elinnnnn skrev 2010-06-28 21:51:12 följande:
ja vi får väl hoppas för din skull att du har rätt ang BF, inget kul att gå över hehe.
men jag gick över 10 dagar med min första, 1 dag med min andra och 3 med min tredje.
fast sen ska det visst skilja sig beroende på barnets pappa. det är ju olika gener och sånt, så jag är ju lite orolig över hur det kommer bli denna gången för precis som dig så har denna graviditeten varit helt annorlunda jämfört med dem andra 3.
ang undertemp så märkte dem det direkt vid förlossningen, dem tog tempen helt enkelt.
sen har mina barn lätt blivit kalla om händer och fötter(och näsor haha) även inomhus, så det har fått vara full mundering på dem. jag är också frusen, likadant min mamma och hennes mamma var också det så jag vet inte om det är nåt genetiskt?
fast min systerson är inte det, han vart tvungen att sova naken när han var bebis för annars blev han för varm. fast det kanske berodde på att han vägde 1.5 kg mer än mina barn när han föddes? fett fungerar ju som isolering ;)
Jo men jag nästan räknar med att han kommer iallafall en vecka tidigt, mitt x föddes 2 veckor tidigt å min dotter 8 dagar tidigt...men men får la se :) bara det inte blir fööör tidigt...
Ok, ja jag har alltid varit frusen med, men jag e åxå mkt spä i kroppen i vanliga fall, medans min dotter som åxå e spä e stekhet jämt....hm..
elinnnnn skrev 2010-06-28 21:53:49 följande:
jag ska nog ha både min mamma och min make med (besöksförbudet är upphävt har jag läst iallafall där jag ska föda så då går det bra att ha 2 personer med sig även inne på förlossningen). min mamma var med när barn nr. 1 och 2 föddes också och jag tycker det är en sån fin händelse och det är ett fint minne nu som jag delar med min mamma, och mina barn. barn nr 3 kunde hon inte följa med eftersom hon fick barnvakta dem andra 2 :D
jaså? jag fick ju höra att endast pappan får vara med inne på salen, men på förlossningen kan man ha fler?? min mamma var åxå med när dottern föddes samt hennes pappa å min lillasyster, men det var bara mamma kvar inne det sista, haha
elinnnnn skrev 2010-06-28 21:54:52 följande:
usch ja, vart bor du egentligen? haha verkar vara värsta området :S
asså det sjuka är att jag bor faktikst i ett bra område egenteligen, undrar vad som hänt det sista?! fattard et inte, jag bor ju mitt på centrala hisingen där det e lite "finare" hm...konstigt..