Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-07-08 20:05:41 följande:
    njae det är nog andra gången tror jag dem kollat äggvite proteiner och 3 gången hon kollar järnvärdet, förra gången var det på min förfrågan.
    samma här, jag har ju bett dom kolla urinet extra pga min gbs med ju...så nu kollar dom ju när jag ber dom, idag var det just pga oro för havandeskapsförgiftning då jag svullnat så det sista å fort...hade apont i fötterna igår ju..hua
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-08 20:25:27 följande:
    usch , hur känns det i fötterna nu'rå?
    jag läste nånstans att dem bör kolla gbs på alla gravida runt v.35-36... men verkar inte som dem har det som rutin. kanske skulle fråga om det nästa gång?
    Mjo nu har det regnat idag så dom gör inte lika ont, men shit igårkväll var riktigt hemskt , sen har jag ju fått portaltunnesyndrom, det är när en nerv klämms i handleden pga svullnad, men det känne bättre så fort jag sköljer i kallt vatten...
    jaså? kollar dom det på alla gravida? jag tycker nog du ska uttryckligen be dom å kika, vet att det var 2 st till här inne som hade det..å jag fick veta av en slump vid min uvi...
  • Bubbis10
    Pregga skrev 2010-07-08 20:29:12 följande:
    Mjo nu har det regnat idag så dom gör inte lika ont, men shit igårkväll var riktigt hemskt , sen har jag ju fått portaltunnesyndrom, det är när en nerv klämms i handleden pga svullnad, men det känne bättre så fort jag sköljer i kallt vatten...
    jaså? kollar dom det på alla gravida? jag tycker nog du ska uttryckligen be dom å kika, vet att det var 2 st till här inne som hade det..å jag fick veta av en slump vid min uvi...
    karpaltunnelsyndrom menar jag ju, hihi
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-08 20:39:56 följande:
    ja det har varit otroligt skönt väder idag, lätt sommar regn och lite svala vindar :D
    jo jag vet vad det är, min bästa vän har likadant, dock har hon fått operera, 3 gånger...
    fast jag vet inte om det kan gå bort efter graviditeten? det gjorde inte hennes iallafall och därför operation...

nej dem kollar inte gbs på alla. på mig har dem inte kollat det, men jag läste på nätet att dem skulle göra det, men uppenbarligen gör dem det INTE.
    hur fick du veta det av en slump vid din uvi? märker man gbs när man kollar uvi också eller?
    för hon skulle ju skicka iväg urin på sån odling för att kolla om jag har UVI...
    Malinski79 skrev 2010-07-08 20:31:59 följande:
    Hej tjejer..Har inte varit inne på ett par dagar nu..Va till BM igår, å allt ser jättebra ut

Blodtryck 133/68
    Hb: 125 (utan att äta järntabletter,det måste ju va bra va?!? )
    hjärtljud: 150slag/min
    SF: 34 (32+0) så nu ligger jag PÅ den övre kurvan,förra gången låg jag ju ÖVER övre kurvan..

bebisen ligger fortsatt med huvudet nedåt,så hoppas verkligen inte hon får för sig att vända på sig!!!

Imorrn jobbar jag in sista dag på 13 mån,ska bli sååååååå skönt!!! Är jobbigt att jobba heltid nu i denna värmen..jag älskar iofs sol å värme,men att jobba heltid nu å va ute hela dagarna å stå å gå mycke = SVULLNA fötter

Hoppas alla ni andra mår bra här inne!!!
    Jo det har vart svalt å gött, gick lite ute i regnet å bara kände hur det fuktade ner mig på ett härligt sätt, ja ingen erotik nu, hahaha jo jag har hört att man kan komma att behöva opereras för det men det kan gå bort efter födseln, å mitt e inte så allvarligt även om man kan vakna av att det värker ibland..
    ja asså jag fick ju en uvi å fick behandling men tyckte det luktade lite sött när jag kissade, å då sa dom det bara av en slump tror jag-jo men du har lite gbs med, jag bara va? vad e det? å som du säjer så tror jag inte dom kollar det, vilket e mkt märkligt, gbs kan framkalla uvi..å dom såg det på just en urinodling så då kollar dom nog dig med, eller så ber du dom om det..
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-07-08 20:31:59 följande:
    Hej tjejer..Har inte varit inne på ett par dagar nu..Va till BM igår, å allt ser jättebra ut

Blodtryck 133/68
    Hb: 125 (utan att äta järntabletter,det måste ju va bra va?!? )
    hjärtljud: 150slag/min
    SF: 34 (32+0) så nu ligger jag PÅ den övre kurvan,förra gången låg jag ju ÖVER övre kurvan..

bebisen ligger fortsatt med huvudet nedåt,så hoppas verkligen inte hon får för sig att vända på sig!!!

Imorrn jobbar jag in sista dag på 13 mån,ska bli sååååååå skönt!!! Är jobbigt att jobba heltid nu i denna värmen..jag älskar iofs sol å värme,men att jobba heltid nu å va ute hela dagarna å stå å gå mycke = SVULLNA fötter

Hoppas alla ni andra mår bra här inne!!!
    Hej tjejen :)

va skönt att allt såg bra ut, min lille ligger åxå neråt men han vänder kroppen hej vilt..hihi
    bra järnvärden, jag älskar åxå värmen, det e såå gött :)
    jag mår toppen, bara lite öm i fossingarna...men inget att klaga över..
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-08 20:53:21 följande:
    ja jag får nog fråga, dem ska ju ändå skicka iväg det på odling ju.

nä hoppas ditt går över efter födseln. jag har bara händer som domnar bort när jag sover ibland men det räcker att jag "väcker" dem. BM frågade då om det bara var just när jag sov eller om det liksom var hela dagen, hon trodde nog det var det jag hade, men nej, det är bara som dem somnar och går att väcka rättså lätt :D

jo men gör det om dom ändå skickat iväg det på odling, jag ska ju få ab på förlossningen innan prinsen kikar ut så det inte går över på han.

jo jag hoppas mitt går över vad det gäller händerna men det e ju inte såå illa, utan värker å domnar lite ibland..
    men när dom domnar så e det inte hela tiden men en stund, däremot så värker å svullnar dom emellanåt så jag inte kan knyta handen..men jag har ju haft en fantastisk graviditet så jag klagar inte..

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-08 21:10:20 följande:
    ja det blir säkert bra både med gbs och händerna :D

ja även fast jag fått foglossning tidigare än nånsin förut, gått upp ungefär dubbelt så mycket i vikt än vad jag brukar så tycker jag ändå att graviditeten varit fantastisk och inte så värst hemsk hahaha.
    Jag minns dem 3 första månaderna då tröttheten var som värst. jag kunde sova hela dygn men jag var ändå lika trött, men det har man ju redan glömt bort hur den tröttheten kändes alltså.

tänk snart har vi våra bebisar i famnen... helt sjukt vad tiden gått fort, och det känns ju ännu närmre nu efter jag varit på förlossningen idag haha och på MVC diskuterade vi ju just förlossningen och tiden efter med amning och hemgång och efterkontroll osv...
    herregud vad tiden går!
    Jo det löser sig nog :) inget som oroar mig faktiskt, haha hör å häpna..
    foglossning hade jag med dottern så det skrek om det, å jag skrek rakt ut i smärta ibland...
    men att du gått upp mer i vikt kan vara vätska åxå....vad det gäller att vara trött så var jag det med både dotternm å nu min son, sov i månader med båda å som du säjer, det spelade ingen roll hur trött jag än var så kunde jag sova mer...

ja kan du förstå, hahaha snart har vi de små hos oss, som jag ska pussa på honom :) ja nu går det undan asså...tänk vad vissa av oss har följts åt under denna tiden..hihi
  • Bubbis10

kände just hur det spännde i skinnet på foten å tittade ner, japp ser ut som en elafant fot! börjar ömma smått....men jag skulle gå igenom alla helsikes resor för att få min efterlängtade prins, ååå nu ska jag skynda till kiosken å köpa lite blandgodis :)

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-08 21:47:53 följande:
    mmm gott, jag passade på att köpa hem lite efter mvc och förlossningsbesök så jag ska också snaska på sånt hade jag tänkt :D

nu ska jag logga ut för jag har ont i mina ögon och det trycker bakom ögonlocken :S

nattinatti allihopa!
    hehe ok, ja nu sitter jag med å mumsar, å min dotter ska snart sova.. sov så gött :)
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-07-08 22:02:54 följande:
    Så, nu sover den kotten hahahaha.... Tog en j*vla tid i dag. Hon skulle sjunga,bädda till kaninen (mjukisdjuret), Dricka välling å läsa bok.... men nu sover hon gött.
    haha fick sig nasse en åthutning med? hahaha
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10