Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

puchelina88 skrev 2010-12-03 09:34:28 följande:

I dag blir mammas kille 17 veckor
    sicken sotis! Vad stor han ser ut att vara! Hur lange klarar han att sitta i stolen?
    Kanske dags for oss att kopa en ocksa? Lillan vill garna sitta upp men kan bara gora det i varat kna. Om man halvsitter henne med hjalp av kuddar osv sa blir hon sur for hon vill ju sitta rakt upp... Hm vi ska till IKEA idag, kanske foljer det med en barnstol med oss hem hihi
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-12-03 12:03:09 följande:
    han sitter i max 15 min sen blir han trött;)
    ja köp en med er en sån i dag;)
    våran kille gillar att stå i våra knän så de blir ju jobbigt för armarna hihi;)
    i går prata han i 1 timme de va så härligt att höra tror han säger mamma snart;)
    aha okej 15 minuter var ju inte sa mkt, men traning ger ju fardighet eller hur det nu ar man sager ;)
    det ar som lillan, hon orkar ligga pa magen i typ 5 minuter nu sen trottnar hon (obs hon har inte gillat det innan utan gallskrikit sa fort hon hamnat pa magen vilket resulterat i typ NOLL traning...)

som jag sa till min man for ett par dagar sen:varfor ga till gym nar man har en san har liten krabat att trana med?
    haha man bar ju rattsa mkt, mycket traning for bade armar och rygg och diverse andra kroppsdelar :P
    min lilla pratar ocksa ratt mycket, mest pa kvallen nar vi tycker hon ska sova hahaha, men det var likadant nar hon lag i min mage da sparkade hon loss runt 22-tiden =)

far se om det blir nat IKEA idag, ar ju svart att hinna med allt man vill nar man ar ute. Jag ammar ju inte offentligt sa vi kan vara ute max 2 och en halv timme sen maste vi hem. Och eftersom det ar fredag (helgdag har i Saudi och maken ar ledig) ska vi ata ute... Far nog bli IKEA en annan dag sa vi hinner veckohandla ocksa =)
    Allt bra med dig annars?? kram
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-12-06 11:26:24 följande:
    I dag blir mammas kille 4 månader;)
    hmm fundrar på att börja ge han lite att äta har köpte havergröt,potatis och majs pure och mango pure;)
    får se vad man ska börja med!!
    rader dig till att borja med potatis o spara mango o div frukt pureer till senare

grattis till din lille kille pa 4 manaders dagen =)
  • elinnnnn

nu har min lilla somnat. tror jag iallafall.. jag bar runt pa henne i 15-20 minuter och hon sov. och hela kroppen var tung. jag la henne i hennes sang och hon vaknade direkt. jag hyssjade henne och klappade henne lite och satte nappen i hennes mun igen o igen och igen i kanske 5 minuter sen trottnade jag och gick ut ur rummet. det var 10 minuter sen och det hors inte ett ljud... sover hon? det skulle isafall vara ett mirakel. betyder det isafall att jag och hennes pappa ar anledningarna till att hon inte somnar pa kvallarna, vi stor henne for mkt genom att forsoka fa henne att sova??? hur ar det med era 3-4 manaders? grater dem mkt?

• elinnnnn
    Bubbis10 skrev 2010-12-04 15:14:56 följande:

Min ljuvliga bubbis,som jag älskar min lille pojk <3
    sote
  • elinnnnn

vad har ni for kvallsrutiner, hur/nar somnar era sma?

jag har ju forut kunna amma lillan till somns men det funkar inte langre... :/

• elinnnnn

malten och lillabambi> tack for era svar.
    igar somnade lillan 22.30 och sov hela natten anda till 6.30!!!
    superskont men tror nog det bara var en engangs foreteelse. tyvarr.
    men kan ju alltid hoppas =)

• elinnnnn
    lillabambi skrev 2010-12-07 11:06:01 följande:
    håller tummarna för dig vännen att de fortsätter så :){#emotions_dlg.flower}
    tack min van =)
  • elinnnnn

klockan 21.30 somnade lillan ikväll.
    efter massa skrik (ja för att hon vart vaken sen kl.18, oftast orkar hon bara vara vaken max 2 timmar annars blir hon för trött som ja precis som ikväll ;)

jag visste att hon var hungrig vid 21 eftersom hon inte ätit sen 18. men hon gallskrek så fort jag la henne i sängen. jo vi liggammar 99% av gångerna här och har så gjort sen hon föddes. inget funkar lika bra.
    igår när hon skulle somna så hjälpte det bara att bära runt henne och ha bröstvårtan på hennes läppar inte ens i munnen haha.
    så idag tänkte jag, jag provar samma metod som igår.
    lillan tar då tag i vårtan och börjar äta! haha jaja så nu har jag gått och ammat henne ikväll.
    helt sjukt ju. men läste det nånstans här på FL att andra visst också var tvungna att göra så för att deras 3 månaders annars inte ville äta.
    konstiga barn haha men älskade och fina såklart.

jaja, ville bara dela med mig av min glädje över att lillan sover! dessutom en timme tidigare än igår. förhoppningsvis sover hon tills imorrn bitti!!

och en annan sak jag är glad över är att jag fixat till så jag kan skriva svenska alfabetet inkl.åäö haha

• elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-12-08 10:39:38 följande:
    min kille har fått hosta och är snorig och har lite feber tycker såååå synd om honom..
    hmm kan de va tänder på g??

om han har hosta och snorig så tror jag nog mer det är vanlig förkylning.

hoppas han mår bättre snart. kram

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10