• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Oväntad
    Trollbusarna skrev 2011-04-09 08:05:40 följande:
    Orolig är jag inte men man blir nog mer irreterad på att det verkar vara en häxjakt på vems barn som är först med allt mellan många mammor tyvärr.
    Förstår precis vad du menar.. Det har jag varit med om flera gånger. . Obestämd Spelar ju väldigt lite roll när dom är 18 år liksom Tungan ute Jag tycker min son gärna får vara liten och bebis nu när han är det.. Det är ändå så kort tid i hans liv Glad
  • Malinski79

Jag är oxå "glad" för att inte Moa är jätte tidig i allt Måste säga att jag tycker det är ganska skönt att jag kan sätta (hon sitter själv sen en vecka tillbaka nu) eller lägga henne på golvet och då veta att hon faktiskt är kvar där jag lämnade henne

Jag VET ju att det kommer komma en tid då det kommer vara full fart å jaga runt efter henne och hålla koll på att inget stoppas i munnen...

lillabambi: Jag förstår faktiskt om du blev "besviken" nu om du inte velat tala om vad du/ni har för tankar å funderingar till ett ev. syskon...Det är väl kanske en sån sak som man kanske vill berätta själv, å kanske inte heller DIREKT... Men nu när det ändå är "ute" här, så håller jag tummarna för att det blir som ni önskar!

Kram på er alla!

Ella 070911<3 Moa 100907<3
  • tetta

Hej på er.

Det var ett tags sen men det har varit fullt upp här hemma.
    Lillbusan blir 8 mån nästa vecka. Just nu får man jaga henne överallt. Sätter jag henne på ett ställe så är hon under bordet och går runt bland stolarna. Pust....Reser sig överallt.´går längs med och tror att vi står bredvid hela tiden. För helt plötsligt så kan hon stå själv.
    Trappan ska vi inte tala om. Nu har vi grind. Hittade henne halvt uppe i den! hjärtattack!!!
    Hon var bara glad...
    Så ni som har barn som inte har rest sig än...Njut......

Äter all mat som erbjuds. Ammas väldigt sällan.

Hon har inte fått ngra tänder än. Men de kommer nog ngn gång. Får höra dessa frågor jämnt...

Hon har blivit så ledsen på kvällarna om inte jag är i närheten. Undrar om det är seperationsångest eller ngt annat.

Hoppas ni har det bra!

Trollbusarna skrev 2011-04-08 09:33:24 följande:
    Kolla ovan

(Kitty / Nallepuhmamma )
    Håller med dig att det är rena häxjakten ibland..Blir så trött.

Kramizar
    Ellinor 991107, Linnéa 020311, Emma 100824
  • elinnnnn

hej på er alla!
    Hoppas ni mår bra!
    Vi ska åka iväg och hälsa på svärföräldrarna i 10 dagar nu, känns sådär roligt :S

Lillan säger: mamma, pappa och bye bye :D
    Hon har äntligen börjat åla sig fram men blir ofta frustrerad och skriker för att det inte går så smidigt som hon skulle vilja ;)
    Hon har också kommit på att hon kan låta högt utan att gråta så det blir lite skrik då och då :S

Hon äter gröt till frukost, en portion, en portion pure till lunch + amning, smakis på kvällen. Amning utöver det och det blir en del eftersom hon inte kan/vill somna utan tutte'

Hon har 2 tänder därnere och många tänder på gång men verkar som om dem ALDRIG kommer spricka igenom. haha det tar sån tid, stackars lillan

• puchelina88

Hej alla!
    måste få fråga er hur ni har det med eran mens??
    sist så va den 17 dagar i mellan nu är ja på dag 30 blir tokig på detta;)

den 6/8-2010 kom våran älskade son Viktor
  • Oväntad
    puchelina88 skrev 2011-04-20 11:56:54 följande:
    Hej alla!
    måste få fråga er hur ni har det med eran mens??
    sist så va den 17 dagar i mellan nu är ja på dag 30 blir tokig på detta;)
    Min lyser i sin frånvaro än så länge.. Och det får den gärna göra länge till Tungan ute
  • puchelina88
    Oväntad skrev 2011-04-20 23:16:14 följande:
    Min lyser i sin frånvaro än så länge.. Och det får den gärna göra länge till Tungan ute
    haha ja men ja har ju fått min efter förlossningen men denna månad har ja inte fått den en!
    ska ju gifta mig den 27 maj vill ju inte ha den då:(
    men men...
  • puchelina88

Tjejer nu börjar man bli orolig vart är min mens;)
    sist hade ja 17 dagar i mellan när har man ägglossning då?
    nu är ja på dag 31..
    jag äter p-piller så ja borde ju inte bli gravid!!!

• ssssssss8
    puchelina88 skrev 2011-04-21 07:37:59 följande:
    Tjejer nu börjar man bli orolig vart är min mens;)
    sist hade ja 17 dagar i mellan när har man ägglossning då?
    nu är ja på dag 31..
    jag äter p-piller så ja borde ju inte bli gravid!!!
    Jag har haft mens nu första gången efter förlossningen så jag kan inte säga hur den kommer att vara senare, men jag tror nog att det kan variera ganska kraftigt såhär i början.

Vi har varit på 8 månderskontroll idag och allt var bra  8kg 170g och 71 cm, lite under sin egen kurva men det var ingen fara tyckte läkarn.
    Han sa något bra Alla är vi individer så bra att någon läkare kommer ihåg det och inte bara går efter bestämmelser
  • ssssssss8

Har våran tråd dött ut ? Hur går det med bubbis är allt bra med dig skriv gärna i min inbox ifall du läser om du vill.

Här kryper vi för fullt och börjat han har också börjat ta sig upp det är så roligt att se han utvecklas.
    Nätterna sover han fortfarande dåligt men kanske han ändrar den biten snart ammar 3 ggr / natt dessutom.

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10