ska till BVC för första gången imorgon. Ska bli spännande och se om jag mätt honom rätt och om han gått upp lite till sen jag vägde honom Skrattande. Jag har inte läst vidare i tråden och har ingen ork just idag heller. Men jag undrar om vi har startat en till/ny tråd? Nu har väl alla fått sina bebisar?
    Nej ingen ny tråd än iaf.
    Pregga skrev 2010-09-22 13:42:08 följande:
    Jo man får ägglossning men man ska inte få mens om man ammar. Min syster var utan mens i 1 1/2 år då hon ammade :)
    Mens har jag fått med mina andra barn 6 veckor efter förlossning och nu går jag ibland med mensvärk hoppas bara att den hålls borta.
    Jag har hört att får man mens så äter de sämre eftersom mjölken får en bismak av järn de första dagarna.
    Så det är individuellt det där också
  • ssssssss8
    Pregga skrev 2010-09-27 00:16:52 följande:
    Låter som en uvi, kolla upp det snarast.

jag har inte vart aktiv på tråden direkt det sista men det beror på att jag e helt slut som människa vissa dagar.
    Igår blev det akuten med lilleman då han fått en allergisk reaktion, jag e så sjukt törstig å har hällt i mig apelsinjuice å det blev för mkt för lilleman så han fick en allergisk reaktion, kom hem vid 11 på kvällen vilket var relativt fort då vi kom in strax innan, men då han e så liten så prioriteras det.
    Vi fick åka hem å ingen mer juice, iallafall inte apelsin. sen ville han inte sova utan tutta på mig hela tiden så han höll sig vaken fr 22.00-09.00 imorse, sen har vi båda sovit hela dan i stort sett. Mitt ena bröst har blött så när lilleman kräktes så såg jag blod på hans body, blev ju såklart livrädd men det var tack å lov fr mig.
    ont gör det så man gråter, ska försöka med amningsnapp lite nu då en bit av bröstvårtan nu helt slitits av.
    mjölkstockningen har lättat då jag pumpar å försöker amma i olika ställningar, men det e ju inte alltid man orkar det heller...han har gått upp riktigt bra, den 15de vägde han 4300 g, nu igår så vägde han 4800, haha men som han äter så....
    e det ngn mer bebis här inne som äter varannan timme? kan vara glad att jag sj hinner få i mig ngt, men jag klagar inte.
    Mitt x beter sig som en skit emot mig, men hey...det var ju inget nytt! nu ska jag ta ngt å äta...aså jag kan inte ens ha ett linne på brösten utan att det gör ont. Idag har jag åxå börjat frysa in mjölk.
    kram på er....
    usch vad det låter jobbigt! Du är duktig som orkar kämpa med amningen i uppförsbacke!
  • ssssssss8
    Mandy86 skrev 2010-09-28 17:49:22 följande:
    har inte läst tillbaka i tråden, men någon mer vars bebis fått ögoninflammation? ska man behandla med mer än ljummet vatten och avvakta?
    ljummet vatten och bröstmjölk!
  • ssssssss8

Pregga: Jag böörjade tänka på dig idag när jag satt och ammade, kan det vara så att han har lite fel sugteknik tänktte bara när en bit lossnar och så.
    Hur mycket har han i munnen av bröstet?
    Vårtan bara eller vårtgården också?

• ssssssss8
    Pregga skrev 2010-10-04 19:05:26 följande:
    Min prins <3
    Åh va mörka ögon helt söt ju !
    Hur går det med ditt ex är det han på bilden har ni löst alla problemen som blossade upp till att börja med isåfall är det ju föör bra, lillprinsen får ju då också ha pappa i sitt liv, du behöver inte svara om du inte vill
  • ssssssss8

Jag har varit sjuk i tre veckor ätit antibiotika i 1,5vecka och Jakob han ville inte äta ville äta ville ändå inte äta men nu äter han ganska bra, jag var ju lite orolig för honom och ringde bvc och där sa de att mjölken kan börja smaka annorlunda när man är förkyld så det var tydligen det.

Igår hade vi dop och det gick bra även om han var på dåligt humör. Jag kunde inte sjunga för jag hörde bara min egen röst för högt i huvudet efter 2 veckors öroninflammation då det var ganska tråkigt.
    Nu har han sitt namn iaf och jag kan pusta ut ca 20 gäster hade vi.

• ssssssss8
    puchelina88 skrev 2010-10-04 06:50:36 följande:
    Hejsan alla mammor;)
    hoppas ni mår och era små oxå.
    här är det bra,viktor sover mellan5-6 timmar på nätterna inna han ska ha mat igen.
    men i dag kom min mens,de är ju aldrig roligt men ja tänkte höra är det någon mera som har fått sin de är snart 2 månader på onsdag sen viktor kom är de normalt att få sin mens?
    ska på efterkontroll i morrn tisdag hoppas inte hon vill undersöka mig då inget kul och ligga där om man blöder ju:(
    i går käka viktor kl 21 sen sov han till 2 då han fick mat igen sen sov han till 6 och käka igen och nu sover han i vagnen och jag är pgg ocg sambon sover!
    Jag brukar också få mens ganska tidigt knappt så jag slutat blöda efter förlossningen så har jag fått mens ca 7-8 veckor efter hoppas bara att den hålls borta ett tag till den är ju för tråkig!
  • ssssssss8
    Pregga skrev 2010-10-04 22:23:13 följande:
    fy va jobbigt att vara sjuk, aså jag fick ju livmoderinfektion å förskylning men lilleman åt med stor aptit trots ab, hahaha men han e ju ett matvrak med :)
    åh va mys med dop, vi ska ha den 23dje okt å ida ringde prästen om dopsamtal :)
    har köpt en jättefin dopklänning, hahaha hans pappa tittade på mig å sa-ska HAN ha klänning?? hahahaha
    våra gäster hamnar på 30 st ca å då har vi halverat...suck..men men det e en av hans största dagar i livet så då får det bli så..hoppas du e frisk nu?
    Jo jag är sjuk ännu men på bättringsvägen hör nästan inget på det inflammerade örat men det kan ta 2-3 månader innan hörseln är normal sa läkaren suck!

Våra gäster var bara hans mamma o pappa farmor och så mina syskon mamma pappa och farmor så vi är ganska stort släkt, enbart hans familj när vi är samlade allihopa är vi 40 st så alla ville inteens komma på dop.
  • ssssssss8

Läste en annan tråd och började då undra hur vanligt det är att föräldrar svär åt sina barn? Gör ni det?

Jag var och handlade kläder till min dotter för något år sen och där var en liten kille med sin pappa och killen sa nej vad fin overall! och pappan sa ja så in i helvete typ, det skar i mina öron, så säger man bara inte om är lite bildad.
    Vad tycker ni är det ok att slänga ur sig vilka svordomar som helst?

• ssssssss8
    elinnnnn skrev 2010-10-05 22:35:38 följande:
    ang samlivet, alltså mitt avslag är borta typ för en vecka sen är det HELT borta, men underlivet känns mysko. känns liksom som att det buktar ut lite . jag är inte redo för samlag ännu. men snart har ju 8 veckor gått och man "ska" väl vara redo då....
    men jag tror att i mitt fall kan det bero på att jag inte gjort knipövningarna ordentligt.. läste igenom det där gröna pappret man fick vid hemgång ang knipövningar och lite stretching osv och där står det att man ska göra 100 knipövningar om dagen.... ehhh jag har nog inte ens gjort så många sammanlagt under dessa 6 veckor som gått....
    men ja, det är väl aldrig försent?
    hur har det gått för er med knipövningarna? kommer ni ihåg att knipa??
    Nej jag har inte kommit ihåg heller Tänkte på det häromdagen att det vore nog dags snart
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10