Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

tetta skrev 2010-12-28 19:18:34 följande:

Hej på er!!
    Emma är nu 4 månader. Äter gröt som tusan! älskar det...
    Börjat med smakportioner och det tycker hon är mumsigt...

Hon sover så där på nätterna. Vaknar hela tiden för att hon är hungrig..
    Sover annars bra i sin säng när hon väl gör det.

Var på bvc idag och hon vägde 6,7 och var 64 lång...

Kram
    hon är ungefär lika gammal som vår dotter och ungefär lika stor/tung. men hon ser mycket större ut än vår flicka. fast i och för sig så ser vår dotter stor ut på foton. :)
    söt är hon din lilla Emma
    kram tillbaks
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-12-29 09:40:22 följande:
    I går vände sig Viktor från mage till rygg;)
    coolt=)
    min flicka vände sig från rygg till mage...fast hon har inte gjort det mer än vid ett tillfälle haha
  • elinnnnn
    tetta skrev 2010-12-29 18:57:55 följande:
    Tack!

Hon har så gosiga kinder. Nyfiken på allt!.

Hon rullar här fram och tillbaka. Hittade henne under bordet nyss!
    :)
    hahaha tur hon inte hade rullat så långt hahaha
    gud vad gulligt
  • elinnnnn

catrin: tack detsamma! malten: så lite så, hoppas det funkar för er som det gjorde för oss. Jag la även i min tröja som jag haft på mig under dagen i lillans säng (för extra trygghet?) jag har inte börjat med smakisar ännu, denna gången. men då jag har 3 barn sen innan så kan jag svara ändå :D japp jag brukade ge gröt på kvällen och visst blev det mer sömn då. min lilla som är 4 månader sover oftast från 22-4 äter lite och sover vidare till 7 eller 8. men nu i några dagar har hon vaknat en gång i timmen, och igår somnade hon inte förräns 00.30 men det är ju så, perioder beroende på utvecklingsperiod och sånt också

• elinnnnn
    Malten skrev 2011-01-02 10:03:46 följande:
    okej jag gav lite gröt igår och han gillade det, men det var bara nån matsked så det gjorde ju ingen skillnad på sömnen förstås. men jag får gradvis öka och se hur det funkar. kul att han gillade det iaf! 

jo självklart behövs det nog mer än en matsked ;) men som du sa man ökar ju lite i taget. det är det bästa så man hinner märka om magen klarar det eller ej. kul han gillade det :) hur gammal är han? min dotter är 4månader och nån vecka men jag tänker inte börja ännu. 6månader tror jag hon kommer bli innan jag börjar med smakisar, men vi får se hur det blir, hon börjar ju redan intressera sig för mat, hon sitter ju med oss när vi äter och undrar nog varför hon inte får :D
  • elinnnnn
    Fröken Catrin skrev 2011-01-03 01:11:45 följande:
    Jag ger Nellie lite vatten då och då, men hon är inte så värst förtjust i det. Smaklöst antar jag. Däremot så får hon lite äpple eller päron dryck tillsammans med gröten på morgon. Vattnet rynkar hon näsan åt och spottar ut, men nått måste hon få dricka så det har blivit sån där dryck :) Det funkar för oss :)
    Men försöker såklart med vatten först. :)
    aha...läste nånstans att man ska blanda ut juicen med 10 delar vatten oxå...jag ger lillan vatten o hon älskar det precis som hennes mamma gör ;) ljummet vatten vill hon ha hehe
  • elinnnnn
    Malten skrev 2011-01-03 11:56:11 följande:
    noah blir 5 månader den 15e. vi har inte gett nåt vatten än, tror jag läste att det först behövs när man börjat ge större portioner. men det skadar ju förstås inte, ska nog testa.

min dotter käpar så med att få ut bajset, det är väldigt trögflytande o tjockt därför fick jag rådet att ge vatten.15ml i taget ett par ggr om dagen.

ps vänta med att flytta på lillkillen till han sovit en stund.en timme brukar min lilla behöva
    Bubbis10 skrev 2011-01-03 13:23:11 följande:

Kikar in en snabbis bara, å undrar -är era små inne i en ny ätarperiod? jag har massor med mjölk fortfarande men lilleman äter nu sen ett par dagar tillbax ca 4 gng per natt, så jag antar att han är i en ätar/växarperiod?! ngn mer? på nyårsafton fick jag åka in akut med lillprins då han hade såå ont i magen trots att jag bara gett han 1 tesked med mat om dan i 4 dagar, dom sa åt mig att avvakta med smakisar nu.

Önskar er alla underbara en underbar fortsättning på det nya året :) kraaam

ätarperioder avlöser nästan varann :P
    jag ska inte börja med smakisar förräns hon blir 6 mån ca...stackars lilla discoprins
  • elinnnnn
    Kitty 82 skrev 2011-01-03 11:06:47 följande:
    Hej alla!

Vill bara kika in och önska er alla en god forsättning på nya året

Hoppas ni har det bra och era små småttingar mår väl?

Här är det full rulle här hemma och tösen blir 4 månader nu den 15 januari sen.

Sen KANSKE man är gravid på nytt...Snabb i svängarna här isåfall

Kram fårn mig till er (Fd Nallepuhmamma)
    tack detsamma! Kanske gravid, hoppas du berättar mer när du vet säkert :D
    kramar tbx
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10