lillabambi skrev 2011-10-02 11:13:52 följande:
Nej gjorde ju inte det.. men gjorde ett försök iallafall :) Jo det e kanon med mig jobbar lite extra i helgen efter att ha jobbat hela veckan så e lite trött står ju nästan hela dagarna :) Hur e det med dig?? Vi satsar oxå på en till nästa år. Inte så att vi verkligen kämpar men nog har man koll på äl och så och hoppas varje månad och så tyvärr så fick jag ett mf förra månaden men vi har ju varit med om det en gång innan så kändes lättare att hantera denna gången!! kramar!!
hehe, med oss är det bara bra, vi har inte börjat bebisverkstan ännu vi planerar att börja nästa år. jag vill hemskt gärna gå ner dem 4 kg som fortfarande är kvar sedan sist ;)
beklagar mf! hoppas det tar sig snart! kramar
Oväntad skrev 2011-10-02 12:09:09 följande:
Vi kanske får döpa om gruppen till.. Vi med 1åringar

.. Hur är det med era små? Min lille kille är en finsmakare av stora mått och äter väldigt dåligt.. Faktiskt.. Så från att varit sådär gosigt amningstjock så har han blivit.. Normal-knubbig.
Han har gått några få steg men kryper fortfarande helst.. Pratar en del ord som titta, Da (För lillebror), mamma, hej, tack, kirss (katt).. Nåt mer tror jag inte att jag klurat ut. Klättrar till min stora förfäran.. Han sover jättedåligt på natten och det är hemskt jobbigt. Har ingen bra idé hur det ska lösas än..
Annars har han precis börjat dagis (där hans storebror går) och blivit sjuk andra veckan han gick.. Det går alltså inte så bra än.. Jag känner ingen trygghet ännu med dagispersonalen men hoppas det löser sig.. Ska dock prata med dom..
med min är det bara bra, hon håller på att få 4 tänder därnere varav 2 hörntänder så hon sover inte så bra på natten och har haft diarre i ca 3 veckor men nu är det hårdare, dvs som vanligt fast det gillar hon visst inte då hon skriker varje gång det kommer ut en liten plutt ;) Min lilla är också en klätterapa dock har hon lugnat sig lite nu när hon kan gå istället. hon tog sina första steg 1år - 1 vecka och nu 13 månader så går hon hela dagen lång, visst trillar hon ibland men då ställer hon sig bara upp och fortsätter ;)
Hon är också väldigt kinkig med maten som sagt, och vill helst ha välling...Jag tar det lugnt med henne med tanke på att hon håller på att få tänder just nu... Min dotter går inte på dagis än, hon kommer antagligen börja nästa år.
Hoppas det ordnar sig för er, styrkekramar!