Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

lillabambi skrev 2010-10-30 16:20:45 följande:
    japp men gravidkilona är borta men nu är de bara magen kvar... kör på zumba o fungerar kanon :)
    vägde 73 innan graviditet är nu nere på 70 kg, lagom för mig då jag är 174 lång o kraftig benstomme :)
    ah skont att dem ar borta! grattis!hur mkt gick du upp under graviditeten??
    Jag gick ner 6 kg vid forlossningen och sen 4 kg till dem forsta veckorna men nu har jag gatt upp dem 4 kg igen sa nu ligger jag bara pa -6 :S

jag har dock inte borjat motionera nanting, har knappt nagon lust till det, eller tid ..
    jag skulle helst vilja borja jogga igen men ar lite radd for att det ar for skumpigt? fast 2 manader efter forlossning kanske man kan trana som vanligt, eller? jag menar zumba ar ju rattsa skumpigt det med ;)
  • elinnnnn

Hej alla tjejer! min lilla har redan blivit vaccinerad, och ja 2 sprutor fick hon :S hon vart jatteledsen och bara skrek och skrek, och hela sprutan eller ja nalen forstas trycktes in i hennes lilla ben... usch usch jag blev helt skakig och borjade nastan grata jag med.
    annars brukar jag inte vara sa kanslig faktiskt men jag har kanske blivit det pa aldre dar hahaha
    hoppas det gar bra nar era smattingar ska vaccineras

• elinnnnn

vi är i libanon för tillfället på semester. lillan har vi inte vägt på 3 veckor men det blir till att göra det när vi kommer hem. men hon växer och verkar må bra iallafall.
    jag har fått min mens idag :S den var brun först, men nu som vanligt. är det normalt att det är brunt? brunt indikerar ju att det är gammalt blod, eller? men nu verkar det som om det är min mens....
    lillan blir 3 månader nästa vecka.
    hon kan fortfarande inte vända sig, hon försöker men det går inte =) hon ammas fortfarande och bajsar typ var 4e dag.

hoppas era små mår bra och ni med såklart =)

kramar till alla!

• elinnnnn

hej! jag har inte varit har pa evigheter men verkar som om alla bebisar gjort stora framsteg! min lilla hatar att ligga pa magen sa hon har inte en chans att lara sig att hasa sig fram. hon vill helst sitta i ens kna, med stod naturligtvis. hon "pratar" mycket och harmar en nar man gor miner och ljud. hon gapskrattar ibland hihi sa gulligt. hon har inte vant sig annu, jag fasar lite infor det eftersom hon hatar att ligga pa mage. hon kommer ju gallskrika varje gang hon lyckas rulla runt ju hon vager 6.2 kg och ar 62 cm lang. hur sover era om dagen o natterna? jag vill forsoka andra min dotters sovtider. ar det for tidigt att vacka dem om dem sover for lange pa eftermiddagen?? oftast somnar hon ju vid 5 tiden och sover typ till 7-8 pa kvallen men det ar ju da JAG tycker hon ska somna for kvallen och det gar ju inte om hon redan sovit 2-3 timmar.... men det kanske ar for tidigt att stora hennes somn, kanske ska lata henne sova nar hon vill? hon ar 3 manader och ett par dagar =) pssst, hon somnar typ vid 12-1 pa natten och vaknar vid 11 nasta formiddag, sjalvklart med ett par maltider dar emellan men hon somnar om igen nar hon atit fardigt....

• elinnnnn
    Malten skrev 2010-11-25 10:09:29 följande:
    noah har inga direkta regelbundna sovtider på dagen, men han sover ofta ett lite längre pass nån gång mitt på dagen. ofta sover han kvar i vagnen efter att vi varit ute o gått. på kvällen somnar han oftast med mig i vår säng vid ca 22. nu på siståne har vi försökt söva honom runt 20 men tyvärr har det oftast inte gått nåt vidare så det slutar med att jag lägger mig honom tillslut ändå. vi går upp mellan 07-08 och däremellan kan han vakna o äta allt från 2-5ggr. senste dagarna har han rört sig väldigt mycket o sparkar med bena under natten. nån som vet vad det kan bero på? 

min lilla sparkar och haller pa med benen nar hon behover fisa/bajsa. eller som haromnatten helt enkelt inte ville ha tacke pa sig men hon kunde inte fa av sig det. jag tog bort tacket och da slutade hon sparka =)
  • elinnnnn

malten tack for ditt svar! <3

hur ser era bebisars bajs ut? min dotter bajsar fortfarande lost och typ gulbrunt... blir det inte fastare forrans dem borjar ata riktig mat???

• elinnnnn
    lillabambi skrev 2010-11-26 08:50:14 följande:
    hej :)
    när dom äter fast föda blir bajset hårdare, nu är de löst och ändrar färg hej vilt ;)

Min son lägger sig 19.00-20-00 på kvällarna sover till ca 07.00-08.00 vaknar väl någon gång om natten och vill ha nappen eller äta men de är inte alls varje natt, mer sällan än vanligt :)
    hej vannen!
    okej sa da behover jag inte vara orolig? for visst e det okej med fontan bajs? haha sprutar hejvilt ibland nar hon ar utan bloja.
    hon somnade igar vid 7 men vaknar anda varannan timme anda tills morgonen... typ 21, 22, 2, 4, 7.30
    det har varit en valdigt jobbig natt o vi har knappt sovit nanting...
    pa eftermiddagen runt 5 tiden skriker hon och inget hjalper till slut somnar hon av ren utmattning...tror det r tander pa vag men gor inte det ont dygnet runt? varfor alltid vid 5-tiden?
    knepigt
  • elinnnnn
    lillabambi skrev 2010-11-27 10:42:29 följande:
    hej vännen :)
    nej det är ingen fara, jag har en bekant som fick barn en månad innan mig o den bebisens bajs e rinnande hela tiden så jag skulle kunna tro att det varierar hur de ser ut både i färg o kosistens utan at de behöver vara nått, är väl bara om de e grönt som bebisen kan ha en infektion i kroppen.
    Låter som du haft en jobbig natt usch o fy :( har hon ätit då eller bara gnölat ?
    Jo det där att hon skriker kan vara så att... många bebisar (inte alla) har en skrikperiod på eftermiddagen kvällen, det sägs att de är för att dom har så mycket att smälta av vad som hänt under dagen, intryck mm så där av så kanske hon skriker just kl fem...
    Min lille har en tand som hållt på o titta upp lite grann från att nästa dag inte synas alls... han har inte ont av det i huvudtaget mer än att händerna är i munnen i stort sätt hela tiden.. :)

okej, ja hon har aldrig skrikit eller gratit sahar forut. har hallt pa en vecka nu... jag erbjod brostet till henne inatt men hon har val mer eller mindre bara snuttat och typ atit litegrann varje gang...
    konstigt att tanden syns ibland bara, haha, dem luras lite vara bebisar ;)
    vi har kopt en bitring som kyler ner och den hjalper nar lillan ar sadar skrikig vid 5 tiden men endast salange den ar kall sen skriker hon igen.
    och ja hon dreglar mer och mer for varje dag och handen ska helst anda ner i halsen om hon far bestamma haha hon suttar alltid pa nat. nappen duger inte, handen eller vara fingrar ska det vara

• elinnnnn
    Regnbågslycka skrev 2010-11-27 16:29:44 följande:
    Hej hej!

Ang de där me att ha de små på magen så blir många babysar frustrerade o det är nog de din lilla kicka blir Tungan ute
    och det är bara bra att dem blir de, det är på så sätt dem lär sig! Men visst ska man inte låta dem ligga för länge om dem inte slutar skrika. Båda våra barn har oxå blivit väldigt frustrerade när man lagt dem ner på magen, men den biten är ju väldigt viktig för att dem ska stärka nack o ryggmuskler.

Ang att väcka så små babysar kan jag bara tala ur egen synvinkel och det är väl att låta dem sova. Hör annars med din bvc. Vi själva lägger vår son vid ca 19 varje kväll, sen vaknar han från allt mellan 02-05, ibland sover han hela natten (utan något avbrott för mat el annat) och då kan han sova till ca 06-08! Men det är inte förrän nu de senaste veckorna som det blivit så bra sömn om nätterna för hans del Glad
    hej hej min van!
    nu har hon antligen forstatt att det faktiskt kan vara roligt att ligga pa magen =) kan ju vara roligt att se nat annat an ett vitt tak hela tiden ;)
    igar accepterade hon tom att sova pa magen nar hon sov eftermiddagslur =)

Igar somnade hon 22.30 och sov anda till 5.20 utan avbrott! Konstigt haha, jag gav henne magdroppar igarkvall eftersom hon verkade ha ont i magen.. Jag gav ju det till henne varenda dag fram till for 3 veckor sen. trodde inte hon behovde det mera, men det kanske hon gor? Hon har ju inte betett sig sahar skrikit alla 3 veckorna utan bara den senaste veckan efter att vi kom hem efter 2 veckor i libanon. kan det vara omstallningen som gor henne skrikig ??

Har ocksa markt att hon ofta rycker till nar hon sover sa som man gor nar man "drommer" att man faller, saklart gor det att hon vaknar. lilla gumman. men efter inatt sa hoppas jag att detta ar vandningen nu och att hon ska fortsatta sova 5-6 timmar i strack, for det raknas ju som hela natten nu nar dem fortfarande ar sa sma.
    tack for ditt svar vannen <3
  • elinnnnn

min dotter sover max 30 minuter at gangen under dagen nufortiden, det har nog med att gora att hon inte vill sova sjalv... jag har ju inte tid att ligga bredvid henne hela dagen, har ju annat att gora ocksa :)

inatt sov hon fran 00.10-5.20 =) men jag vill helst att hon ska kunna sova fastan jag inte ligger bredvid henne. inatt sov hon ioch for sig i hennes egen sang men hon somnade i varan....

nar hon blir 6 manader sa hoppas jag pa att hon somnar i sin egen sang utan att jag behova amma henne till somns.

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10