• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • lilaemma
    PNC skrev 2011-10-12 10:11:18 följande:
    Men hur gör du? Sätter henne på toa var 3:e timma eller vad? Det vore ju onekligen skönt att ha bara ett blöjbarn i taget, och i början av februari kommer som sagt nästa. Min äldsta var ca 2,5 när hon blev blöjfri, trodde att det var ganska normalt.
    2,5 år är nog ganska normalt. 3 är inte ovanligt.

Dottern tecknar och låter på ett särskilt sätt när hon behöver kissa och så skyndar jag mig med henne till pottan eller toaletten. Kan tillägga att i natt talade hon om att hon behövde kissa och så gick vi upp och kissade. Så nattblöjan var torr! :D Väldigt skönt att hon slipper ligga i en kissig blöja...
  • puchelina88

Hejsan alla!
    måste bara få säga att min son går nu;)
    han börja den 19/10!
    hoppas ni alla mår bra!   

den 6/8-2010 kom våran älskade son Viktor
  • lillabambi
    puchelina88 skrev 2011-10-25 10:15:28 följande:
    Hejsan alla!
    måste bara få säga att min son går nu;)
    han börja den 19/10!
    hoppas ni alla mår bra!   
    vad roligt att höra min son går oxå började gå helt själv när han var några dagar efter året :)
  • puchelina88

Hejsan!
    måste få fråga om någon känner igen sig i detta!
    Min son har sovit jätte bra enda sen han va liten.
    han brukar sova 1-2 timmar mitt på dagen mellan 12-13 sen är han vaken till 19,30 sover till 6 får välling ny blöja och somna om till 7,30.
    men nu i veckan så har han börjar att sova mindre,i går sov han bara 30 min på hela dagen va uppe till 19 (i 9 timmar) sen vakna han 00,20 skulle inte sova alls bara skrek om jag la ner honom i hans säng han skulle bara vara uppe.så han fick vara uppe efter mycket gnällande så somna han om vid 03.00 vakna igen vid 05.30 och är vaken fortfarande!
    jag kan ju säga att ja är skit trött;/
    hoppas ni alla mår bra!
    är det några som planerar syskon??

• Ninniisen

Livet rullar på så in i att man nästintill glömmer familjeliv :)

Sonen är nu 15 månader och har äntligen fått tummarna loss och går, som jag har längtat. Nya ord och påhitt varje vecka.
    Han är även i full fart med att klättra, dock inga höjder så mer än soffan, barnstolarna i rummet, systrarnas sängar.

Sover skit kasst dock och har gjort det i 2 nätter. Vaknar när vi ska lägga oss och sen vägrar han somna. Tjoar, skriker och verkligen missnöjd och inget hjälper. Igår gav han upp vid 5, inatt gav han upp vid 3. Trött mamma !! Det är tur vi är hemma för sjukdom!

Planerar syskon och har börjat lite smått så vi får väl se. Det har tagit sig lätt dom andra gångerna ( har tre barn) så man räknar nästan med att det ska bli så denna gången också även om det inte alls behöver bli så.
    Nojig som jag är är jag rädd att p-sprutan påverkat barnmöjligheten..

° ★ Izabelle 071004 ° ★ Felicia 090704 ° ★ Gabriel 100731 ° ★
  • lillabambi

Halloj! Min lille kille sover faktiskt skit bra fortfarande sover en timme på dagen 11.30-12.30 sen lägger han sig mellan 18-18.30 och vaknar ca 7.30 så än så länge njuter vi :) Nya ord och på hitt varje dag och klättrar på allt som går vilket resulterade i en dagis olycka där han klättrade ramlade och bet sig i tungan så illa att de övervägdes att sy... men vi så att vi ville ge det en vecka och se hur bra det läker ju har. de gått 1,5 v och ser bättre ut men haft så ont han haft.... 2cm över tungan och ca 0,5 cm djupt... men nu tar han nappen. igen och äter som vanligt igen....

• puchelina88
    PNC skrev 2011-11-21 06:13:34 följande:
    Här väntas bebis! I jan-feb!!!

Grattis;)
  • Huldris

Instämmer, tycker vi babes drar igång tråden igen ;)

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10