Vi fortsätter, Bf aug 10
Pregga skrev 2010-09-22 12:45:01 följande:
Jo man måste ju amma eller pumpa för att hålla igång produktionen så äter barnet mer sällan så pumpa emellanåt för att hålla igång. tycker nog inte att man ska väcka de små, dom vaknar när dom e hungriga :)
Redan på bb sa de till mig att jag måste väcka honom för att äta så det gör jag nog om det behövs det är nog flera veckor sen nu men...
Han vaknar inte heller helt utan äter och sover på samma gång.

puchelina88 skrev 2010-09-22 22:50:40 följande:
hmm vet inte!
tänkte bara att har hört att man får mycket mera flytningar efter att man har vart gravid har int ehaft de innan.
Jag har också jättemycket flytningar och googlade på det och tydligen kan det komma sårvätska istället för blod från såret som uppstod efter moderkakan, så för mig har det varit lite rosa och så igen bara gult.
Perssonlund skrev 2010-09-22 22:56:47 följande:
Nu har jag kommit hem från nästan en vecka i Tidaholm. Gött att få träffa syrran lite. Min lillkille växer så det knakar. Ska till BVC för första gången imorgon. Ska bli spännande och se om jag mätt honom rätt och om han gått upp lite till sen jag vägde honom

. Jag har inte läst vidare i tråden och har ingen ork just idag heller. Men jag undrar om vi har startat en till/ny tråd? Nu har väl alla fått sina bebisar?
Nej ingen ny tråd än iaf.

Pregga skrev 2010-09-22 13:42:08 följande:
Jo man får ägglossning men man ska inte få mens om man ammar. Min syster var utan mens i 1 1/2 år då hon ammade :)
Mens har jag fått med mina andra barn 6 veckor efter förlossning och nu går jag ibland med mensvärk hoppas bara att den hålls borta.
Jag har hört att får man mens så äter de sämre eftersom mjölken får en bismak av järn de första dagarna.
Så det är individuellt det där också