Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Nu e piketen här, du milde...jaa det var jag som ringde, det gick en skum typ utanför å ryckte i portarna samtidigt som han boffade på en trasa....uch, tanken på att flytta till landet slog mig :/

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-28 21:51:12 följande:
    ja vi får väl hoppas för din skull att du har rätt ang BF, inget kul att gå över hehe.
    men jag gick över 10 dagar med min första, 1 dag med min andra och 3 med min tredje.
    fast sen ska det visst skilja sig beroende på barnets pappa. det är ju olika gener och sånt, så jag är ju lite orolig över hur det kommer bli denna gången för precis som dig så har denna graviditeten varit helt annorlunda jämfört med dem andra 3.

ang undertemp så märkte dem det direkt vid förlossningen, dem tog tempen helt enkelt.
    sen har mina barn lätt blivit kalla om händer och fötter(och näsor haha) även inomhus, så det har fått vara full mundering på dem. jag är också frusen, likadant min mamma och hennes mamma var också det så jag vet inte om det är nåt genetiskt?
    fast min systerson är inte det, han vart tvungen att sova naken när han var bebis för annars blev han för varm. fast det kanske berodde på att han vägde 1.5 kg mer än mina barn när han föddes? fett fungerar ju som isolering ;)
    Jo men jag nästan räknar med att han kommer iallafall en vecka tidigt, mitt x föddes 2 veckor tidigt å min dotter 8 dagar tidigt...men men får la se :) bara det inte blir fööör tidigt...
    Ok, ja jag har alltid varit frusen med, men jag e åxå mkt spä i kroppen i vanliga fall, medans min dotter som åxå e spä e stekhet jämt....hm..
    elinnnnn skrev 2010-06-28 21:53:49 följande:
    jag ska nog ha både min mamma och min make med (besöksförbudet är upphävt har jag läst iallafall där jag ska föda så då går det bra att ha 2 personer med sig även inne på förlossningen). min mamma var med när barn nr. 1 och 2 föddes också och jag tycker det är en sån fin händelse och det är ett fint minne nu som jag delar med min mamma, och mina barn. barn nr 3 kunde hon inte följa med eftersom hon fick barnvakta dem andra 2 :D
    jaså? jag fick ju höra att endast pappan får vara med inne på salen, men på förlossningen kan man ha fler??  min mamma var åxå med när dottern föddes samt hennes pappa å min lillasyster, men det var bara mamma kvar inne det sista, haha
    elinnnnn skrev 2010-06-28 21:54:52 följande:
    usch ja, vart bor du egentligen? haha verkar vara värsta området :S
    asså det sjuka är att jag bor faktikst i ett bra område egenteligen, undrar vad som hänt det sista?! fattard et inte, jag bor ju mitt på centrala hisingen där det e lite "finare" hm...konstigt..
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-28 22:46:25 följande:
    jag kommer packa ner amnings tshirts och en lång mörk  sval kjol.
    Pregga skrev 2010-06-28 22:19:08 följande:
    Jo men jag nästan räknar med att han kommer iallafall en vecka tidigt, mitt x föddes 2 veckor tidigt å min dotter 8 dagar tidigt...men men får la se :) bara det inte blir fööör tidigt...
    Ok, ja jag har alltid varit frusen med, men jag e åxå mkt spä i kroppen i vanliga fall, medans min dotter som åxå e spä e stekhet jämt....hm..

jaså? jag fick ju höra att endast pappan får vara med inne på salen, men på förlossningen kan man ha fler??  min mamma var åxå med när dottern föddes samt hennes pappa å min lillasyster, men det var bara mamma kvar inne det sista, haha

asså det sjuka är att jag bor faktikst i ett bra område egenteligen, undrar vad som hänt det sista?! fattard et inte, jag bor ju mitt på centrala hisingen där det e lite "finare" hm...konstigt..
    tråkigt med så mycket brottslighet där man bor :S
    angående varm eller kall så kanske det har med blodtrycket också att göra? och järnvärde kanske? både jag och min mamma har lågt järnvärde och lite dåligt tryck. Blodet pumpas liksom inte runt ända ut så att säga. Fast ja det är ju annat nu höggravid som man är, hahaha 24 grader ute idag och jag trodde jag skulle få värmeslag hahaha

du får kolla upp hur det är på just det lasarettet du ska föda på för det är olika från landsting till landsting angående besöksförbud och hur många som får vara med inne på förlossningen osv.

nu ska jag logga ut och lägga mig.
    godnatt alla fina runda tjejer :D
    jo det e trist, men det har varit mkt det sista, var inte så innan så jag hoppas att det blåser över.....haha ok, jo men så kan det nog vara :) jag e HET, haha den lät va?! *asg*
    ok, ska kolla upp det...natti natt gumman, kram
    SweetLilly skrev 2010-06-28 22:56:25 följande:
    hej på er, här är jag
    Allt gick bra, jag födde inte på vägen
    Men jag har också en sån där känsla över att jag kommer få tidigare, därför känns dte stressande att aldrig få det där snittdatumet....
    Köpte en sån där gravidkudde idag, 199kr på lidl
    Hey....började tro att jag "skrämmt" bort dig med en dålig dag..å det hade vart trist..
    haha vilken tur att du inte födde på vägen, hua..vilken skräck.. Man va?? har du fortfarande inte fått snitt datum? åå gravidkudde, jag älskar min å ska aldrig släppa den, haha
    bra pris med ju .Flört
  • Bubbis10
    puchelina88 skrev 2010-06-28 23:18:07 följande:

hmm vart har ni köpt era ammningsbhar??

har köpt mina på H&M, samt amningstopp...
  • Bubbis10

sweetlily, jag svarade dig men det bara försvann..hm...jaja skriver om igen imon eller nåt, e as trött...natti natt..

• Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-06-29 09:25:08 följande:
    morrn morrn.

Idag är det TUL på schemat! Få se hur stort mitt pyre har blivit!

och varmt ja, tycker inte jag får tillräckligt med syra nån gång, tycker det är kvavt och för varmt hela tiden...
    Jo jag svarade såhär igår men det bara försvann..

märkte att du drog dig undan vilket såklart inte var min avsikt, utan vi e alla hormonstinna nu å det närmar sig Bf å det e iallafall för mig en blandad känsla av skräck samt förtjusning.
    Sen att jag har ett heskeligt temprament å hormoner på det..
    så det var trist att det blev som det blev, men nu e du ju inne igen ;)
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-29 09:21:16 följande:
    Morn morn snyggingar

Lika varmt idag igen.
    Ett rent helsicke att sova om nätterna. Känns som man klibbar fast överallt och det är bara jobbigt med denna värmen just nu.
    Våran pool är sönder så jag fick glatt klämma ner mig i babypoolen haha men tack o lov kom inga grannar förbi just då igår när man badade där hihi.
    Tänk vilken syn

Idag är inget planerat men ska iaf ta ungarna ut sen på en runda så man kommer ut i fina vädret.

Ammningsbh har jag köpt från Tradera samt någon annan stans jag inte minns
    haha jaa det hade la vart en syn :) samma här, inatt svetttades jag som en gris ena stunden för att frysa i nästa men det beror nog på att jag brännt mig i solen ...
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-06-29 09:53:17 följande:
    jo jag ger det ett försök till

det där med humöret ja, alla som är gravida pratar om sina hormoner, jag har inte känt mig känsligare alls, min karl är fortfarande mer blödig än mig, haha
    haha ja han kanske tar den biten då, för jag e helt uppåt väggarna med hormonbiten, hahaha
  • Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2010-06-29 09:59:52 följande:
    Hej!

Något jag undrat över sen jag började följa denna tråd är vad la betyder när ni skriver det mellan raderna?
    Jag vet en korkad fråga men varje gång jag sett ordet så kommer tanken: "vad betyder det"?
    Så nu frågar jag med risk för att dumförklaras.

Min bebis rör på sig jättemycket ännu och när du skrev pregga att de sover lika mycket nu som nyfödda bebisar då kom jag till att min bebis kommer säkert och vara vaken mycket, men vad gör det jag får ju snusa desto mer på bebislukt då.

Skicka hit liiiite värme men inte för mycket här har varit kallt men nu ser det liite bättre ut faktiskt!
    hahahaha det e en släng av göteborgska, la=eller hur? typ....jo men nu har han vart aktiv hela dan igår, dock så hände en sak nu som jag ska kolla upp...men det e nog ingen fara..
  • Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2010-06-29 10:05:47 följande:
    SweetLilly skrev 2010-06-29 10:02:47 följande:
    hehe vilket menar du? typ "det är la hormonerna"? la är ett dialektsord lika som "väl"

Om det nu var det du menade annars får jag stå som dum haha
    Tack nu vet jag vad ni "pratar om"
    haha va charmigt :) det var som när vi flyttade upp till dalsland för ett par år sedan, eller ja många år sedan...så blev jag å kompisar där uppeifrån jagade av pojkar så jag ropar-vi springer in i svalen!!!!
    dom bara tittade på mig å sa Va?? vart ska vi?
    jag tänkte asså dom måste vara blåsta här uppe....hahahaha
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10