-
lugnt :) vet ju hur det är ;) hoppas du mår bättre iallafall, kramarPregga skrev 2010-09-12 16:10:06 följande:Elinnnn gumman, jag har inte glömt att svara på ditt inlägg om mjölkstockning...men jag e bara inne en snabbis nu å jag ska svara. har bara inte haft tid, hinner knappt med mig själv nu då jag tror min lilleman har en växt period då han ammar HELA tiden, har ap ont i brösten nu aså..men jag lovar att svara så fort jag bara hinner, nu ska jag skynda å ta en duch innan jag får besök. kramar -
precis som jag gör. och under amningen(vi behöver alltid byta tag om bröstvårtan efter en stund in i amningsstunderna) då känner jag igenom bröstet så jag är säker på att hon tömmer det jämt och ordentligt.ssssssss8 skrev 2010-09-12 21:48:52 följande:Om du masserar så fort du känner en knöl på samma gång som bebisen äter så töms det också bra det är min taktik alla sätt är bra utom dom dåliga
det är viktigt att hålla koll på brösten =) -
va?! vad konstigt! det måste ju ha blivit något fel?Regnbågslycka skrev 2010-09-13 12:50:32 följande:Idag fick jag en faktura från sjukvården som menare på att jag ska betala 200 kr för pku-testet som gjordes på vår lille prins. Jag har aldtrig i mitt liv varit med om att man överhuvudtaget betalar för barn under 20 år!
Betalde ju heller inget när vår sessa hade gjort testet!
Någon annan som råkat ut för detta?
vi betalade heller inget för PKU testet.....naw stackars lille dominic!!! hoppas han kryar på sig snabbt, hur går det med mjölkstockningen??Pregga skrev 2010-09-13 13:06:16 följande:Kikar in en snabbis med att blödande mammahjärta...min lilleman e sjuk
åkt på samma förskylning som mig å storasyster, han har feber å genomsnorig å hostar lite...stackars liten, bli sjuk så liten som han e...uch,. mår pyton..
har perssonlund fått sin lille? åå Grattis gumman å SKÅÅÅL

-
perssonlund: stooooooooooooort grattis! och skåååååååååååååååååååål

Nallepuhmamma: slemproppen återbildas ju hela tiden om det inte är dags än. Min kom i stora bitar flera dagar i rad fast ändå hade jag inga värkar och det sattes inte igång av sig självt :S hoppas dock att ditt gör det och att din väntan snart är över. Vilken dag är du på nu??
Oväntad: lycka till!! -
åh...håller tummar och tår för din skull!!!!Nallepuhmamma skrev 2010-09-14 14:58:07 följande:BF+7 idag så hon får gärna komma ut nu idag.
Jag hinner nog börja gå med rullator innan hon kommit ut
rullator haha, nädå hon kommer nog snart!!
kramar
-
någon som vet varför mina bröst kliar så himlans mycket`??? kan det vara för att skinnet spänns när dem är fyllda med mjölk?
för någon dag sen beställde jag en bärsjal. en trikåsjal från minimundus. Jag ser framemot att få prova, hoppas det funkar för mig och lillan att använda den. Jag har haft en babybjörn bärsele förut men fick rätt ont i axlarna utav den dessutom ser det så mysigt ut att använda bärsjal, någon som har erfarenhet utav en? -
ja jag har förstått att det kan vara lite klurigt att få till med knytningen men träning ger färdighet :Dssssssss8 skrev 2010-09-14 21:18:10 följande:Jag har en och vi trivs mycket bättre än bärselen som man får ont i axlarna av, lite svårt bara innan man lärt sig knyta den.
jag har kollat på youtube och är nu ännu mer exalterad och hoppas den kommer snart!men åh hoppas han blir frisk snart. lycka till hos BVC jag ska dit på fredag. förra gången jag var där hade hon gått upp 2 hg på en vecka och växt 1½ cm på längden på 2 veckor :D det är så spännande och roligt att se att dem faktiskt växer . jag köpte pyjamasar och overall igår och 56 såg så otroligt stora ut, men dem passar precis! jag skulle köpt storlek 62. herregud, mina andra barn kunde ha storlek 50 hur länge som helst haha. fast visserligen vägde dem ungefär 1 kg mindre vid födsel än denna lilla guldklimp =)Pregga skrev 2010-09-15 00:10:15 följande:Nu e kl mitt i natten, lugnet har sänkt sig över mitt hem efter en fartfylld dag med handlande,tvättande å ammandes..hihi lilleman har ingen feber längre så det e jag överlycklig för, dock så hostar han fortfarande å e lite tät. stackars mitt lilla
storasyster fick jättedåligt samvete som smittat oss båda, men det e ju såklart inte hennes fel. Lilla gumman...vilken lycka aså, jag e mamma till världens goaste ungar..välsignad e jag :)
funderar starkt på sängen här nu, men det spänner så sjukt i tuttarna så det blir nog att pumpa lite innan....ajaj....
lilleman e en riktig mammegris, haha jag tycker det e så mys aså.
imon eftermidda så blir det bvc å väga honom igen men han e bra mkt rundare nu så han lär ju lagt på sig..
uch aså va näsan rinner, hoppas det ger med sig snart å jag som aldrig brukar bli sjuk annars. antara tt imunförsvaret e nedsatt efter förlossningen. Tänk, den 19de så e min prins en månad, helt sjukt va fort det gått...känns ju som om man kom hem med han igår:)
Nallepuhmamma-jag tror inte du behöver vänta så länge till nu, hon kommer närsom:)
Elinnn- vet inte varför det kliar men det låter ju troligt att det e för att huden spänner..jag får apont emellanåt typ som om dom blir hård å sen sprutar der en massa...
näe pumpa som sagt..haha å sängen :) natti natt tjejer.....lite synd att jag inte hinner vara så aktiv här inne men jag e ju ensam med båda barnen så när lilleman sover så passar jag på att ducha,diska mm.
sen vill ju dottern åxå ha lite tid...men jag försöker kika in emellanåt.
kram på er underbara
kramar tillbaks -
naw vad fina ni är! hoppas allt gick braPerssonlund skrev 2010-09-15 11:53:12 följande:Tack så jättemycket!
Melwin

kramar -
oj sicken cooling! :D och stor är han också :)puchelina88 skrev 2010-09-15 13:58:44 följande:
mammas stora kille!
5090 och 56 lång -
ja jag var faktiskt vaken då du skrev detta haha, usch vilken natt vi haft. lillan var vaken igår kväll och bara gnällde, ville inte bli buren, ville inte äta, ville allt och ingenting på samma gång... jag pallade inte så jag gav henne ersättning, 60ml drack hon bara sen slocknade hon. och nu imorse har hon ätit hela morgonen och sen bajsade hon haha sen ville hon absolut inte ha nappen utan bara skrek när hon fick den, tutte ville hon ha men bara att sutta på så jag fick snällt ligga där tills hon somnat ordentligt. tur minsann att hon inte vaknade när jag smög iväg för då hade jag ju inte fått nån frukost ;)Pregga skrev 2010-09-16 00:19:55 följande:Hej gumman :) e du vaken? hihi aså min lille prins var vaken natten tills idag efter att jag loggade ut tills 7 imorse, behöver jag säja att jag var svintrött...men upptäckte en sak-han har sugbehov därav amning i timmar, haha såå han tog nappen idag :) kanske besparar mina boobs lite nu då:) lilleman har gått upp riktigt bra, haha han väger nu 4300 g, å för en v sedan så vägde han 4050 så han hullar på sig å börjar få riktiga babylår ...åh som jag älskar mina 2 underbara ungar
va lyckligt lotad jag e ..hihi visst e det spännande å se hur dom växer på, haha han kan inte ens ha stl 50 längre så vissa kläder förblir oanvända. Tack för omtanken, det e inte kul å se sin lille helt snörvlig aså...uch, det gör ont i mammahjärtat....kraam
vad skönt han går upp så bra fastän han varit förkyld och allt... jag ska till bvc imorrn, spännande :)
kramisnawwwwwwwwwww vilken söt liten prinsessa!!!!!!!Mandy86 skrev 2010-09-16 09:21:45 följande:
Josefine sover i mamma och pappas säng. Vår skatt!
carohl: ja man kan ju hoppas på att dem är och föder!!!!!! håller tummarna
hoppas du mår bra i övrigt, massa kramar