Catsa skrev 2010-09-03 23:15:36 följande:
Hej tjejer :)
Grattis till dom nya bebbarna :)
Har läst igenom det senaste i tråden lite snabbt, och det där med amning är ingen dans på rosor.
Jag har många gånger tänkt tanken att "Nu skiter jag det i det här, jag orkar inge mer", men sen har jag tänkt att jag provar ett tag till. Nu har jag "provat" i lite över en månad, och för varje dag så går det bättre. Både jag och Nellie behöver tid på oss för att få allt att fungera. Första två veckorna var hemska, blåsor, smärta, stockning, skrik och gråt (från mig också), och luft i magen. Inge bra alls. Skriken och gråten är fortfarande kvar, men det är för att jag har stark utdrivningsreflex på vänsterbröstet, det kommer lite fort ibland, men det underlättar liggammningen. Det går framåt, och det var väl egentligen det jag ville ha fram - att det blir bättre. :) Amning är ingenting man kan från början, oavsett om man har barn sen tidigare (man glömmer bort, tror jag).
Kämpa på tjejer, det blir bättre. :)
Och om det verkligen inte går, så är man inte sämre mamma för att man väljer ersättning till sitt barn - det funkar minst lika bra. :)
Stora kramar till er allihop :)
tack för ditt inlägg, blev så glad över att få läsa att det bliiiiiir bättre. det vet jag ju nog i och för sig själv innerst inne men det är så svårt att tro på när man är mitt inne den ondaste perioden. jag har precis ammat min dotter, hör o häpna från BÅDA brösten. och det kändes faktiskt rättså ok. min dotter är ju inte ens 2 veckor så detta ger ju mig jättemycket hopp:)
glad för eran skull att amningen går smidigare nu :)
stora kramar tillbaks
Pregga skrev 2010-09-03 23:36:14 följande:
har gått ner alla mina kg nu...ville ju behålla lite...e jättesmal...:(
åh gumman, så synd att du inte fick behålla några :S
själv så hopppas jag ju på att gå ner allt jag gått upp. men jag har visst stannat på -10kg. jag har 16kg till jag vill bli av med.....*suck*