Regnbågslycka skrev 2010-10-21 22:55:27 följande:
När var det hon föddes?
Jag vill inte att du ska tro att ja hoppar på dig nu, men det låter nästan som att du/ni varit lite för flitiga med att tvätta och hålla på med hennes navel. Man ska knappt röra den, bara torka torrt. Alltså inte hålla på att smörja osv, speciellt inte efter att du även berättar att den är fuktig på något ställe!
Låt navlen vara helt enkelt så kommer den att läka fint snart. (torka bara)
hon foddes den 22e augusti och jag har inte pillat pa den alls forut. men nu for ca en vecka sen sa kom det gront grejs fran den och jag tog upp det med lakaren pa BVC och hon sa att jag ska tvatta med sterila kompresser och smorja med sarskild kram. det har jag gjort nu i 4 dagar och det kommer inget gront mer. ska bara gora det en dag till (lakaren ordinerade rengoring och kram i 5 dagar) sen ska naveln fa vara i fred och forhoppningsvis laker den som den ska. det har antagligen varit infektion, annars brukar det val inte komma gront var fran naveln? jag vet att man inte ska vara pa och rora naveln annars och det har jag inte gjort forut forrans nu efter lakarens ordination. Jag tar inte alls det som ett pahopp :) kram
Pregga skrev 2010-10-21 08:57:06 följande:
Hihi tack gumman, som jag älskar honnom :) ang kisseriet, min son sov hela natten idag :) fr kl 01.00-07.23 :) men då var blöjan helt torr å jag blev orolig så jag tog av han naken å blåste lite på magen å då kissade han, hihihi han bajjar ju som sagt en hel del å kissandet set man ju inte direkt med undantag fr de gng då han kissar rakt på mig, hahaha men han kissar nog mja som vanligt eller ja ett par gng om dan..vet ej exakt. Ang bröstvårtor så har jag åxå plana sådana å hade samma gissel som dig med pumpen, den fick inte riktigt tag...jag försökte ändå å ibland så gick det jättebra å ibland nada.
Han har gått fr att äta varje timma till varannan var 3dje :) va det gäller naveln så håll bara koll på det å kanske be ngn på bvc å kolla? jag hade testat med koksalt, haha men det gör jag ju med allt å tycker att det funkar toppen :)
Hur känns det att vara hemma nu då?
kram
ja alltsa igar var lillans bloja "full" efter bara 2 timmar men imorse nar hon vaknade var den nastan helt torr haha, konstigt det dara, och vi ar inne pa 4e dagen som hon inte bajsat :S
alltsa pumpen far bra tag men vartan kommer liksom inte in i tratten och kommer den inte in en bit sa blir det ju samma friktion och slitage pa vartan som nar lillan i borjan inte tog tillrackligt stort tag, det gor ju jatteont!
ang naveln, som sagt sa tog jag upp det med BVc sist vi var dar och blev ordinerade att tvatta och smorja med sarkild kram eftersom det verkade vara infekterat. annars hade jag ALDRIG pillat pa den (har inte rort den pa 2 manader). kanske beror det pa att det inte varit riktigt lakt nar navelstrangen ramlade av, det skedde pa 4-5 dagen. sen har hon ju fyllt blojan sa manga ganger med bajs sa det kommit upp bade pa magen och pa ryggen. kan ju varit att jag inte kommit at att fa bort alltihopa for som sagt sa ska man ju inte pilla i naveln och dar det varit infekterat har varit i vecket sa det ar inget man bara torkar bort utan att typ nastan trycka naveln ut och in :S
ssssssss8 skrev 2010-10-21 09:15:22 följande:
min bröst pump ser lika ut bara att den heter avent isis och den är så bra, men jag har också väldigt små bröstvårtor och det tar en stund innan det sugit så mycket att det börjar komma mjölk men när det väl börjat komma så sprutar det.
Finns det någon gummidel på din som man lägger fast på "tratten"? Jag har haft två pumpar och den första hade inte någon gummidel och det kom absolut ingen mjölk när jag pumpade och trodde jag var utan mjölk.
När jag köpte denna så kom det 70ml på 5 min s¨å det varierar med pumparna.
na det finns ingen gummidel :S 70ml! haha det har jag bara fatt ut efter en hel dags pumpning sammanlagt fran flertals av pumpningar av bada brosten... for se om jag kan fa maken till att kopa mig en annan pump, men tank om den heller inte funkar pa mig :S
jag har ju fortfarande inte fatt igang det ena brostet ordentligt sa det skulle ju ha hjalpt om jag kunde pumpa pa det, eller lata lillan ata enbart fran det och oftare medans jag pumpar det andra som redan producerar som det ska.... ja vi far se, ska se om jag kan kolla din lank ocksa =) tack!