carohl skrev 2010-09-05 16:04:34 följande:
Hej!
Vad rar du är som tänker på mig 
Jag mår bättre men är fortfarande mycket öm och febern vet jag inte hur det är med riktigt då jag går på mina piller... Den hinner inte ta sig riktigt.
Såg att du hade gett din sessa ers och hon hade sovit bra. Funderar på om min mjölk mättar henne med, Alexis alltså. Jag matar henne heeeeeeeela tiden. På natten brukar det vara kl 23.30, 2 eller 3, 4.30, 6 och det kommer mycket mjölk men mättar det? Jag får kämpa med att rapa henne åtminstone 30 min varjee gång vilket inte blir mycket tid till sovandet. Sen så kräver Michelle inte mycket av mig nu men hon vill hemskt gärna att jag följer henne till skolan varje dag så kl 6.30 när jag fått Alexis att sova får jag börja med nästa unge... Det blir max 3-4 timmars sömn på natt. Under dagen har jag sällan ro att sova. Ska ta upp det med amningskliniken på tisdag då jag bokat tid där...
ja efter att jag fått ut min mjölkstockning tog det ändå flera dagar att bli av med febern och må bättre. jag fick feberfrossa varje gång efter att jag ammat det andra bröstet, så tänk på att amma på det stockade bröstet först varenda gång så du håller det tomt så mycket som möjligt.
min lilla fick ers igår kl.20 efter att jag ammat henne i typ 2 timmar och hon var fortfarande inte nöjd, hon åt 50 ml av ers och somnade sen och har inte vaknat ännu (klockan är 3 nu) fast jag väckte henne vid 1.30 för att få henne att äta lite, ammade segt i en timme, hon sov som sagt och var inte jätteintresserad av bröstet. hon tömde inte bröstet men nu får hon fortsätta sova..
för mig går det bra att amma på dagen men framåt 17-18 tiden så vill hon helst ha bröstet hela tiden, och oftast så tömmer hon det rättså snabbt. bröstet hinner liksom inte fyllas på ordentligt mellan gångerna på dagen. :S jag vill verkligen ha tillräckligt med mjölk så jag kan helamma henne. men det verkar inte riktigt vilja till sig det för min del.
hoppas du får svar på amningskliniken!
och hoppas du mår bättre snart.
kramar
tetta skrev 2010-09-05 14:55:43 följande:
Det trodde inte min bm med men efter som såren var så fula så tog de en odling ifall att. Uppsamlingskopp är jätte bra. Ta en toarulle om du inte har ngn. Gick hemma med med t-shirt hela dagarna. Fick ju byta emellan åt.. haha
jo jag har köpt uppsamlingskoppar men använder inte dem så mycket eftersom jag inte har hittat en BH som är stor nog ;)
Jag var på H&M, lindex och kappahl igår men den största storleken dem hade var E! Vart hittar man större storlekar än så egentligen??? jag fick köpa E iallafall för de jag har sen innan är ännu mindre. men som sagt är jag på jakt efter en ännu större så jag slipper oroa mig för mjölkstockning pga för trång BH och så vill jag ju gärna få plats med dem där uppsamlingskopparna...
jag tror inte det är svamp eftersom det känns bättre nu, dock är det fortfarande sår på bröstvårtan men innan var det 2 nu är det "bara" 1 kvar. och sen gör det inte ont i bröstet hela tiden längre utan bara när utdrivningsreflexen är igång och när mjölken "rinner" till. jo jag går också mest med tshirts hemma, blir ett par om dagen ;););)