Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

3dje duchen ida...shit va varmt det e,men jag klagar inte,haha
    fick besök av en väninna å hennes 2 hundar, såå besöket blev på utsidan,den ene blev så ivrig att se mig så en tass landade rakt på magen,å jag hörde riktigt carohls rös i huvudet, DET E INGEN FARA!!!!!!!!!!!!
    FOLK E MED I BILOLYCKOR,BLIR MISSHANDLADE,MM...hahaha å det e exakt vad hon skulle säje, hahahaha

• Bubbis10
    lullelulle skrev 2010-07-12 18:20:46 följande:
    Hej på er!

Jag läser i tråden även om jag inte själv skrivit ngt innan...Är beräknad den 20 augusti och är i början av v 35 nu. Häftigt att man får träffa sin bäbis om bara några veckor :) Idag var vi och hämtade ut vagnen, mys!

Var också hos barnmorskan idag och hon kunde konstatera att babyn fixerat sig, vilket jag anat eftersom jag känt ett tryck ner mot ljumskarna och två ggr innan så har den varit vänd neråt men med ruckbart huvud. Men som sagt var, nu har den alltså fixerat sig. Jag frågade om detta betydde att den kommer tidigare än annars  (har alltid tänkt att jag ska få lite tidigare av ngn anledning, typ 2 veckor innan bf) men hon säger att det inte behöver betyda ngt, även om det är lite tidigt att den fixerat sig.

Så jag tänkte höra med er, har eran baby fixerat sig? eller om du fått barn tidigare när fixerade den sig då?

Hoppas ni har det bra i värmen...själv svettas jag som en gris och ville köpa en babypool till baksidan att ligga och slappa i men det tyckte inte sambon var en lika bra idé ;) haha
    Hej å välkommen in :)
    Va roligt med lite nytt som kommer in, spider en frisk fläkt, haha vi ligger ju jättelika för Bf, jag e beräknad den 18 aug,men tror minsann min lillprins vill komma lite tidigare..
    sist jag kollade för ca 1 vecka sen så hade min son inte fixerat sig,men ngt hände igår så nu vet jag inte, fick ett jättetryck neråt å det typ högg i tappen flera gng, men nu ska jag på nästa Tul på ons :)
    får väl veta då...

ja vem svettas inte, ahha det dryper ju om en, har duchat 3 gng redan...haha hm...en babypool..haha det hade ju vart ngt så kan man se ut som en strandad val åxå, hahahaha

Min dotter fixerade sig mkt tidigt, redan i 5te månaden var hon fixerad å jag blev förberedd av min dåvarande Bm att hon skulle bli ett prematura barn, vilket hon inte blev, hon föddes dock 8 dagar tidigt...
    Belly skrev 2010-07-12 19:35:29 följande:
    Är också en läsare..:) Min bebbe fixerade sig i v. 30. OJ, sa barnmorskan då! :)
    Får se om hon väljer att ploppa ut tidigare... Gärna 2 v innan, då ska hon ju ändå vara färdigbakad..
    haha ja 2 v innan skadar ju inte nu när man längtar sååå mkt efter de små :)
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-07-12 20:06:59 följande:
    Morsning korsning tjejer!!!!!!

I fredags gjorde jag min SISTA arbetsdag på läääänge Så jäkla skönt!!! Direkt efter det så hämtade jag svärmor å tog med henne till Åland för där väntade min dotter å sambo Så nu har vi tillbringat hela helgen på Åland igen,sååå UNDERBART att bara ligga å njuuta i vattnet en hel  helg!!

Dessvärre va det VAAAARMT att komma hem igen,sitter bara i trosor å bh å har gjort det hela dagen! Imorrn tar jag med mig dottern å drar till Rättvik en vända (pappa bor där som säsongare)

Jag förstår er alla som sväller om händer å fötter,det är ingen höjdare!! Jag gjorde det massor när jag jobbade heltid i denna värmen =( Men nu i helgen har det varit mycket bättre,men det kanske bara är p.g.a. att jag legat massor i vattnet!!

Nä nu är det dax för jordgubbar å mjölk här *mums*
    Hellu babe :)

åh va skönt för dig att vara ledig nu å bara kunna njuta av den tid som e kvar :)
    jovisst e det skållhett å jag svullnar ngt så fruktansvärt, i helgen så var det dock mindre då det var svalare ute...men jag älskar sommaren så jag klagar inte, hihi

jordgubbar me mjölk, mums...hihi
  • Bubbis10
    Belly skrev 2010-07-12 20:17:32 följande:
    Najjj...skadar inte alls..:) Jag kan inte fatta att man kan älska o längta efter nån så mkt som man aldrig träffat!
    haha exakt de orden som jag brukar säja-hur kan man älska ngn så mkt som man inte sett, hihi men man gör det...helt otroligt mkt..kan känna en liten fot som dras med sidan å rent automatiskt så landar handen på magen å ett stort leende sprider sig, hihi sååå ljuvligt...ja nu längtar man,...jisses...men var inte du med i denna tråden fr början?
  • Bubbis10
    Catsa skrev 2010-07-12 20:22:26 följande:
    Godkväll på er tjejer :)
    Och tackar för välkomnanden till tråden :)

Flikar in med lite gnäll jag med. Varmt har det varit och är fortfarande. Svullen överallt tror jag och konstant kissnödig av all vätska man häver i sig. Lite värk här och där, men antar att det är sånt jag får leva med tills den lill* väljer att kika ut. :)

Skulle inte skada med ordentligt åskväder, men det verkar som att det hoppar över mig här i Värmland. ;P
    Godkväll :)
    haha asså jag tror vi här inne e lite utspridda över hela landet, va kul..
    det har varit sjukt varmt här med, men samtidigt så älskar jag sommaren, men svullna fötter å händer kunde man ju vart utan, men ett litet pris att betala då jag inte har foglossning inte mått illa en dag, hihi så jag kan ju inte med å gnälla sååå mkt...hahaha

e lite orolig över en sak idag, var ju å gjorde Ctg,å då tar dom som en platta å trycker emot magen, först så hittade vi inte honom då han vänt på sig, men iallafall...hon tryckte den så jäkla hårt emot magen så den flyttade sig åt sidan....? ska en Bm göra så? kan inte det skada?
    iallafall så bytte hon plats å hittade han direkt, men jag blev orolig att hon gjort han illa, kanske fick ont...? va tror du?
  • Bubbis10
    Catsa skrev 2010-07-12 20:32:51 följande:
    Ja det verkar som att det är lite utspritt. :) Men det är kul det med :)
    Nej foglossning har jag också sluppit, men illamåendet var 3 första månaderna. Och utan åksjuketabletter så hade jag inte klarat mig tror jag. Har dock haft problem med att det stryper blodådern ner i ena låret och det är inte bekvämt alls. Som tur är så ger det sig ganska fort. :)

Ingenting ska ju behöva göra ont, men jag tror att det kan vara lugnt.
    Det är ju så svårt när man inte vet hur dom små reagerar. Om dom överhuvudtaget bryr sig eller får ont.
    Men som sagt, du ska ju inte behöva få ont överhuvudtaget. Iaf inte vid en undersökning. :/
    näe jag vet att man inte ska behöva det men så hör man andra där Bm grävt ner fingrarna i magen på gravida för att känna efter....asså jag vet inte, ringde upp å pratade med en annan som sa att det inte var ngn fara....
    ja asså han blev ju irriterad å puttade tillbax, haha den lille busen :)

va skönt att du sluppit foglossning, det hade jag en fr helvetet med dottern så jag e innerligt glad att jag slipper det nu, samma med kräkningar-3 månader med henne å inget alls nu...
  • Bubbis10
    Catsa skrev 2010-07-12 20:42:31 följande:
    Nej dom kan allt det där med och gräva. min BM skulle känna hur våran låg nu vid senaste mötet, och det var inte behagligt alls. Men det gjorde ju inte ont ont, utan det var mer väldigt obehagligt.
    Bra gjort att han puttade tillbaka, inte mer än rätt. :)

Ja, jag har hört att det inte är någon lek att ha foglossning så jag är glad över att ha sluppit det. :)
    Konstigt att graviditeter kan vara så olika varanda, men iofs ingen graviditet är den ändra lik säger dom ju :)
    ja asså nej nej, det gjorde ju inte ont, ont såå...utan som du säjer mer obehagligt å sen e jag så liten å spä egenteligen i kroppen så huden e ju känslig som attan nu när den e spänd som ett trumm skinn, haha jag ringde upp dom igen hönsig som jag e, å dom sa -vi vänder barn dagligen här å då använder vi typ våld utpå magen för att vända barnen, så du behöver inte oroa dig...å nu ska jag ju på Tul igen på ons :)

haha jaa han puttade helt irriterat tillbax, haha min grabb det :)

jo vi har några stackare här på tråden som har hemsk foglossning, hua..va glad att du slipper asså, det e inte alls kul..jag hade liite ett tag men det bara försvann..:)
  • Bubbis10
    Catsa skrev 2010-07-12 20:55:07 följande:
    Skönt att man inte är den enda som kan vara lite hönsig. ;) men för det mesta är jag nog ganska cool iallafall. :)
    Klart att det känns i huden, den är ju inte direkt "slapp" :)

Börjar helt klart bli lite nervös för över hur det kommer gå med förlossning och sånt, och sen alla förväntningar man har. :) Vill så gärna att tiden ska gå fort nu så man får se bebis snart. :) Är ju sååå nyfiken. :)
    haha tro mig det e du inte, jag å sofie&laura e nog de mest extrema här inne, å nallephumamma åxå...riktiga hönsmorsor, hahaha men det kan för min egen del bli lite för mkt, men nu har jag fått bokade besök varje vecka bara för oron skull...
    haha carohl e åxå heeeelt avslappnad, haha jag hör hennes röst i huvudet jämt-DET ÄR INGEN FARA!! hahaha
    men så tacksam jag har varit för henne, vi lärde känna varandra här inne å nu privat, bor typ i luren med varandra, haha

jo nu börjar ju tanken på förlossningen sätta fart, å jag känner mig lite stressad då jag måste in direkt å behandlas för gbs samtidigt, men det ska nog gå bra...
    javisst e man nyfiken, haha mina eller pappans ögon osv..hm...åååhh så spännande.hahaha
  • Bubbis10
    Belly skrev 2010-07-12 20:56:53 följande:
    Känner igen mig! :) Man flinar jättemkt o skriker AJ ibland oxå när hon får till en riktig vändning..:)
    Jodå, visst var jag med från början..:) Jag har mest vart lat och läst o följt alla..:) Men nu kände jag att jag ville tjingsa in lite igen...:) Kan knappt gö nåt annat i värmen...puh..
    haha jaa det blir ju som en ren reflex, haha man sitter på bussen å flinar för sig själv, haha men man får mkt leenden tillbax fr främlingar:)
    ja ibland när det känns som om han ska sticka ut handen å rycka dasspappret så kan man ju komma på sig med ett AJ! *asg*
    jag tyckte väl att jag kände igen dig, hihi va kul att du kommer in igen, nu e vi snart i mål=)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10