LillSkruttet skrev 2010-09-11 20:08:44 följande:
Heja på tjejer, ni som är kvar och väntar. Tummarna hålls fortfarande stenhårt för er!

Hoppas på fler småttingar snart.
KÄnner mig lite modfälld idag....tror jag fått en svampinfektion. Hur f*n behandlar man det med stygn i underlivet och när man ammar???? Kan det verkligen vara ok med svampinfektion när man fortfarande har avslaget, jag menar lillkillen är bara en vecka, såret efter moderkakan är ju inte läkt ännu.....Livrädd att jag ska få någon infektion upp i livmodern när jag känner av symtomen på svamp i de yttre delarna.

Utöver det är höger bröst spänt och hårt oavsett hur mycket Leo äter, dessutom har bröstvårtan spruckit lite på undersidan så det r inte kul att försöka amma bort spändheten för att undvika ev mjölkstockning. *suckar*
Vart vänder man sig när det gått en vecka lite drygt, när det gäller, som det gör nu, svampinfektion och frågor kring hur jag kan behandla? Är det MVC som innan förlossningen eller är det något annat ställe?? Framgår liksom inte. Fick info-papper med hem från förlossningen men där står endast vart jag vänder mig med ev amningsproblem eller funderingar kring bebisen.....Jag då?
Gynakuten. jag fick ett papper med "viktiga telefonnummer" gynakuten är gratis 3 månader efter förlossningen. fanns även nummer till barnakuten. nu är detta i helsingborg så jag tror du får googla fram numret till gynakuten i din kommun och hör av dig dit.
om bröstvårtan är sårig så prova att pumpa. OM du kan amma på bröstet så låt bebisens haka vara på den sida det är stockat så han masserar samtidigt som han suger. Se till att tömma bröstet VARJE gång! Jag hade stockning i ena bröstet för drygt en vecka sen. vårtan var sårig och jag klarade inte av att amma lillan på det bröstet utan att spänna mig och gråta vilket resulterade i att hon fick suga ännu hårdare för att få ut någon mjölk, i slutändan gav jag upp med att amma från det bröstet, jag handmjölkade ur i duschen och köpte en handpump och lät henne inte amma på det bröstet förräns vårtan läkt.
Annars är det nog bara till att ringa MVC och fråga din BM om vart du ska vända dig ang svampinfektion osv.
Hoppas att det INTE är svamp, och hoppas stockningen försvinner.