Inlägg från: Ns mamma |Visa alla inlägg
  • Ns mamma

Vi fortsätter, Bf aug 10

God kväll tjejer!
    Vilken skön helg man haft med soool och grillning :)
    Idag gick jag in i v.25, nu känns det som att det börjar röra på sig..haha..
    Har börjat göra i ordning lillemans rum och packade upp några kartonger kläder som min stora prins hade och gud säger jag bara, blir inte att jag köper ett endaste till plagg i 50/56 då allt såg oanvänt ut..

• Ns mamma
    Pregga skrev 2010-04-11 23:46:28 följande:
    Ni som börjar bli lite större, rekommenderar jag en gravidkudde till, bland de bästa inköp jag gjort! Första natten tyckte jag det va obekvämt, andra natten insåg jag hur underbart skönt det är för magen att vila emot, å ena benet ligger ovanpå...när man ligger på sidan, den innehåller som små fluff kulor, typ samma som i en sacko säck. jag tycker den underlättar redan nu å det lär den göra ju större man blir.Den är UNDERBAR:)
    Vart köper man en sån då? babyaffären? Vad kostar den på ett ungefär?
  • Ns mamma
    puchelina88 skrev 2010-04-12 08:50:45 följande:
    Godmorgon tjejer!!jaha då har vi måndag och ny vecka för mig;)jippi;)vecka 23;)underbart väder i dag oxå skönt;)
    Grattis till v. 23!
  • Ns mamma
    SweetLilly skrev 2010-04-12 10:16:05 följande:
    Jo det gör jag jag var sån när jag var liten. Mamma behövde aldrig gå upp på nätterna för att amma mig, och det fick hon banner av BM för.. BM tyckte att mamma skulla väcka mig för att mata, men dte tyckte inte hon, det var ju bara skönt, och jag åt bra på dan..
    Ja, förr SKULLE man väl amma/mata var 4:e timme, varken mer eller mindre.. Men när jag fick sonen för 3½ år sedan sa dom att man skulle följa bebisens behov :)
  • Ns mamma
    Pregga skrev 2010-04-12 10:36:46 följande:
    Sweetlilykolla denna, jag har sj skrivit där.www.familjeliv.se/Forum-2-114/m51787148.html japp, kan man köpa på baby affärer eller via nätet. kostar fr ca 300 å uppåt. Den jag har ligger runt 300 kr å det e nog bland det bästa köp jag gjort :)ska jag lägga in en bild?
    Ja, det får du gärna göra!
  • Ns mamma

En fråga för de som vill/vågar svara :)
    I helgen hade vi tjejkväll och där var en till som är gravid och vi kom in på alkohol och amning och nu så är det ju tydligen ok att dricka 1 glas vin när man ammar. Så det jag undrar är hur ni tänker kring detta?
    Själv så kommer jag att avstå tills jag slutat amma..

• Ns mamma
    Pregga skrev 2010-04-12 10:55:37 följande:
    dom finns lite överallt tror jag...finns även på happyland, den kostar fr 300 kr å uppåt. men den billigaste duger jättebra..la in bilder.
    Tack för bilden, ska nog skaffa en sån :)
  • Ns mamma
    den kära leken skrev 2010-04-12 11:13:45 följande:
    Det finns en annan aspekt med alkohol än bara den att det skulle vara skadligt för barnet genom modersmjölken. Även om man bara dricker lite så blir iaf mina rörelse annorlunda. Jag blir påverkad av en lättöl. Barnet kan då känna sig otryggt om den inte känner igen förälderns rörelser. Därför kommer jag va väldigt restriktiv med alkohol till mina barn blivit lite äldre. Men alla får göra precis som de känner för. Vissa tycker säkert jag är överdriven men vi har alla våra hang ups :)
    Nja, tycker inte att du är överdriven.. Jag känner precis likadant och drack inte samtidigt som sambon ifall sonen sov hemma, vill alltid att ngn skall vara helt nykter och inte lukta alkohol (vilket man ju gör vid även 1 glas). Fast vi dricker så sällan ändå så det är ingen speciell uppoffring från vår sida..
  • Ns mamma
    Pregga skrev 2010-04-12 11:13:47 följande:
    Så lite, den e UNDERBAR! fattar inte att jag inte visste om det när jag fick lillan för 11 år sen, om den fanns då vill säja.Mitt x ska ev flytta till LONDON!!!hahahaahh HOPPAS!!!!!
    Åh vad skönt för din skull ifall han flyttar!
  • Ns mamma

God dag allihopa,
    Ser att ni pratar förlossning..usch, jag vill inte ens tänka på min. Har så låg smärttröskel och fy f-n vad ont det gjorde för mig att föda sonen..Fick epidural, men tyckte att värkarbetet avstannade och att det drog ut på tiden så den här gången vill jag försöka klara mig enbart med lustgas..Hur det nu kommer gå när man väl ligger där :)

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10