elinnnnn skrev 2010-10-20 10:05:20 följande:
jag har ocksa nassug och anvander bara den nar det ar absolut nodvandigt, anvander ibland aven oron tops. det ar ju extremt mycket obehagligare att vara tappt i nasan och inte kunna andas genom den vilket innebar att hon heller inte kan ammas.
det jag har hort som ar negativt om nassugen ar att om man suger for hart att det kan skada oronens trumhinna , det blir ngt slags baksug? men jag har anvant nassug pa alla mina barn och ingen har nagra horfel.
jag vet inte, kanske den nya nassugen ar battre an den som liknar den man skoljer oronen med? ni vet den som ar som en slang som foraldern suger pa den andra anden?? ser jatteackligt ut, det finns ju ett filter emellan men bara tanken pa att suga i sig snor gor att jag kraks haha
hoppas alla mar bra, ingen som kan svara pa min amningsfraga??
aj då det låer inte bra med trumhinnan men jag har ju också använt på mina andra barn och inte de heller har något hörfel och sen så är jag rädd för att snoret ska rinna till öronen och då blir det örininflammation.
Ang. din ammningsfråga så brukar jag bara pumpa pumpa och åter pumpa tills det sprutar igen

men det är ju sant att flask matar men mellan varven så är det mindre mjölkproduktion.
Någon sa till mig att drick mycket vatten det befrämjar mjölkproduktionen men jag vet inte låter lite konstigt.