Oväntad skrev 2010-12-17 07:13:52 följande:
Läste om mens och jag har inte fått någon än (Han är 3mån idag) och helammar. Har gjort ett ul på äggstockarna efter då jag blödde länge och där såg de att det kommer dröja ett bra tag innan det kommer igång igen. Bara plus alltså
Har någon av er tum/finger sugare? Isåfall hur löser ni vantar dessa tider?
skönt att slippa :) verkar som att jag kanske inte får min mens igen. jag hade den sist den 15november, och jag har inte fått den igen ännu. känns inte som den är på G heller... konstigt. men men vi får väl se =)
Min lilla suger på fingrarna fast vi har ju inga vantproblem eftersom vi inte bor i Sverige, så tyvärr kan jag inte ge dig några tips =)
Oväntad skrev 2010-12-17 07:15:41 följande:
På min bvc så sa dom att barnen går ungefär upp mellan 70-100g i veckan vid 3-4 månader. Min son ligger lite högre men det är också helt ok.
Tack för det svaret =) Min lilla går nog upp ungefär så mkt i veckan. Vi ska snart till doktorn med henne igen och ska då väga henne och mäta, det har vi inte gjort sen hon var typ 2 månader. Eller ja vi har vägt henne härhemma emellanåt för att hålla ett öga på vikten men inte varit på "BVC". Här kostar det 700kr/besök så det blir inga "mät, vägningar". Utan det blir besök mer sällan men då kör vi allt. Väga, mäta, vaccinationer, läkar undersökning osv.