Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Godmorgon tjejer!
    jag har precis ammat lillan och fått henne till att somna igen, tjohoooo :D
    själv äter jag frukost och hoppas på att kunna somna om jag med efteråt.

igår kände jag bara att NEJ jag vill inte fortsätta amma.... lillan suttade och suttade men blev inte nöjd. gav ersättning (hon drack bara 50ml) sen somnade hon och sov tils för 1½ timme sen... Alltså från 21.30-5.30! hon har vaknat ett par ggr och gnytt bara men sen somnat om.. skönt att ha fått vila så många timmar.

jag ska försöka att äta riktigt ordentligt idag, jag har nämligen mina misstankar om att jag helt enkelt inte äter tillräckligt vilket gör att det inte ens finns energi till att tillverka tillräckligt med bröstmjölk, sen är jag så trött så det inte är klokt. fast på morgonen och förmiddagen går det bra, det är framåt eftermiddagen och kvällen som jag är helt slut och lillan vill äta hela tiden och inte verkar nöjd...

Carohl: jag hoppas du mår bättre idag! tänker på dig.

hur går det för alla er preggosar?

Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn
    Perssonlund skrev 2010-09-05 09:32:59 följande:
    Malinski - Men visst var det skönt att få lite gjort? Ååå vill också bara gå max till 42. Eller så är det ju här med eller vad man ska säga men man måste ju ringa in och beställa tid men jag vet inte hur länge man kan få vänta...

Pregga - Verkligen tråkigt att allt vände och att du "blev" rädd för honom istället. Då är det ju bäst att ta det via FR. DU klarar detta galant gumman. Styrke kramar {#emotions_dlg.flower}!!!

Godmorgon.
    Igår kännde jag typ ingenting. Men idag har jag haft "menvärk" som jag både vaknade av och som sitter i fortfarande. Dock har jag inte tagit alvedon än men det är väl dags då jag mår illa också och det gör sååå ont i ryggen. Aja får väl se när dessa "sega" barnen vill titta ut. Men startskottet har gått så jag "trodde" att alla skulle dyka ut nu ju .

Hur är det med er idag?
    hej!
    hoppas på bebis snart då, verkar ju som sagt som det är på g! *håller tummarna*

här är det bara bra, har ammat lillan en gång till och hon somnade =) kanske kan jag få amningen till att funka iallafall. (igår var jag redo på att ge upp eftersom lillan inte verkade komma till ro eller vara nöjd efter amningen)
  • elinnnnn
    Perssonlund skrev 2010-09-05 09:41:39 följande:
    Ja kanske,men jag vågar inte hoppas. Ser det som att jag kommer att vara "tvungen" att gå på alla dessa besök nu och bli igång satt... Men hoppas att jag slipper såklart... Lika bra att "överdriva" ifall att. Då kanske inte väntan känns så lång om det skulle bli så Glad,men tack för att du håller tummarna iallafall Skrattande.

Ååå vad roligt för dig! Ja det gäller kanske att orka och att fortsätta kämpa. Men jag är kanske lite trög jag fattar inte vad som hänt,alltså varför du inte kunnat. Var det för att du fick ont och hade mjölkstockning? Det blir så rörigt i skallen när jag läser såå många inlägg. Drömmer... Skäms
    jag hoppas verkligen det kommer igång av sig självt så du slipper igångsättning..

ja jag fick sår på ena bröstvårtan som helt enkelt inte hann läka eftersom jag fortsatte amma på det också, vilket gjorde att jag grät mig igenom amningen på det bröstet och sen klarade jag ändå inte av att låta henne amma färdigt på det bröstet för det gjorde så ont vilket ju resulterade i att det aldrig tömdes ordentligt därav mjölkstockningen.

det bränner i och för sig fortfarande i brösten men bara ibland, och det är nästan alltid i samband med utdrivningsreflexen sätts igång. och det är ju helt okej isåfall. men att ha ont utan anledning är inte okej :D
  • elinnnnn
    Mandy86 skrev 2010-09-05 09:55:10 följande:
    Någon som vet varför man får ett till moderskapsintyg efter förlossningen? Har ju redan skickat in en gång under graviditeten
    Ja det är för att visa att och när barnet  är fött (med tanke på barnbidrag och fortsatt föräldrapenning...)
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-09-05 16:04:34 följande:

Hej!

Vad rar du är som tänker på mig Glad
    Jag mår bättre men är fortfarande mycket öm och febern vet jag inte hur det är med riktigt då jag går på mina piller... Den hinner inte ta sig riktigt.

Såg att du hade gett din sessa ers och hon hade sovit bra. Funderar på om min mjölk mättar henne med, Alexis alltså. Jag matar henne heeeeeeeela tiden. På natten brukar det vara kl 23.30, 2 eller 3, 4.30, 6 och det kommer mycket mjölk men mättar det? Jag får kämpa med att rapa henne åtminstone 30 min varjee gång vilket inte blir mycket tid till sovandet. Sen så kräver Michelle inte mycket av mig nu men hon vill hemskt gärna att jag följer henne till skolan varje dag så kl 6.30 när jag fått Alexis att sova får jag börja med nästa unge... Det blir max 3-4 timmars sömn på natt. Under dagen har jag sällan ro att sova. Ska ta upp det med amningskliniken på tisdag då jag bokat tid där...

ja efter att jag fått ut min mjölkstockning tog det ändå flera dagar att bli av med febern och må bättre. jag fick feberfrossa varje gång efter att jag ammat det andra bröstet, så tänk på att amma på det stockade bröstet först varenda gång så du håller det tomt så mycket som möjligt.

min lilla fick ers igår kl.20 efter att jag ammat henne i typ 2 timmar och hon var fortfarande inte nöjd, hon åt 50 ml av ers och somnade sen och har inte vaknat ännu (klockan är 3 nu) fast jag väckte henne vid 1.30 för att få henne att äta lite, ammade segt i en timme, hon sov som sagt och var inte jätteintresserad av bröstet. hon tömde inte bröstet men nu får hon fortsätta sova..

för mig går det bra att amma på dagen men framåt 17-18 tiden så vill hon helst ha bröstet hela tiden, och oftast så tömmer hon det rättså snabbt. bröstet hinner liksom inte fyllas på ordentligt mellan gångerna på dagen. :S jag vill verkligen ha tillräckligt med mjölk så jag kan helamma henne. men det verkar inte riktigt vilja till sig det för min del.

hoppas du får svar på amningskliniken!
    och hoppas du mår bättre snart.
    kramar
    tetta skrev 2010-09-05 14:55:43 följande:
    Det trodde inte min bm med men efter som såren var så fula så tog de en odling ifall att. Uppsamlingskopp är jätte bra. Ta en toarulle om du inte har ngn. Gick hemma med med t-shirt hela dagarna. Fick ju byta emellan åt..   haha
    jo jag har köpt uppsamlingskoppar men använder inte dem så mycket eftersom jag inte har hittat en BH som är stor nog ;)
    Jag var på H&M, lindex och kappahl igår men den största storleken dem hade var E! Vart hittar man större storlekar än så egentligen??? jag fick köpa E iallafall för de jag har sen innan är ännu mindre. men som sagt är jag på jakt efter en ännu större så jag slipper oroa mig för mjölkstockning pga för trång BH och så vill jag ju gärna få plats med dem där uppsamlingskopparna...
    jag tror inte det är svamp eftersom det känns bättre nu, dock är det fortfarande sår på bröstvårtan men innan var det 2 nu är det "bara" 1 kvar. och sen gör det inte ont i bröstet hela tiden längre utan bara när utdrivningsreflexen är igång och när mjölken "rinner" till. jo jag går också mest med tshirts hemma, blir ett par om dagen ;););)
  • elinnnnn
    LillSkruttet skrev 2010-09-05 16:22:18 följande:
    Japp, Leonard kom på BF+8.

Leo 2 dagar:
    Leo 2 dagar
    Men awwwwwwwwwwwww vilken perfekt prins, sötare än socker ju!! Grattis igen!
  • elinnnnn

nä dags att gå och lägga sig igen :D

hoppas nån av er är inne på förlossningen och föder :D

kramar till er alla!

• elinnnnn

carohl: ja min lilla har idag och lite igår börjat dra massor i bröstvårtan och gnäller medans hon suger.... vet inte vad som är fel :( kanske har dem en tillväxt period redan? jag har ju börjat ge ersättning en eller två gånger om dagen men alltså jag vill inte delamma, nu gör ju bröstet inte ont längre så det skulle ju vara så typiskt om det började sina redan.... hur ska man göra egentligen för att få kroppen till att producera mera? dessutom har jag märkt att hon slutar suga fastän bröstet inte är tömt ännu :( kramar tillbaks... jag har ju också pump och pumpar ibland men jag tycker det är så opraktiskt och svårt att få in tillräckligt med bröst för att det ska fungera--

• elinnnnn

malinski: åh äntligen på g?! håller tummarna extra hårt för dig ikväll/inatt

så då har min lilla också fått gaser i magen. det har bubblat som tusan i magen idag men inga fisar och knappt nåt bajs. nu masserade jag en stund (10 minuter) och hon tyckte det var så skönt, kom en och en annan prutt och en laddning med bajs. bajsar era 2-3-4 veckors också gult med typ gryn i?? ser mega konstigt ut ju.

kanske är det gaserna som gjort att hon inte velat suga ordentligt på bröstet?

• elinnnnn
    Regnbågslycka skrev 2010-09-06 21:44:21 följande:
    Isch inget vidare ju, stackars liten! Inget farligt dock men jobbigt!

Här är vår son 2 veckor o 4 dagar; han har inget som liknar gryn i sitt bajs. Kanske e lite olika från barn till barn?!
    Ammar du eller ger du ersättning? Kanske är skillnad?!
    jag ammar mes men ger ersättning 1-2 ggr om dagen som  komplement..
    Malinski79 skrev 2010-09-07 03:17:57 följande:
    Hahahaha..ja vad säger man, sitter fortfarande här å klockar värkar som bara kommer med 10min mellanrum Det blir mer å mer intensiva,men vad hjälper det...Har precis duschat i 30 min.....så ni hittar nog mig här imorrn oxå

Men jag är sååååå trött nu,har ju knappt sovit nåt sen 7 imorse..
    h vad jobbigt för dig gumman... hoppas det sätter igång och att det snart är över för din skull... själv sitter jag o pumpar...suck
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10