-
Tog upp det med bm igår men hon sa att de kommer hålla koll via sf-måttet..Fast för min del känns inte det tillräckligt då jag låg på kurvan med sonen och den bm jag hade då uppskattade att han skulle väga ca 3,5 kg.. Så går jag över denna gången ska jag vara bestämd med att de faktiskt får göra bättre kontroller av vikt..carohl skrev 2010-04-21 20:32:34 följande:Vad mysigt med ul!! Jag har bokat ett privat ul den 17:e maj som min dotter och svärmor ska få följa med på. Jag längtar som sjutton! Förstår att du blir lite orolig då du fick ett sånt stort barn. Får inte du gå på extra koll då? -
Hehe härligt, att se ens barn somna med ett leende på läpparna är ju typ det bästa som finns :)Pregga skrev 2010-04-21 22:19:44 följande:oops såg nu att du skrev H&Me lite trött, hihi har haft en heeelt underbar dag/kväll med min dotter....som vi myst, hon låg i sin säng med ett jätteleende...å ville att jag skulle sjunga för henne, haha jag sjunger som en kratta men hon älskar det.. -
Måste bara berätta en sån gullig grej.. Min son har en bästa kompis på dagis, lärarna har berättat att de bara leker med varandra och helst inte vill äta utan bara leka och de säger ofta: nu kommer min bästa kompis när den ena av dom kommer till förskolan. Idag var det utvecklingssamtal och jag fick ett mess av mamman till den andra pojken att han fått frågan vad som är det vackraste han vet och då hade han svarat: att leka med Neo (min son).
Sen kom sambon hem efter utv. samtalet ang vår son och då hade de frågat Neo hur en bra kompis skall vara och han hade svarat: som ****(den andra pojken). Tänk att två 3-åringar kan ha sån tight relation..Underbara är dom! -
Heheh, ja tårarna var inte långt borta här om man säger så..Pregga skrev 2010-04-21 22:38:40 följande:men ååhhh va gulligt....blir ju lite fuktig i ögat här nästan ju, så söta..hihihi
Nåt rätt måste jag gjort i min föräldraroll iaf..haha
Känns bara lite jobbigt att de inte ska gå på samma förskola till hösten längre (båda två ska byta till andra). Men jag och den andra mamman har bestämt att vi ska se till att de träffas regelbundet ändå för att uppehålla kontakten. -
God morgon och grattis Sofie och Laura, den kära leken och Carohl till era nya veckor!
Väldigt skumt väder var det igår, solsken, regn, snö och hagel.. Än så länge skiner solen på en blå himmel, hoppas det håller i sig. -
Kungsbacka :) Det är väl du som bor åt Varbergshållet?den kära leken skrev 2010-04-22 09:04:01 följande:Tack!Var bor du? Det var verkligen konstigt väder igår. Men här (västkusten) ser det ut att bli fint i helgen. Bara ett litet regn som ska passera innan. -
Hej hej!
Hur mår alla?
Ang. abort så tycker jag att det är upp till var och en, men förstår inte dom som använder det som preventivmedel..
-
hej,Pregga skrev 2010-04-26 18:26:22 följande:hej :)jodå, lite orolig här....men annars bara fint, sj?håller med, ska inte missbrukas.
samma här, lite orolig men annars är det fint.. Ringde precis fk då det är ett orosmoment för mig. Är ju sjukskriven sedan 30 mars för ljumskbråcket och nu vill jag veta ifall jag får ersättning för jag har inte råd att vara hemma utan betalning i över en månad, men enligt kvinnan jag pratade med kan det dröja till 21 maj innan de är färdiga med mitt ärende för de har 30 dagar på sig från att de fått in sista pappret..känns jävligt stressande att inte veta faktiskt.. -
ja, får väl ringa dom dagligen så de tröttnar och vill bli av med mig..brukar ju funka bra i andra sammanhang..hahaMalten skrev 2010-04-26 21:32:13 följande:Vad segt att sånt alltid ska behöva ta sån tid. Förstår att du blir stressad.
Nä, men jag är bara så trött på myndigheter nu, har tjatat och bråkat med a-kassan och fk sedan januari..
Vill bara veta att fk godkänner sjukskrivningen nu och att jag får den föräldrapenning jag tror för då kan jag äntligen slappna av och njuta av graviditeten.. -
härligt att allt e bra med lillprinsen och att du trivs bra på nya jobbet!knyzzel skrev 2010-04-26 21:45:27 följande:Go`kväll mina runda damer. Hoppas att allt är bra med er. Själv har jag varit lite nere å trött ett tag, så jag har inte orkat vara här inne mer än att kollat gästboken å inboxen då å då. Hoppas ni inte e har saknat mig för mycket.... hahahahaha.Vi var å lyssnade på vår lille prins i dag. Allt var jätte fint å jag följde "kurvan". Jag som trodde att kurvorna följde mig?! hahahahahahahaha Så i kväll har vi firat med kycklinggryta me ris å hallonsoda.... Jätte gott. Har varit på mitt nya jobbvikariat i dag. Jätte kul å super goa ungar å personal. Kommer absolut att trivas där Hur e d me er andra i vadragslivet då?
Hoppas själv på att få ett nytt jobb nu sista tiden så att jag kan jobba fram till bf, får förhoppningsvis veta i slutet av veckan..