Inlägg från: Mandy86 |Visa alla inlägg
  • Mandy86

Vi fortsätter, Bf aug 10

godmorgon.

vaknade 02.30 av kraftiga värkar och när jag reste mig ur sängen så rann det ned för båda benen till fötterna innan jag hann till toan samt på toasitsen..

värkarna har avtagit och inget mer som rinner...tänker endå ringa förlossningen om några timmar..

vad tror ni? kan iaf inte sova..legat vaken sen dess..

BF 100809
  • Mandy86

Så..hemma från KK Malmö..LÅNG väntetid för koll av vattenavgång....! En timme efter min bokade tid fick jag ett rum! Dem bad också om ursäkt och sade att dem hade mycket att göra.

Ingen vattenavgång iallafall..hon visste inte alls va de var..kunde vara lite vatten men som slutat att rinna? sa hon till sist men ska vänta och se om det rinner mera. Hade ju inte kommit något alls sedan inatt.

Hade massa småvärkar och sammandragningar när dem gjorde CTG eller vad det kallas, men skulle avvakta hemma tillsvidare för att se om värkarna blev mera.

Nu när jag kom hem kände jag att det rann ut något i trosan och det var blött på pappret när jag tittade. Alltså, blir inte klok på detta =)

BF 100809
  • Mandy86

Har lagt papper i trosorna som jag brukar göra, det är antingen vatten eller vattniga flytningar..är iallafall bara blött och kommer endast lite åt gången... har ingen färg alls och luktar inte urin.. det liknar inte flytningar alls men jag vet ju inte hur en vattnig flytning är..haha...

regnar som fan här nu..tv nätet gick ner också..

BF 100809
  • Mandy86

Jaha..nu har jag haft sammandragningar ca var 5e minut hela dagen..känner inte så mycket av värkar endast pyttelite då och då.. ska prova att klocka sammandragningarna när jag orkar =)

tänk vad man roar sig med haha.....

BF 100809
  • Mandy86

här öser det ner så ha så mysigt på din promenad Pregga, jag älskar annars att vara ute..var ute och gick en timme igår

BF 100809
  • Mandy86
    Pregga skrev 2010-08-14 19:33:48 följande:
    Hihi aa här hänger det i luften men då blir det regnjacka på :) men ska laga klart maten först, sen så....jo jag gillar å ta en promenix å hoppas på värkar kanske....
    Gå någonstans var där e trappor kanske? hjälper inte på mig iallafall men du kan ju testa
    BF 100809
  • Mandy86

Här e lugnt som bara den..hade ju värkar och sammandragningar hela tiden hela dagen igår och i natt..och ingenting idag!

BM besök imorgon, då ska jag be henne kolla allt jag kan komma på och göra hinnsvepning..idag känner jag att jag är villig att pröva allt! Men sambon vill inte ha sex nu på slutet pga vi vet inte hur bebisen ligger =) får ta hänsyn till hur han känner med

BF 100809
  • Mandy86

Pregga du kan väl förklara för mig med livmodertappen. Tänkte be BM kolla imorgon, men vad betyder måtten? ska de vara mkt eller lite för att närma sig förlossning eller what

BF 100809
  • Mandy86

BF+7 så sitter man fortfarande här...

BM besök idag så ska få hinnsvepning hoppas jag och kontrollera allt jag kan komma på!

Stort Grattis till Carohl m. familj!!!!!!!!

BF 100809
  • Mandy86
    Pregga skrev 2010-08-16 09:42:27 följande:
    Mja min mamma tycker jag e lite pinsam som har ringt så mkt, men det skiter jag i aså.....

Iallafall, jag ringde upp å hon sa att skulle det ha vart grönt fostervatten så hade det fortsatt runnit, å inte stannat av så det var antagligen en grön/gul flytning eller ytterligare en bit av slemmis.
    Hon sa det dock att nästa gng värkarna drar igång så ska jag åka in, för hon trodde helt klart det är på g då jag legat i så många timmar å min tapp redan var kort....
    Bra att du ringde och kollade! Känns alltid mkt bättre med en kunnig som svarar..
    Vilket datum är det du har BF? Antagligen åker du in nån gång under dagen tror jag =)
    BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10