Vi fortsätter, Bf aug 10
förresten, vad använder ni till era bebisars rumpor?
jag har bara smörjt lillan med babyolja hittills, men nu har hon blivit röd i rumpan antagligen efter alla bajsblöjor hon gjort...
förresten, vad använder ni till era bebisars rumpor?
jag har bara smörjt lillan med babyolja hittills, men nu har hon blivit röd i rumpan antagligen efter alla bajsblöjor hon gjort...
Hej tjejer!
Nu var det ett tag sen jag var in här... Ser att månag har åkt på mjölkstockning vilket är bara att beklaga
Då jag åkte på det så sa de åt mig från amningskliniken att ta 2 alvedon+1 ipren till en början var 4:e timme. Då jag blev bättre så skulle jag ta andra dygnet då jag mådde bättre skulle jag ta var 6:e timme. Jag sååå mycket bättre då jag fick i mig tabletterna men jag var fortfarande öm såklart men det gick över till slut. Tabletterna går inte över till barnet sa de.
Elinnnnn: Jag svarar här också om du inte ser mitt svar på bloggen
Alexis hål gjorde vi själva då de inte vill göra på bebisar här heller. Det visste jag sen jag hade Michelle liten, då gjorde vi också på henne själva. Vi gör det med ett vasst örhänge som sen får sitta kvar. Den vassa kanten tar inte i sen i barnets baksida av öronen då pluppen till örhänget har som en båge för att skydda just baksidan. Det är örhängen jag har från Chile. Man brukar sätta i såna på barn/bebisar där.
Jo salvan jag rekommenderade Pregga är just Michelle blev lätt röd i rumpan då hon var bebis så pass att huden sprack på henne men inotyol fixar bort det på några timmar, max en dag! Vilken gör den till fantastisk enligt mig 
mer ang mjölkstockning kom ihåg att ha en bh som passar och som brösten får plats i, även när dem är som fullast. och sov gärna med BH på så att inte brösten kommer i kläm på nåt sätt.
dem första 2 veckorna fick jag sova på rygg annars fick jag ont i brösten och dem kom i kläm. sen hittade jag en perfekt BH på minimundus.se , typ sportBH fast amningsBH. som inte har några sömmar och inte klämmer men ändå håller brösten på plats, funkar perfekt att sova med också
carohl: tack för det ska komma ihåg det ifall salvan inte hjälper. usch låter inte roligt att ha svamp som bebis :S stackars
pregga: åh vad irriterande när man skrivit lång text och det sen bara försvinner. därför kopierar jag mina innan jag skickar ;) men ibland glömmer jag och då blir jag så frustrerad. hoppas du mår bättre idag!
hej fina!
2½ månad redan!!! herregud vad tiden går fort! min lilla prinsessa blir 5 veckor imorrn =) allt bara bra här hoppas det är det med dig med. kramar
förresten, är det någon annans bebis som också ändrat bajsvanor runt 4-5 veckors ålder?
Min prinsessa har ändrat bajsvanor och bajset har också ändrat färg, från senapsgult till mörkt grönbrunt
är detta något normalt eller ??