Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Perssonlund skrev 2010-08-02 17:19:36 följande:
    SHIT vad roligt, v 40.... Hur långt får ni gå över tiden där du bor?
    alltså jag har gått in i v.40 alltså 39 fullgångna veckor.
    jag tror det är 2 veckor efter BF sen gör dem en hälsokontroll och ser allting bra ut tror jag man kan få gå en hel vecka till.... men är inte säker men så var det iallafall när jag väntade mitt första barn då jag gick över 10 dagar. fast det var ju iofs 8 år sen ;)

denna gången räknar jag INTE med att gå över tiden.... mitt andra barn fick jag BF+1 och det tredje kom 3-4 dagar före BF...

hoppas på det denna gången med ;)
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-02 17:20:52 följande:
    Hej snyggingar!!!

Nu är man precis hemkommen från läkaren.
    Kan ju pusta ut nu iaf för det var iaf inget farligt som han sa.
    Alla test som tagits innan var bra så dom tippade på och tyckte det såg ut som ett vanligt "skavsår" i slidan so man kan få av tex sköra slemhinnor osv *Skönt*

Imorgon är det tid hos BM.

Haft mensvärk hela jäkla dagen idag men förvärkar nu som varigt "värre" och känts mer nu i eftermiddags och känne rmig bajsnödig fast det inte kommer något.
    Dess jäkla förvärkar gör mig galen.

Åhhhh jippi hejsan här börjar det hända grejer i råden.....Åhhh slemmisar osv..

Jäklar snart "trillar" det ut ungar här
    åh gumman vad skönt att det inte var något farligt! hoppas nu det läker fint och snabbt så du slipper störas av det.

ojdå det där med att vara bajsnödig fast du inte är det, låter spännande :) låter som förlossning på G, hoppas verkligen det, håller tummarna för dig =)

Tetta: håller tummarna för dig också att det inte stannar av utan bara blir värre och värre haha, vad hemskt det låter men du vet ju vad jag menar :)

nu ska logga ut igen, ha en fin kväll allihopa!
    kramisar
  • elinnnnn

åååååååååååååååååååååååh CATSA!!!!! STORT GRATTIS TILL ERAN PRINSESSA!
    Hoppas förlossningen gick bra och att både du och lilla sessan mår alldeles utmärkt.
    Lycka till med allt!

Här är det lugnt, typ nån förvärk då och då men ett enormt tryck neråt. MIn sessa har äntligen sjunkit ner i bäckenet, dock inte helt fixerad men iallafall ruckbart. Det var på tiden tycker jag då jag nu gått 39 hela veckor plus nån/några dagar.
    Här ilar det som tusan mellan benen när man går, men det är ju inte konstigt om huvudet trycker på--

ÅÅååååh jag vill osså ha ut min prinsessa! Hon sparkar som ett helt fotbollslag och det gör så himlans ont :(

• elinnnnn

pregga: det var så fint det du skrev igår/förrigår.. blir ju lite rörigt att hålla reda på dagarna , men du vet säkert vilket inlägg jag menar :) blev så rörd. jag känner precis likadant för alla tjejer härinne. så fina allihopa <3

sofie: gumman då.... jag önskar också det ;) jag vill också mysa med bebis NUUUUUUUUUUUU! maken min har sagt att det blir på torsdag, jag har drömt om att jag kommer föda just den 4e vilket ju är imorrn... Men nånstans i huvet så "VET" jag att jag kommer föda när jag slutar tänka på det varenda sekund. Men hur lätt är det? Iallafall så försöker jag intala mig själv om att jag "säkert kommer vara gravid resten av livet"

vi har precis varit ute på en promenix i 30 minuter. skönt var det, lite kyligt men skönt att vagga fram genom skogen haha. lillan trycker på som vanligt men inget mer... igår höll hon igång 1½timme så att jag inte kunde sova, sen när jag gick upp på toaletten så kom det en bit till av slemmisen... jag måste ha världens största slemmis alltså, det tar aldrig slut hahaha (jo jag vet att den kan återbildas vilket min säkert gör, men iallafall ;)

• elinnnnn

angående sparkar lite överallt i magen: man känner ju alla kroppsdelar när bebisarna är igång... fötter, knäna, händer, armbågar och rumpa. så det är inte konstigt man känner av h*n överallt.
    oj nu har jag en rejäl sammandragning/förvärk, första för dagen hahaha

pregga: angående att din prins inte fixerat sig, som sagt så är det så för omföderskor att bebisarna fixerar sig sent kanske tom bara ett par timmar innan förlossning. jag har gått 39 veckor nu + några dagar och min lilla har precis gått från rörlig till ruckbart. så det betyder absolut ingenting ang NÄR bebis bestämmer sig för att titta ut....

augustibarn: skönt att allt såg bra ut med bebisen iallafall, och bra att du får ligga över så dem har koll på dig. hoppas du får komma hem snart igen. kramar

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-08-03 21:07:03 följande:
    Så lite gumman...jag tänkte bara att näe, jag låter fingrarna skriva ner exakt vad jag känner i hjärtat utan stopp å utan att tänka efter bara känna...å så blev det Glad tänker likadant, äh jag kan lika gärna lägga ner föda tankar för jag kommer säkert gå över tiden å bli igångsatt ist om flera veckor...suck...känns lite sisådär..

jag tycker det e helmys att vara gravid asså...men jag vill inte gå över...helst..Får för mig att min slemmis går lite emellanåt med....men jag vet inte längre, inga värkar eller sd iallafall....
    Men nu ska jag på Tul imon, hihi kl 09.00 så det blir att gå upp tidigt, ska bli spännande...får dom pga oro ...men nu blir det sista innan han kommer...
    jo det är ju så.. man tappar hoppet lite. men ut kommer dem ju. nångång... finns ju tyvärr inget att säga som hjälper en i det deppiga väntandet :S blir ju bara bättre när bebisen väl kommer ut ;)
    lycka till på TUL imorrn!

lillabambi och malinski:
    hihihi ni är för roliga, hoppas det går som ni tänkt ;)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-08-03 21:18:30 följande:
    Jo jag vet gumman, men jag känner mig lite pressad äver det-TÄNK OM, vattnet går om man e ute ngn stans...jaa då ska man lägga sig rakt ner på marken å ringa 112, den ....haha vill jag helst inte vara med om...
    nä jag förstår vad du menar... kände likadant förut, men nu har ju lillan iallafall gått från rörlig till ruckbart... dessutom tvivlar jag på att mitt vatten kommer att gå eftersom det inte gjort det dem 3 tidigare gångerna. men det gjorde ju ditt, så jag förstår absolut din oro

hoppas han fixerar sig illa kvickt så du iallafall kan slippa oroa dig för att vattnet ska gå... eller att vattnet går när du är hos BM ;)
  • elinnnnn

nähäpps här var det tomt...hoppas inte alla stuckit till fejjan, glöm inte att ni "lovat" att inte göra det!!!! hihihi

nu blir det lite kvälls snacks och mys sen sängen. är dötrött fastän jag inte gick upp förräns kl.11 i förmiddags :S

sov gott och dröm sött alla fina tjejer!

• elinnnnn

malinski och pregga: tackar jag sov så sött så sött så. tråkigt bara att man inte kan somna om... jag har också varit vaken sen halv 7 ungefär....

Carohl: godmorgon :)

malinski: jo jag har fastnat på brödet som heter "lingongrova" och så lite lite becel på och sen honung som pålägg. så himlans smarrigt! och bra för magen är brödet också :D

alltså vad tusan, jag vill ha värkar och åka in till förlossningen men nä'rå helt lugnt är det på den fronten. tom lillan är lugn. hon håller mest på vid 22-tiden, då sparkar hon som ett helt fotbollslag i ca 2 timmar :S

• elinnnnn

pregga: glad att allt gick bra. förstår att du oroar dig över att det kommer blod. jag hade också ringt förlossningen direkt!

carohl: naw tack gumman... 5 dagar kvar till BF, eller 3 dagar enligt barnmorskan... idag har det varit tryck nedåt hela morgonen/förmiddagen och hela eftermiddagen, känner fortfarande av det. tror faktiskt jag ska dra ut maken på en promenix till. vi har varit på ikea och vandrat rundor  men det räcker nog inte haha

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10