Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-06-24 18:59:48 följande:

ja det tyckte vi med! men man måste ju ha gubbar till midsommar ;) :S

Pregga skrev 2010-06-24 18:36:04 följande:
    Hihihi jo antagligen, bus unge =)
    tack så mkt....

Köpte jordgubbar ida 2 stora byttor för 40 kr

åh lyckos! 2 stora för 40kr! svenska eller utländska?

haha dom var polska dock men stora å fina, svenska kostade 30 kr för 2 lit, men på mataffären så var dom svindyra, 69 kr lit å vissa 99 kr lit men detta jag köpte var i ett jordgubbs stånd :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-24 19:14:47 följande:
    aha okej. nä här är det bara svenska som gäller :P vi köpte också från ett sånt jordgubbsstånd.. klass1 svenska jordgubbar kostar här nere ca 55kr/litern

synd det ska vara så dyrt med frukt och sånt. det är ju så gott :D
    haha ok, jo svanska e ju lite mer söta,beska...men dom kostade 30 kr för 2 lit här i ståndet :)
    å visst e det gött ..hihi
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-24 19:26:04 följande:
    Vad skönt att allt är bra med lilleman
    Hoppas du kan pusta ut nu gumman
    Det behöver dina oroliga nerver,MEN jag är som dig orolig också massor och bättre få allt kollat en gång för mycket än en gång för lite...

Jösses vilken trafik det var ute idag då man åkte till Kristianstad och dessutom hände en stor olycka också där, massa poliser,ambulanser,brandkårn. Såg riktigt läskigt ut dom vi såg som råkat ut för olyckorna
    Min man såg en man i en bil som var totalt mosad och jag hann bara se en man ligga helt stilla på marken med massa folk hos sig och en kvinna med nackskydd som satt i gräset med en liten bebis/unge i en filt i famnen...
    Fy fasen vad jag rös av att se det där.
    Olyckor händer ju så lätt och framför allt i denna tid

Kan man öppna sig något redan nu flera veckor innan BF?
    Tack så mkt, jo jag måste nog börja pusta ut nu å njuta av min graviditet den tid som e kvar....men såklart tycker jag att det kommer nya oros moment, som nu när jag duchade av mig snabbt, tänkte mig inte för utan duchade upp emot muttan som jag alltid gjort,så kom jag på -kan det skada lilleman?!  men fy va hemskt....otrevligt att se ngt sånt....
    mja man kan ju öppna sig men det tror jag inte du har gjort....
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-06-25 00:03:46 följande:
    Pregga skrev 2010-06-24 19:11:38 följande:
    haha dom var polska dock men stora å fina, svenska kostade 30 kr för 2 lit, men på mataffären så var dom svindyra, 69 kr lit å vissa 99 kr lit men detta jag köpte var i ett jordgubbs stånd :)
    Själv så har man ju en underbara mamma som jobbar med allt från frukt till ost å ägg, så vi får d grattis 1 gång i veckan eller när d behövs. Fick 3 liter gratis i dag levererat till pakeringen vid vårt hyreshus.... Så vi behöver bara köpa kött, fisk, vissa mejeriprudukter å kyckling allt annat beställer vi där. Ris, kryddor potatis mm. Jätte lyxigt! Hon e bara bäst min lilla mamma.
    å jisses va gött knyzzel, snacka om att ha det bra. frukt har ju dessutom blivit svindyrt av ngn anl...hm..va gullig mamma du har =)
    sofie och laura skrev 2010-06-25 00:44:05 följande:
    Pregga :
    Gud vad rädd jag blev när jag läste, din lilleman skrämde upp oss den lille latmasken hihihih
    Tror han vilar upp sig för att anlända mot en värld då han kommer bli överröst med pussar =)
    Saknat dig gumman min!

Hello tjejjer och grejjer
    Önskar er en trevlig midsommar och undrar vilken färdig gjord lax kan jag äta om jag ska nu köpa ngn vill ju ha lite gott på midsommarbordet.. finns d alkohol fri öl då jag är såå extremt sugen på det fast jag ALDRIg dricker ???
    hihi jotack, jag var ju nära på att bli ett nervöst vrak....men det kanske e som du säjer att han vilar upp sig för sin stora debut, haha jaaa å pussar lär det bli. när jag fick lillan så pussade jag så mkt på hennes goa kinder så hon fick utslag på dom stackarn, hahaha saknat dig med ju :)Hjärta
    Hoppas såklart att du får en jättemysig midsommar åxå hjärtat :)
    puss
  • Bubbis10

Önskar er alla en riktigt trevlig midsommar {#emotions_dlg.flower}

puss på er..

• Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-25 11:34:35 följande:
    Tack det samma gull  gumman

Hoppas du får det nbra idag.
    Ska du fira med någon?
    Vi firar hos mannens föräldrar sen vid kl 14.

Mor och dotter? = Lika som bär på bilden
    HIhi ja asså vi var båda bjudna till vänner å fira med 3-4 andra fam ihop med våra...men helt ärligt så orkar jag inte med en massa gapiga ungar å små grodorna..Så jag skickade med lillan dit då det e goda vänner till oss så hon får en trevlig midsommar trots att hennes mamma e trött, å jag uppskattar för en gng skull att få ta det lungt..

haha japps, det e jag å min dotter :) brukar få höra att vi e sjukt lika, =)
  • Bubbis10

Asså min som e såå lugn, känner mig orolig trots att dom sa igår på sjukan att allt ser bra ut...Carohl sa med att hon läst ngn stans att denna perioden så sover dom ca 90-95 % av tiden, jisses...ja min lille verkar vara en sjusovare..haha

• Bubbis10

hm,kanske har jag en liten trötter till prins..

Vecka 33

Barnet kan nu skilja på ljus och mörker och pupillerna kan vidga och dra ihop sig. Precis som en nyfödd bebis sover barnet mestadels av tiden. Nu kan det till och med ha REM-sömn, det vill säga den delen av sömnen som man drömmer under. Barnets lungor är nästan helt färdigutvecklade och deras alveoler är täckta med surfactant som ska hjälpa barnet att andas när det är fött. Det samlar på sig fett som värmer och skyddar och barnet ökar en hel del i vikt under graviditetens sista veckor. Nu ligger det oftast i rätt ställning inför födseln, det vill säga med huvudet nedåt

• Bubbis10

Nu har jag lagt in foton på presenterna fr Carohl {#emotions_dlg.flower}
    samt mina nya inköp samt gåvor fr goda vänner....;)

• Bubbis10
    carohl skrev 2010-06-26 08:21:15 följande:
    Hihi vad du är go tjejen, fina saker du skaffat också! Glad
    Hihi tusen tack själv för presenterna {#emotions_dlg.flower}
    carohl skrev 2010-06-26 08:24:01 följande:
    Nattas Kalle var ju hur söt som helst! Glad
    hihi jo visst var den tvärsöt :) gu som älskar henne....Hjärta
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-06-26 08:31:29 följande:
    God morgon tjejer!

Hoppas ni har haft en skön/rolig midsommarafton, själv så var jag så trött efter att ha jobbat natt så tyvärr var jag mest bara otrevlig... Skäms Jag var så trött att när jag gick och kissade på kvällen så somnade jag på toan och sen vaknade jag som ett åskmoln och blev arg på min sambo för att han sa god natt två ggr, jag tyckte att han "tjatade" då... hahaha

Jag har några funderingar...
    * Madrass till baby sängen har ni köpt eller vad har ni tänkt att köpa för madrass? Man vill ju självklart ha det bästa för sin bebis men vad är det bästa?
    * Babytäcke såg jag att de rekommenderar de på Ikea från 12 månader men jag vet att jag hade det åt Michelle från början och det blev inge fel på henne för det? Man ser ju självklart om det blir för varmt men man sover ju själv med täcke så...
    * "Trosor" ska ni köpa såna? Vet att jag hade till Michelle men vet inte om jag hade det från början.

Aja det skulle vara skönt att höra hur ni tänker. Jag vill snart köpa madrassen och täcket så är vi klara med ALLT sen och ddet kommer att bli riktigt skönt, faktiskt Skrattande
    Jag har ju köpt Troll madrassen som ska vara bra, å vad det gäller trosor typ så kommer jag köpa det, hade det till natalie med, men det beror ju på vad han har på sig, har han body så behövs ju inte det :)
    sofie och laura skrev 2010-06-26 09:09:41 följande:
    Pregga vart tusan handlar du MUMIN kläderna jag smälter för dem så det skriker juuuuuu
    Jag ska leta på blocket det e ju bara så fiiina!
    Underbara kläder från carohl och så fin present från syster yster =)
    Hihi jag har köpt en del mumin via Lindex på tradera, dom har ju butik där inne, så man köper där å hämtar sen i butik. å ja jag gillar dom mkt med, hihi de blåa dock fick jag i present när jag fyllde år, tror att det var fr Obs, hihi
    Jo nallen e tvär mjuk å go, så otroligt söt. min dotter e mitt alltHjärta
    Ihop med brorsan såklart :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10