Inlägg från: ssssssss8 |Visa alla inlägg
  • ssssssss8

Vi fortsätter, Bf aug 10

Malten skrev 2010-11-18 12:52:21 följande:
    Hej på er!
    Vad roligt att några av de små börjat säga mamma. Är det inte väldigt tidigt? Min lille kille säger mest "augg" :) Idag var vi på förälder-baby träning och då skrattade han ordentligt för första gången. Han har "småskrattat" lite innan men det här var mer ett gapskratt.  Han är också i allmänhet en mycket gladare liten krabat nuförtiden och jag är därför en mycket gladare mamma. Det är väl förstås för att hans sk "kolikbesvär" i stort sett försvunnit. 

Jag tycker också att det är alldeles för tidigt men det går ju kanske att uttyda mamma när dom jollrar och medvetet kan dom inte det än men det är ju kul att höra ändå kan jag tänka mig
  • ssssssss8
    Bubbis10 skrev 2010-11-22 23:28:41 följande:
    Belly skrev 2010-11-21 22:39:59 följande:
    Obehaglig händelse! Tur att det inte gick värre..
    Kolla med någon så att bilstolen fortfarande går att använda... Där vi köpte vår bilstol sa dom att man skulle kassera bilstolen om man tappade den i golvet..
    Härligt att han redan kan säga mamma :) <3

Jag skriver inte så mkt här inne av lite olika anl,dels för att jag verkeligen inte hinner,jag har en riktig mammagris som gärna e vaken hela tiden å ska underhållas annars så e ju allt såååå tråkigt,haha
    Sen har vi fått mkt jobbiga besked förra veckan så åkte Dominics farfar in akut med smärtor i magen..å häromdan så ringde läkaren å bad alla komma på anhörighetssamtal...jag blev knäckt,han har cancer i bäckenet,lungorna,prostatan,samt bröstet...detta fick vi veta för 3 dagar sedan,så det känns tungt. Vi är där nu varje dag hos honom då dom säjer att det antagligen kommer gå fort....När alla i mitt x fam var emot mig,så var deras pappa alltid med mig. När han var på sjukhuset nu å den enda gng jag inte var med så frågade han efter mig å den lille kyckilingen (Dominic).....när jag kom så sken han upp som en sol,så detta känns väldigt tungt måste jag säja...en generation föds å en annan går vidare....

Styrkekramar till dig!
  • ssssssss8

Här varken kryper han eller hasar han men börjat svänga sig från rygg till mage och mage till ryggläge och far också runt i cirkel när han ligger på mage och han stor trivs på mage.
    Säger  mamma gör han inte heller för jag tror faktiskt inte att ett så litet barn kan säga mamma ännu men det är min åsikt
    "pratar" annars väldigt mycket och är gó och glad!
    Sover typ ingneting på nätterna tyvärr men det är bara och mata och försöka sova så gott det går det är ju bara en liten tid får jag hoppas så det inte blir som med storebror som sov dåligt tills han fyllde två år.

• ssssssss8
    puchelina88 skrev 2010-12-01 13:10:12 följande:
    här sover han jätte bra om nätterna kan gå 10 timmar;)
    hmm han vänder inte på sig en!!
    NJUT! säger jag bara så det varar hur gör du för att ha ska sova så bra?
  • ssssssss8

Kitty 82: oj då! grattis iaf. Mindre roligt om inte mannen vill ha någon fler men kanske det löser sig till det bästa allt har en mening, men hur vet att du är gravid om du har bim 8-10 januari? Symtom?

Här ger jag smakisar började redan lite smått vid 3 mån men det var för tidigt så vid 4 mån tog vi ny fart och nu äter han med god aptit (snart 5 mån).
    Han äter potatis och morot som jag fick som rekommendation att börja med och sen olika puréer, plommonpuré en gång i veckan för att hålla magen i balans och det fungerar kanon.
    Denna vecka har jag infört pot-morotsvälling men det tror jag att ha klarar sig utan för jag ammar ju ännu.

Svänger sig från rygg till mage och rör sig i cirkel på golvet men svänger sig inte tillbaka bara ibland.

Bubbis: Usch då vad jobbig tid du haft med begravning och att han inte ens då orkar hålla sig från att bråka. Kramar till dig i massor!{#emotions_dlg.flower}

• ssssssss8

Pucelina88: Lyxigt!
    Vår skatt somnar runt 22-tiden och sover till 23 vill äta sover till 1vill äta o.s.v sover ingenting faktiskt och jag är såååå tröööttt men han är ju bara för sötHjärta på dagarna, så därifrån tankar jag energi, men mina två andra barn blir lite lidande p.g.a av min trötthet jag orkar inte med det där lilla extra för som jag skulle vilja, det är där att det är bara mamma.
    Nu har jag iaf. sökt hjälp hos en akupunktör för jag tror inte småbarn mår bra heller om dom inte kan sova nätterna så nu har han stimulering på sova punkten i örat och frustation iform av ett nejlikafrö som är fast på ett litet plåster, ska vara kul och se om det hjälper!

• ssssssss8
    puchelina88 skrev 2011-01-24 21:48:52 följande:
    Nu sover min Prins!
    får se om han sover till 7-8 i morrn som han brukar;)
    i dag är det min födelsedag;)
    Grattis på din dag!{#emotions_dlg.flower}
    Bubbis10 skrev 2011-01-24 22:13:35 följande:
    Grattis på dagen,hoppas den var lyckad :)

som de flesta av er vet så är jag leg massageterapeut,men när dte kommer till en sj så e man ju tydligen helt handfallen å plötsligt så minns man inte,men man kan väl massera deras små magar när dom e förstoppade?
    min utb handlade ju om vuxna å inte så små barn.....
    Jag vet inte något om de men vår kille hade också problem med magen så vid varje måltid gav jag plommonpuré till och börja med, den jag kokade själv var effektivast och godast, nu så fungerar magen utan plommon.
  • ssssssss8
    Bubbis10 skrev 2011-02-06 16:07:02 följande:
    HjärtaUnderbara tjejer...vi har en fr vår tråd som behöver en tanke å styrka fr oss nu i en stor oro för sin lille, jag vill inte gå in på detaljer utan hon får välja att göra det sj om hon vill.
    Sofie&laura å hennes lille alvin åkte in akut inatt å fick inte så roliga besked, så nu behöver hon vårt stöd å stöttning,å en del av vår gemensamma styrka...

Sofie, jag tänker på dig å barnen å är som du vet bara ett samtal bort.
    kramar i massor{#emotions_dlg.flower}
    Neej! usch det låter ju inte bra hoppas det inte är allvarligt krya på er sofie& laura!

Bubbis hur är det själv hur mår du med allt jag förstått du går igenom?{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10