Regnbågslycka skrev 2010-11-27 16:29:44 följande:
Hej hej!
Ang de där me att ha de små på magen så blir många babysar frustrerade o det är nog de din lilla kicka blir

och det är bara bra att dem blir de, det är på så sätt dem lär sig! Men visst ska man inte låta dem ligga för länge om dem inte slutar skrika. Båda våra barn har oxå blivit väldigt frustrerade när man lagt dem ner på magen, men den biten är ju väldigt viktig för att dem ska stärka nack o ryggmuskler.
Ang att väcka så små babysar kan jag bara tala ur egen synvinkel och det är väl att låta dem sova. Hör annars med din bvc. Vi själva lägger vår son vid ca 19 varje kväll, sen vaknar han från allt mellan 02-05, ibland sover han hela natten (utan något avbrott för mat el annat) och då kan han sova till ca 06-08! Men det är inte förrän nu de senaste veckorna som det blivit så bra sömn om nätterna för hans del

hej hej min van!
nu har hon antligen forstatt att det faktiskt kan vara roligt att ligga pa magen =) kan ju vara roligt att se nat annat an ett vitt tak hela tiden ;)
igar accepterade hon tom att sova pa magen nar hon sov eftermiddagslur =)
Igar somnade hon 22.30 och sov anda till 5.20 utan avbrott! Konstigt haha, jag gav henne magdroppar igarkvall eftersom hon verkade ha ont i magen.. Jag gav ju det till henne varenda dag fram till for 3 veckor sen. trodde inte hon behovde det mera, men det kanske hon gor? Hon har ju inte betett sig sahar skrikit alla 3 veckorna utan bara den senaste veckan efter att vi kom hem efter 2 veckor i libanon. kan det vara omstallningen som gor henne skrikig ??
Har ocksa markt att hon ofta rycker till nar hon sover sa som man gor nar man "drommer" att man faller, saklart gor det att hon vaknar. lilla gumman. men efter inatt sa hoppas jag att detta ar vandningen nu och att hon ska fortsatta sova 5-6 timmar i strack, for det raknas ju som hela natten nu nar dem fortfarande ar sa sma.
tack for ditt svar vannen <3