Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Tjejer

Detta är AKUT!!!!!!!!!!!!!!!

var ute å gick, skulle till vc å kolla mina bett på kroppen, å vad händer på vägen? jo det spallar till ngt blött som rinner ner för mina ben, hon på vc tog med mig upp till mvc direkt.
    Jag e supernojjig nu att det e vattnet som går, det e INTE dags än....har varit öm över magen i 2 dagar men tänker att det e huden som e spänd som ett trummskinn, så stor som jag e nu var jag när jag fick lillan å större ska jag ju bli, så jag tänkte attd et va d.

Min bm sa att jag skulle avvakta å se om det rann mer under dagen för då skulle jag åka in.
    men att det kunde vara lilleman som tryckt till på blåsan, eller att det var en rejäl vattnig flytning-NGN MER????

finns det ngn annan som fått en så rejäl flytning, eller läckt urin?

Känner mig lite panikslagen att det ska vara vattnet?!
    jag e inte redo än...å inte han heller..

• Bubbis10
    carohl skrev 2010-06-28 13:44:18 följande:

Hej tjejer!
    Jag har inte läst bakåt, jag hinner inte heller nu Rynkar på näsan jag sitter barnvakt åt min systerdotter som är 2 år och full av energi!

Igår cyklade jag säkert 6 km och det gick bra! Vad skönt det var Skrattande

Pregga gumman: jag tror inte och hoppas inte att ditt vatten har gått. Men du har mitt nummer så vill du snacka får du slå en pling. Nu ska vi titta på gummibjörn...

Jo tack gumman, jag vet...tackar gud för dig ska du veta Hjärta
    Det har inte läckt ngt mer så jag avvaktar å ser....puss
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-06-28 14:26:52 följande:
    Har oxå så. Läkaren sa att det kan vara urinet. När man är gravid så läcker det alltid. Sen sa hon till mig att när man blir äldre är det svårt att hålla tätt. Hon tyckte att jag var gammal! Jag fyller 32!!!
    Men det är vattniga flytningar.
    Men om det kommer igen så åk in till förlossningen för att kolla. De är ju till för sånt!

Här smälter man bort! Fötterna är king size!
    känner mig yr och dåsig. Mår illa. Fast man vill vara ute i det fina vädret så orkar man inget. Det fläktar lite men inte mycket.

Ok, tack så mkt för svaret...fick ju panik å tänkte att näe nu kommer han, haha gammal??? WTF? haha jag fyllde ju 32 förra veckan, sicken bitch! hahaha men det har inte kommit mer, såå nu e det dags för tena inkontinent-MYS! not....

japp mina fötter e med svullna, å dom e ju små annars så dom ser knubbiga ut nu ju, haha  ang mat så kan jag inte äta så mkt i denna värmen, suck....

knyzzel skrev 2010-06-28 14:43:42 följande:
    Jo jag har känt precis så, men när byxorna väl hade torkat så luktade d urin... så d blir väl blöjor snart för min del oxå hahahaha.
    Här e d oxå grymt varm å d står helt stilla i luften. Ska snart iväg å jobba 3½ timme Jippi...not...

ok, tack gumman, va skönt å höra att även ngn mer upplevt detta, jag blev livrädd å tänkte att näe nu går vattnet...haha

• Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-28 16:52:24 följande:
    Har nu i eftermiddags tagit en runda på iaf 4 km. Inte långt men i denna jäkla stekheta dag och släpandes på en vagn med 2 ungar så var det så jäkla jobbigt och sen en gubbfan som looooovade att möta upp oss men inte fan gjorde han det. Var sur som ett irreterat bi när man väl såg honom sen en timma senare. Grrrr.

Känner mig ikväll som en urusel morsa
    Barnen bägge två är rent av sjkövilda idag och känner att man lätt skulle kunna skänka bort dom idag till grannen
    Men likförbaskat älskar man de små busarna så man kan dö för dom men detta jäkla sjövilda dagarna i ända tär verkligen på mig just nu. Vist lilleman fattar ju självklart inte men 5 åringen borde kanske förstå liiiite iaf???
    Det är skrik och gap och vägra lyssna osv...
    meh gumman,det kommer alltid dagar då man känner sig usel som mamma....vilket inte innebär att man e det så upp med hakan! man får vara trött,grinig å allt det som hör till att vara mänsklig. min dotter pendlar ju väldigt i humöret nu, å jag blir tvär sne på henne ibland, men hon e min ögonsten ändå :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-28 20:33:41 följande:
    pregga: som du redan fått höra, troligtvis är det vattniga flytningar eller urin.
    fast du var/är ju säker på att föda tidigare så varför inte :P:P
    och som svar på ett inlägg från gårdagen som jag inte kunde citera:
    jodå min midsommar har varit fin, bara firat hemma med föräldrar och syskon och ätit en himlans massa nypotatis med gräslök och grädde. köttbullar har jag haft till då jag inte äter sill :D
    sen har man ju krängt ett par liter jordgubbar också. köpte 3 st idag för 100 kr. lite bättre med 33 kr/litern jämfört med 49kr/litern i torsdags!!!

idag var jag på ikea för att köpa skötbädd, plastad frotte, tvättlappar och lite tyg som jag ska fixa till att ha som lakan i vagnen. Betalade bara 200 kronor så jag kände jag kom billigt undan, fastän det inte var rea på nåt av det jag skulle köpa, såklart!
    och inga sovpåsar hade dem :( Dem har visst inte fullt sortiment men dem skulle ha det sen när utbyggnaden är färdig. får väl se om jag köper nån sovpåse då eller struntar i det ;)

IDAG GÅR JAG IN I V.35!!!!!! HELT SJUKT JU! Tänk att 9 månader snart har gått!
    På torsdag ska jag till barnmorskan , tjohooo det ska bli roligt.
    Idag fick jag hem mitt stödbälte :D snabb leverans minsann, beställde det i torsdags.
    Och ja nu har jag gått upp 20 hela kilon!!!! Usch...........
    Jo det var säkert så, då det inte har kommit ngt mer, men vilken smärre chock det blev asså...
    jo jag tror han kommer en vecka eller två tidigare, men jag vill inte mer tidigt än så ju..
    Å va kul å shoppa på ikea ju, haha Grattis till V 35, helt sjukt va fort det går nu ju....wow, snart har vi våra små med oss....Tog upp det där med att känna på sig ang födseln med min Bm å hon sa det att otroligt nog så brukar man känna sånt på sig, helt otroligt ju. Men det har inte "läckt" ngt mer så..jag har inte nått 20 kg än men jag jobbar på det även om det e segt å äta nu i värmen....va skönt att du fått hem bältet, vad tycker du om det?
  • Bubbis10

Hör å häpna men nu undrar JAG-var håller sweetlily hus??

• Bubbis10

Ida har min lille prins vart mkt aktiv å jag e så lycklig :)

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-28 20:55:58 följande:
    puchelina: grattis till v.34

Pregga: jo det är klart, ett par veckor till kan han minsann vänta ;);)

sweetlilly skulle ju åka hem till sin mamma 50 mil bort. jag vet inte om hon kommit hem ännu.
    man kan ju gå in och kika på hennes blogg ;)
    resanfram.blogspot.com/

sweetlilly: hoppas det är okej att jag länkar. det tror jag eftersom du själv länkat till den här i våran grupp,  annars hade jag inte gjort det ;)
    Jo det får han allt göra hihi ok, ja men så var det ja, hon skulle iväg :) skulle ju jag åxå egenteligen men vågar inte resa så nära inpå nu så jag åker upp när lilleman e född...
    tetta skrev 2010-06-28 20:59:44 följande:
    den läkaren ger inte jag ett röttet öre för. Att få det svaret när man har hormoner som flyger och känner sig gnällig och så kommer det svaret!
    elinnnnn skrev 2010-06-28 20:33:41 följande:
    pregga: som du redan fått höra, troligtvis är det vattniga flytningar eller urin.
    fast du var/är ju säker på att föda tidigare så varför inte :P:P
    och som svar på ett inlägg från gårdagen som jag inte kunde citera:
    jodå min midsommar har varit fin, bara firat hemma med föräldrar och syskon och ätit en himlans massa nypotatis med gräslök och grädde. köttbullar har jag haft till då jag inte äter sill :D
    sen har man ju krängt ett par liter jordgubbar också. köpte 3 st idag för 100 kr. lite bättre med 33 kr/litern jämfört med 49kr/litern i torsdags!!!

idag var jag på ikea för att köpa skötbädd, plastad frotte, tvättlappar och lite tyg som jag ska fixa till att ha som lakan i vagnen. Betalade bara 200 kronor så jag kände jag kom billigt undan, fastän det inte var rea på nåt av det jag skulle köpa, såklart!
    och inga sovpåsar hade dem :( Dem har visst inte fullt sortiment men dem skulle ha det sen när utbyggnaden är färdig. får väl se om jag köper nån sovpåse då eller struntar i det ;)

IDAG GÅR JAG IN I V.35!!!!!! HELT SJUKT JU! Tänk att 9 månader snart har gått!
    På torsdag ska jag till barnmorskan , tjohooo det ska bli roligt.
    Idag fick jag hem mitt stödbälte :D snabb leverans minsann, beställde det i torsdags.
    Och ja nu har jag gått upp 20 hela kilon!!!! Usch...........
    Grattis!!!!

sovpåsarna såg jag sist på ikea i örebro. Jätte söta och de verkade sköna oxå.funderar om man ska skaffa en sån.
    200:-var billigt! handlade för den summan oxå när man var där.
    haha DET förstår jag :) hahaha sovpåsen har jag köpt, den e såå söt :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-28 21:13:34 följande:
    pregga: ja konstigt nog brukar jag faktiskt känna på mig när det är på riktigt även fast värkarna kanske känns ungefär likadant som innan. men jag får alltid någon konstig känsla i hela kroppen när förlossningen börjar.
    tack för ditt grattis, och ja tiden har sprungit iväg även om man tyckt det gått långsamt ;)
    hoppas bara att vi alla slipper gå över tiden! det är så himlans drygt ju.
    jag tror dock jag kommer gå en eller två dagar över tiden, förhoppningsvis inte mer :D
    skulle ju vara skönt att få föda 2 veckor tidigare, eller en iallafall men det tror jag inte sker för mig, dessutom är nog inte min man ens här då så jag hoppas bebisen stannar inne i magen tills maken kommer hit :D
    Jo men jag e ju mer orolig för att jag inte ska känna igen de riktiga värkarna då denna graviditet känns så annorlunda, som natt å dag ....Förstår att du vill ha meken med, hihi det e ju en upplevelse man delar ihop..själv ska jag ha med mig min väninna :)
    Min dotter kom ju 8 dagar tidigt så jag räknar med att min son åxå gör det, brukar visst vara så att dom som går över gör det jämt å tvärtom..har jag hört. får la se, jag gissar på att min kommer iallafall den 12te även om jag e beräknad till den 18de. min syster säjer den 22dra, haha så vi har slagit vad om 50 kr :)
    Jo tiden har rusat iväg, trots att det vissa dagar känns såå långsamt....på ett sätt så älskar jag ju att vara gravid, men på ett annat så längtar jag tills han e här nu å all oro kan släppa...
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-28 21:17:40 följande:
    ja 200 kronor var rättså lagom hihi, fast i och för sig så handlade jag inte så värst mycket heller, men det är ju ett tips för er som ska sy egna påslakan osv, jag köpte en rättså stor tygbit bara för 69 kronor.
    tack för ditt grattis =)
    ja jag vill ju gärna ha en sovpåse faktiskt då jag vet att mina barn alltid sparkade av sig täcket när dem var små och det i kombination med att dem var frusna redan från början är ingen bra kombination.
    mitt tredje barn tex fick ligga under en lampa för att få upp temperaturen för att vi skulle få åka hem. hon föddes alltså med undertemp, har ingen aning om varför men ja alla mina barn har varit frusna.
    Men hur märker man att barnet e så fruset då?
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10