ssssssss8 skrev 2010-08-27 11:42:17 följande:
Elinnn och pregga: Jag fick en salva från bb som hette hmm minns inte nu just men jag skriver när jag kommer på eller läst på burken.
Väldigt bra och fet och dryg den behövde man inte tvätta bort och skavsåren blev genast mycket bättre nu har jag inga eftersom jag ammat nu redan i över 2 veckor.
Sover de hela natten??
Redan på bb väckte de min lilla grabb med var tredje timme och det skulle jag fortsätta med några dagar när jag kom hem om han inte vaknade själv, det har ju också med mjölkproduktionen att göra och att babyn behöver äta för att inte bli för trött.
Olika rekommendationer i olika länder antar jag här är vi ju också minst tre dygn på bb jag var fyra dygn.
tack för tipset, kan vara purelan, det är 100% naturlig (ullfett) och behövs inte tvättas bort, otroligt fet och dryg.
min lilla sov natten till gårdagen från 22-8 och det var samma natt som mjölken rann till - ingen bra kombination ;)
igår så ammade jag henne vid 23-tiden sen somnade vi och jag väckte henne vid 3-4 tiden för att amma och sen vaknade hon själv vid 6 tiden av att hon ville äta.
brösten känns mycket bättre idag och den värsta svullnaden har lagt sig iallafall på det mindre bröstet.
de första dygnen var hon i stort sett vid bröstet hela tiden , hon har ett otroligt stort sugbehov så hon får använda bröstet både för mat och som napp. det är ju bara bra för mjölkproduktionen precis som du säger.
jag hade planerat tidig hemgång, dvs 6 timmar efter förlossning, men eftersom förlossningen drog ut på tiden, pga igångsättning och livmodern hade problem med att dra ihop sig(fick medicin för det) + ett annat dropp typ järn och näring för att jag mist så mycket blod... pga det så stannade vi ett dygn extra (istället för 6 timmar)