Inlägg från: ssssssss8 |Visa alla inlägg
  • ssssssss8

Vi fortsätter, Bf aug 10

Hur är det med sofie&laura nu någon som hört något?
    Usch vad man blir skraj när man hör något och inte vet mera sen hur det egentligen är hoppas ni fått/får höra det ni vill höra!

Tetta: Oj vad hon är duktig som kan sitta upp själv redan och tråkigt med förkylningar!

• ssssssss8
    elinnnnn skrev 2011-02-26 09:00:59 följande:
    ja alltså jag kan heller inte göra nåt när hon sover utan måste göra allt superfort när hon är vaken. superfort för att hon blir sur om hon inte får vara med och om hon ska vara med måste jag bära henne och det börjar bli lite för tungt ;)

Vi har gett henne avokado 1 gång, gröt (2 smakisar bara), banan 1 gång, gurka flertal ggr.... Men nu blir det bara potatis och igår blandade jag i lite morotsmos det gillade hon också. Hur många dagar ska man ge samma smakis innan man kan byta till en annan?

Ska kolla boken och skriva namnet här sen, fast den är på engelska men finns säkert sv översättning...
    1 vecka samma sak sen öka fick jag höra av bvc när jag frågade och det har varit alldeles bra hos oss.
  • ssssssss8

Hej! Längesen jag skrivit även om jag varit och kikat här men jag tänkte tipsa om en unge i minuten på tv 4 helt otrolit att se nu när det gått några månader och känna att det fortfarande tar ont att bara SE på

Annars mår vi bra och lillen har börjat dra sig fram och pratar dä dä tata tätä hela dagarna kul att se hur allt går framåt.
    Och det som är så skönt är att jag inte har fått någon mens ännu jippii! Nu är ha sju månader!

Jag har kokat egen pure av torkade plommon och det blev mycket smakligare och hade bättre effekt mot trög mage som tips till er.

• ssssssss8

Bubbis: Nej va tråkigt att det ska vara så där jobbigt men hoppas det reder sig till det bästa för dig/er ! KRAMAR till dig!
    Skönt att du vet vilka som är riktiga vänner dom syns mest till när det krisar runt en.Solig Jagt har en sån också som jag inte träffar så ofta men när vi verkligen behöver varandra då finns vi bara därHjärta

Hur sover ni på nätterna? Här vaknar vi MINST 4-5 ggr/ natt. Jobbigt värre men så är det att ha småbarn, de två andra har vakat till 2 och 4 år såå.....

• ssssssss8

Bubbis: Krya på dig hoppas de hittar snabbt vad du har i obalans

Elinnnn: Här är det också kinkigt med temp men däremot inte konsistensen.

Ni som har gåstol, vad säger bvc om detta?

Här är de så hysteriska med att barnen MÅSTE lära sig krypa jag kan tänka mig att det inte är så roligt att ligga på golvet efter att bebisen fått "springa".
    Börjar de inte krypa före 1 år så blir det fysioterapi iaf före de lär sig gå, hur är det i sverige?
    Eller vill de ändå vara på golvet?

Jag frågar för att jag är nyfiken inte för att hoppa på er som använder

• ssssssss8

Vår bebis kryper inte än iaf men drar sig fram och har börjat ta sig upp på möbler och faller i ett, stackars lille buse!  men det är väl så dom ska lära sig.
    Då är det ju krypstadiet att hoppar de över det så har "forskningen" kunnat påvisa att det har samband med läs och skrivsvårigheter, det var därför jag ville veta om ni i sverige har samma "regler" som här det känns iaf som att de satt upp regler och följer de inte programmet så är det något fel på bebis, konstigt samhälle.

Ursäktar om det blev konstigt skrivet men jag har bråttom hej svejs fråga om ngt är oklart!

Ang. kitty82 Grattis du bestämmer själv vi vet inte något om din familjesituation så njut av din graviditet!

• ssssssss8

Fult att diskutera någon öppet verkligen!!!! vad vet vi vad som hänt på detta halvår terapi finns, tillfälliga svackor och mycket annat som kan påverka förhållandet
     VILL INTE VARA MED PÅ DETTA !
    Jag hade blivit RASANDE om någon skulle skriva så om mig i någon tråd där jag varit medlem.
    Skriv till hennes inbox istället och fråga hur de har det nu?

Jag hoppar inte på någon men jag vill ej heller skriva fult om någon jag inte känner och vet till 100 hur det VERKLIGEN ÄR!

Diskussionen avslutad för min del!

• ssssssss8
    Bubbis10 skrev 2011-03-28 21:28:33 följande:
    Blir sååå stolt :) lilleman gick idag när jag höll han i båda händerna ,hehe min goa prins :)
    Storasyskonen brukar göra så men jag har funderat om det är okej eller om det tar för mycket på benen, jag har ingen aning faktsikt men han står ju mycket i famnen också förstås, borde kan fråga bvc hur det är med benen.....
    Kul att se iaf att de gör ´framsteg man blir ju alldeles lycklig när man märker att de lärt sig nått nytt
  • ssssssss8
    Bubbis10 skrev 2011-03-28 21:37:11 följande:
    jag vet inte heller faktiskt,jag testade nu då han även e väldigt stark i armarna å han blev såå lycklig,å jag stolt såklart :) det e skitkul å se alla framsteg,nu har han fattat att han kan ta sig fram med gåstolen OCH dra ner saker på kuppen...hahaha busen..
    Ok snart blir det att ha sterila rum utan några som helst prydnader:)
    Idag så våran lille på golvet och hittade något intressant nämligen grillpinnarna och allt det där som man använder till spisen vi har allt i en ställning och vips så hade han dragit den över sig och så han grät jag kände mig helt kass som inte kunnat vara aktsam nog.
    Så en liten bula bakpå kom det huga!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10