Inlägg från: Ns mamma |Visa alla inlägg
  • Ns mamma

Vi fortsätter, Bf aug 10

Hej allihopa!
    Mycket har hänt under dagen såg jag.

Knyzzel: grattis till pojken!

Puchelina: grattis till ultraljudet!

Pregga: Vad fin din mage är, riktig bebismage!

Min navel har börjat ploppa ut lite i överkant, någon annans som har börjat ploppa ut?
    Jag kanske också skulle ta och lägga ut lite magbilder, är bara så dålig på att fota den{#lang_emotions_embarassed}.

• Ns mamma

hej alla,
    hoppas ni mår bra!

Har inte skrivit på ett tag nu, är jämt så sjukt trött efter jobbet. Ska faktiskt ta ett prov för att kolla att inte sköldkörteln spökar (min mamma har problem med den och det är ärftligt samt att graviditet också kan påverka) eftersom jag har bra järnvärde men är trött konstant.
    Har också åkt på ljumskbråck vilket gör riktigt ont och inget kan man göra förrän efter graviditeten :(
    Någon som vet något om ljuskbråck? ex. hur det funkar med förlossning osv..

Idag har sambon känt när lilleman levt rövare i magen, så mysigt! Det syns också tydligt på utsidan när lillen rör sig och busar.hihi..

• Ns mamma

Grattis till alla som haft sina RUL!!

Såg att det diskuterats vagga m.m, till sonen hade vi enbart spjälsäng men den här gången ska jag få en vagga av mormors vänner. Hade dock inte gått och köpt en själv, de har ju den så kort tid, endast ett par månader.

I helgen var jag och köpte min favoritvagn, Teutonia Prestige, så nu längtar jag verkligen efter min lillprins så att vi kan ut och promenera :)

• Ns mamma
    Pregga skrev 2010-03-22 20:55:04 följande:
    jo han har ju inte alla hästar hemma å cocos fett menar han på att jag ska frossa i.....han menar åxå att det liger i hans kultur att kvinnan ska lyssna ,lyda å hålla käft å veta sin plats....palla! vi bor i sverige å man får ta sederna här. å han e ändå född här....men e cuban rakt igenom. jag vill inte veta av han å har vart i kontakt med advokat å familjerätt redan.....han har ju suttit i 5 år för rätt så grova brott med....han höjde ju knytnäven åt mig för 3 månader sen,men jag sa bara det att-gör det din jävel sen ska du få se.....han gjorde det inte. sant, han förstår inte å ännu mindre respekterar han....men det har inte alltid vart såhär....eller så va det så men att jag inte såg det pga kärleken...Nu har jag som ilningar i underlivet, har du haft det?
    Fy fan vilken idiot, så jävla starkt av dig att ha gjort dig av med honom!!!
    Usch, man blir så upprörd när man hör om hur vissa beter sig..
  • Ns mamma
    Pregga skrev 2010-03-22 21:25:11 följande:
    jo jag ska försöka å ha han på avstånd så gott det går,.....men han kommer nog dyka upp på rul på tors.....suck, å jag kan inte neka han för då kan han använda det emot mig sen vid en ev rättegång....suck... Tack så mkt gumman....jag brukar känna mig stark, så jag vet inte vad som for i mig idag.....jag fick inte gå i kjol på sommaren, för vem skulle jag visa benen? jag fick inte sola solarie som jag gillar, jag fick inte göra ditten å datten...å ändå så e jag en stark tjej....men asså jag vet nte vad som hände, e för mig en gåta. men nu e jag borta ifrån det, å ser saker helt annorlunda. man behöver bara lite distans ibland tror jag....
    Har några kompisar som råkat ut för liknande killar och det är väl så att det kommer sakta men säkert och sedan eskalerar och helt plötsligt får man inte längre göra något..Men skönt iaf att du tagit dig ur det och då blir väl allt helt plötsligt så tydligt också..

Hur tror du han kommer bete sig mot ert barn om det skulle visa sig vara en tjej du har i magen?
  • Ns mamma
    Pregga skrev 2010-03-22 21:56:46 följande:
    jo dom e ju hm..spiciella..jo saken e ju den att det komme rju smygande, hade han sagt allt fr början så hade man ju vänt på klacken å gått...men det kom lite då å lite sen osv....till slut så levde man mitt i det.jag e mkt glad att jag tagit mig ur det, känns som om man suttit i fängelse typ....har aldrig gjort det men kan tänka mig att det e så det känns.  Tanken har ju slagit mig an vårt barn....blir det en pojk så vill ju mitt x att han ska vara tuff å bla bla bla...pojkar gråter inte osv....han har en systerson som var ute å sprang å hans syrra som med e helt störd ropade det, antonio-spring inte som en fjolla, du e kille! han är 3 år!!! får vi en tös så kommer han nog bli överbeskyddande kan jag tänka mig....gu nåde den som gör henne ngt, MEN jag ska ju ha ensam vårdnad å vara stark i mina värderingar. ser bara hur stark min dotter e =)
    Tror säkert du fixar det kanon (du verkar ju ha mkt skinn på näsan nu{#lang_emotions_wink}) och det är ju bra att du ska ha ensam vårdnad!
  • Ns mamma

Måste nog säga god natt nu, börjar 7 i morgon så om jag ska ha en chans att komma upp måste jag lägga mig senast nu.
    Ska dock till kirurgen på fredag ang mitt ljumskbråck och det är väl stor chans att jag blir sjukskriven för det(ska helst inte ens lyfta en matkasse då det påverkar bråcket) så då kommer jag förhoppningsvis ha lite mer tid/ork för att hänga här..hahaha

• Ns mamma
    Pregga skrev 2010-03-22 22:18:06 följande:
    Men Oj, ljumsk bråck?? hur märker man det? hoppas det går bra hos kirurgen, natti natt...sov så gott,kram
    Först gjorde det bara ont i underlivet typ, speciellt när jag stått och gått mkt men nu buktar det ut skitmycket nere i ljumsken (det försvinner när man lägger sig på rygg, men så fort man reser sig igen så är bulan där)..
    god natt,kram
    knyzzel skrev 2010-03-22 22:17:19 följande:
    Låter jobbigt för dej... men d finns många bra sätt att fördriva tid på.
    Ja, det finns ju det..familjeliv t ex{#lang_emotions_laughing}
  • Ns mamma

hej alla,
    har ni haft en bra dag?
    E så sleten nu efter att ha gått upp kl. 6 imorse..

• Ns mamma
    the jeryds skrev 2010-03-23 20:52:40 följande:
    pregga, Ja fy jag vet. Jag pratade med chefen på bolaget o skrek som en galning. ÄR DET PÅ DETTA VIS DU VILL HA KUNDER??!!!!! Tydligen. Han vägrade betala varken min straff avgift från förra bolaget eller riva mitt avtal, så jag är tydligen fast med idioterna för att mina två veckor hade passerat. Jag bytte ju aldrig bolag sa dem. Så vem tänker på två veckor då?! SKit bolag!!!!!!!!!! Å här sitter jag fast ett år! :(
    Prova att ring konsumentombudsmannen i din kommun för att få råd ang. om det går att gå vidare. I vilket fall är det ju bra att uppmärksamma dem om detta företag så att de kan bli svartlistade. Fast de lär väl ändå gå i konkurs med tanke på deras sätt att värva kunder..Idioter!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10