• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2011-04-21 07:37:59 följande:
    Tjejer nu börjar man bli orolig vart är min mens;)sist hade ja 17 dagar i mellan när har man ägglossning då?nu är ja på dag 31..jag äter p-piller så ja borde ju inte bli gravid!!!
    den 6/8-2010 kom våran älskade son Viktor

härligt med bröllop!!! Grattis! Hoppas du får mensen snart så den hinner ta slug innan bröllopet Min mens är lite konstig.. den första gången var det 17 dagar emellan sen 38 , sen 32 sen 28 och nu väntar jag den kanske runt den 8e ungefär....
  • elinnnnn
    ssssssss8 skrev 2011-04-21 12:47:11 följande:
    Jag har haft mens nu första gången efter förlossningen så jag kan inte säga hur den kommer att vara senare, men jag tror nog att det kan variera ganska kraftigt såhär i början.Vi har varit på 8 månderskontroll idag och allt var bra  8kg 170g och 71 cm, lite under sin egen kurva men det var ingen fara tyckte läkarn.Han sa något bra Alla är vi individer så bra att någon läkare kommer ihåg det och inte bara går efter bestämmelser

skönt att det gick bra, och visst är det viktigt att komma ihåg att alla är olika. min lilla har precis lärt sig att sätta sig upp själv, dock har hon suttit utan stöd i flera månader. Hon kryper inte utan ålar fram, dock pratar hon en massa. Jag förstår inte ens hälften men iallafall ;)
  • puchelina88
    elinnnnn skrev 2011-05-02 15:57:32 följande:
    härligt med bröllop!!! Grattis! Hoppas du får mensen snart så den hinner ta slug innan bröllopet Min mens är lite konstig.. den första gången var det 17 dagar emellan sen 38 , sen 32 sen 28 och nu väntar jag den kanske runt den 8e ungefär....
    Hejsan
    jo fick min den 25 april då va de 33 dagar inan va de 17 hel knasigt;)
    får se när den kommer nästa gång!!
  • Pregga

Hellu Babes :)

The bitch is back, haha mja iallafall för en liten stund sen får jag se hur det känns å hinns med :) Jag kan förstå att många kanske undrade vad som for i mig sist då jag bara skrev dra åt helvete din idiot å sen avslutade mitt konto men det var en viss ngn som skrev ut väldigt privata saker om mig på en annan tråd. Jag är inte lättstött även om det kan uppfattas så men jag tog riktigt illa upp av det som skrevs, Nåja nog om det.

jag å barnen har flyttat till annan ort å mitt liv ser helt underbart ut,jag kan verkeligen njuta av min discoprins fullt ut,han e såå glad å pigg. Håller med andra här inne att man ska inte jämföra barns utveckling för vi är alla sååå olika. Lilleman här e såå mammig ,hahaha myssss...
    nåja lite fr mig...kram på er :)

• Pregga

Ang mens så lyser min fortfarande med sin frånvaro,haha å inte mig emot :)
    8 månaders kontrollen gick kanonbra, han växer som han ska å ligger på "sin egen" kurva. han pratar lite eller ja säjer ord som, titta,hej,där,mamma,pappa...å igår lät det som att han sa natta :)
    haha bvc har hört några av orden å e helt chockade,det e riktigt kul. han sitter upp men e så ivrig efter att ta tag i alla roliga leksaker att han kan tappa balansen lite. kryper gör han inte helt än men har börjat försöka,inte så lätt å lära sig när han har en mamma som bär han på höften jämt, haha inget som oroar mig dock för som ngn skrev-han e bebis 1 gng i livet å hans utveckling kommer ju gå framåt oavsett, så ingen stress här.
    ammar mkt mindre nu å ger 2 lagade mål om dagen samt 2 mål med gröt, sen ngn efterätt på det å ngn banan eller smörgås som mellanmål. ammar efter maten för mys skull mest ,ja när han ska sova...jag e hans napp kan man säja...å när jag försöker smita med nappen då jag tror han somnat ja då jäklar, haha han har ett jäkla temprament..hm...konstigt ;) så jag ammar fortfarande men mkt mindre. såå mensen kommer la igånmg snart antar jag, känns som om jag haft pms i 2 månader nu men ingenm m iallafall...

• Oväntad
    Pregga skrev 2011-05-05 13:54:15 följande:

Hellu Babes :)

The bitch is back, haha mja iallafall för en liten stund sen får jag se hur det känns å hinns med :) Jag kan förstå att många kanske undrade vad som for i mig sist då jag bara skrev dra åt helvete din idiot å sen avslutade mitt konto men det var en viss ngn som skrev ut väldigt privata saker om mig på en annan tråd. Jag är inte lättstött även om det kan uppfattas så men jag tog riktigt illa upp av det som skrevs, Nåja nog om det.

jag å barnen har flyttat till annan ort å mitt liv ser helt underbart ut,jag kan verkeligen njuta av min discoprins fullt ut,han e såå glad å pigg. Håller med andra här inne att man ska inte jämföra barns utveckling för vi är alla sååå olika. Lilleman här e såå mammig ,hahaha myssss...
    nåja lite fr mig...kram på er :)

Välkommen tillbaka Skrattande Skönt att höra att ditt liv blivit bättre iom flytt..
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2011-05-05 14:27:50 följande:
    Ang mens så lyser min fortfarande med sin frånvaro,haha å inte mig emot :)
    8 månaders kontrollen gick kanonbra, han växer som han ska å ligger på "sin egen" kurva. han pratar lite eller ja säjer ord som, titta,hej,där,mamma,pappa...å igår lät det som att han sa natta :)
    haha bvc har hört några av orden å e helt chockade,det e riktigt kul. han sitter upp men e så ivrig efter att ta tag i alla roliga leksaker att han kan tappa balansen lite. kryper gör han inte helt än men har börjat försöka,inte så lätt å lära sig när han har en mamma som bär han på höften jämt, haha inget som oroar mig dock för som ngn skrev-han e bebis 1 gng i livet å hans utveckling kommer ju gå framåt oavsett, så ingen stress här.
    ammar mkt mindre nu å ger 2 lagade mål om dagen samt 2 mål med gröt, sen ngn efterätt på det å ngn banan eller smörgås som mellanmål. ammar efter maten för mys skull mest ,ja när han ska sova...jag e hans napp kan man säja...å när jag försöker smita med nappen då jag tror han somnat ja då jäklar, haha han har ett jäkla temprament..hm...konstigt ;) så jag ammar fortfarande men mkt mindre. såå mensen kommer la igånmg snart antar jag, känns som om jag haft pms i 2 månader nu men ingenm m iallafall...
    skönt med flytt hoppas ni mår mycket bättre nu allihoopa. är du tillbaks nu igen eller? :D
  • Pregga
    Oväntad skrev 2011-05-06 18:22:35 följande:
    Välkommen tillbaka Skrattande Skönt att höra att ditt liv blivit bättre iom flytt..
    Mja tack gumman men jag ska inte stanna här inne utan ville bara förklara varför jag lämnade å önska er alla lycka till med era små,det har varit en fantastisk resa att dela all glädje,oro skratt å tårar med er tjejer å ni kom att betyda mkt hur konstigt det än låter. Jag kan vara en ganska så impulsiv människa å kan ibland säja saker utan att riktigt tänka mig för å iblans så sårar jag på kuppen vilket absolut inte är min avsikt.

Japp nu har vi flyttat till gräddan av socitet, haha å då skojjar jag inte. kan inte fatta att det e sant faktiskt,så vackert e det å vi har sjön bara backen nedanför vårt hus. Allt går kanonbra nu å jag lämnade kvar mitt förflutna å mitt gamla liv på den tidigare orten å har fått en nystart i livet, jag välsignades med en ny chans å den tänker jag ta vara på. önskar dig allt gott gumman, puss å kram till dig å dina små.
    elinnnnn skrev 2011-05-06 20:47:37 följande:
    skönt med flytt hoppas ni mår mycket bättre nu allihoopa. är du tillbaks nu igen eller? :D
    Tack, jag mår skitbra men nej jag kommer inte vara medlem på Fl ngt mer..utan e bara inne för att tacka er alla underbara,många stunder som var svåra så fanns ni där å det glömmer jag aldrig,ni har var och en av er en speciell plats i mitt hjärta...även nallepuh mamma som jag hoppas det går bra för.
    det känns lite tungt i hjärtat att inte kunna prata med er mer,men jag har mina skäl å anl..då ngn la ut en massa info om mig å mitt privatliv så illa som det ändå blev så känner jag att det e bäst att lämna ist,man får välja sina fighter. denna kallesfru..ja jag finner inte ord för en så elak människa,uch säjer jag bara. som hon går på folk som redan mår dåligt å lägger sig i allt överallt..det va ju så man mådde illa.

Mitt x å jag fungerar oväntat bra som vänner å han bygger upp en trygg å stabil relation med vår son vilket glädjer mig,jag har fått en distans till honom å faktiskt släppt taget helt,vilket jag aldrig trodde jag skulle kunna..men men än e inte undrens tid förbi.
    jag träffade en kille här inne som kom att bli en av mina bättre vänner-nik70 kallas han å vi umgås som goda vänner...ja vänner å inget annat, hahaha men han e såå snäll å han får mig att inse hur en man kan vara.
    tack för det NK. Du betyder mkt :)

Tjejer...ni är sdom sagt alla speciella för mig å ni delade min resa med min största lycka,min graviditet med discoprinsen,ni delade min besvikelse över hur pers i mitt liv betedde sig..ni har stöttat,peppat,blivit arga på mig å vissa besvikna...å för just de sista 2 nämnda ber jag så mkt om ursäckt för..det var aldrig min avsikt.
    stressen som befann sig i mitt liv tog mkt energi å kraft...å nu äntelöigen så är den borta..å jag njuter av livet å det fullaste.

Önskar dig å alla andra här inne (mina bruttor) hehe all lycka i livet,massor med pussar å kramar till er underbara kvinnor,mammor,å vänner...kom ihåg-ni ät värdefulla! och såklart,puss till era små..Hjärta
  • puchelina88

Hejsan alla!
    hoppas ni mår bra?!
    här hemma sover min bebis nu;)
    han kan säga mamma,pappa,titta han ålar sig inte kryper;)
    han va på väg ur sin gostol här hemme i går han skulle ha en leksak i sin korg han va nästan i sin leksakskorg;)
    jaha om 15 dagar så gifter man sig börjar bli nervös;)
    hoppas ni alla har det jätte bra kram på er!!

• Oväntad
    puchelina88 skrev 2011-05-12 09:05:19 följande:
    Hejsan alla!
    hoppas ni mår bra?!
    här hemma sover min bebis nu;)
    han kan säga mamma,pappa,titta han ålar sig inte kryper;)
    han va på väg ur sin gostol här hemme i går han skulle ha en leksak i sin korg han va nästan i sin leksakskorg;)
    jaha om 15 dagar så gifter man sig börjar bli nervös;)
    hoppas ni alla har det jätte bra kram på er!!
    Åh vad skoj att ni ska gifta er.. Jag gifte mig för ganska precis ett år sen Glad

Min lille bebis har faktiskt tagit sig ur gåstolen när han sträckte sig efter en sak.. Så nu blir den uppkörd på vinden.. Han ålar sig med och kan inte sitta stadigt men... Han har börjat resa sig mot saker.. Fattar inte.. Tungan ute Hoppade han över ett utvecklingsteg?.. Hur ska det bli framtiden.. Han är ute och joggar men ramlar av stolen när han ska sätta sig och vila när han kommer hem Tungan ute
    Pojke 070618 Pojke 100917
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10