Inlägg från: Ns mamma |Visa alla inlägg
  • Ns mamma

Vi fortsätter, Bf aug 10

knyzzel skrev 2010-04-26 21:57:35 följande:
    Jag har ätit Niferex sedan typ 6 veckor nu å d har hjälpt, men man är ju trött i allafall periodvis lixom. Vist e d bra. Va jätte skönt att höra honom även om jag känner honom hela dagarna. Dottern var oxå med, men hon var mest beskumrad över att BM skulle kolla henne oxå å kröp upp långt i sambons (sin pappas) knä å nu tror hon att mamma har hästar i magen å var jätte glad när vi åkte hem.... knasungen min
    Förstår din dotter att hon ska bli syster?
    Hon är väl lite yngre än min son (3½)? Han börjar iaf bli medveten om att det kommer en bebis men frågan är om han fattar på riktigt vad det innebär att få ett syskon...
  • Ns mamma

Vi har ju det mesta av allt man behöver till bebben, men kommer nog behöva köpa babyskydd(bilstol) så är det någon som kan tipsa om något som verkar bra? Vilket har ni som redan har?

• Ns mamma
    Pregga skrev 2010-04-26 22:22:49 följande:
    jag har sett en brio babyskydd som jag ska köpa för 1200 kr på happyland :) jättefin.

ok..tycker det är jättesvårt med vilket man ska ha, får försöka hitta något test om vilket klarar olyckor bäst...

Pregga skrev 2010-04-26 22:16:57 följande:
    ÅÅ va mys å lyssna på liten...läntar redan tills nästa gng ju...hihiSjkälv fick jag mig en smärre chock efter mitt sista inlägg här idag så ringer det på dörren, å där står mitt x å hans systerson på 4 år.....han har inte hört av sig för att han vart hm....ofrivilligt..borta.
     oj då, hoppas det gick bra med exet iaf...
  • Ns mamma
    knyzzel skrev 2010-04-26 22:27:50 följande:
    Hon fattar vad bebis är åatt mamma har nått i magen, att bebisar sover i spjälsängar å har napp. Hon kallar han Silas (som jag vill att han ska heta) men inte längre än så. D tror jag inte i alla fall, men hon är långt fram i utveklingen mer som 3 åring i både tal å motorik å förstår vad man säger till henne om man exempel beskriver något.
    hmm, det är inte lätt och veta hur man ska göra för att det inte ska bli så jobbig förändring för dem..jag försöker förbereda sonen så mkt som möjligt och göra honom delaktig..Han  har varit väldigt mammig(du är MIN mamma typ) sedan magen började komma men det börjar lätta lite nu som tur är..:)
  • Ns mamma
    knyzzel skrev 2010-04-26 22:33:43 följande:
    Vi ska ha en bitax (eller vad dem nu heter) som vi hade till dottern. Tur att bebben ville komma i år för den går ut om 1½ år (räknat från BF) å då hade vi fått köpa ny.
    hehe, ja det var välplanerat ;)
  • Ns mamma
    Belly skrev 2010-04-26 23:59:45 följande:
    Vi ska köpa BabySafe iZi Sleep. Den kan man fälla bak så att bebisen kan sova helt liggandes, så behöver man inte väcka bebben när man kommit hem...
    Det låter ju smidigt! Tror att BeSafe brukar få bra i tester också, ska kolla på det skyddet..
  • Ns mamma
    Pregga skrev 2010-04-27 09:54:13 följande:
    Nu e jag riktigt förbannad!!! mitt x skulle komma hit för vi hade saker att ordna upp, det var en timme sen. Tror han på fullaste allvar att mitt liv kretsar runt om han behagar att dyka upp, å kom han igår bara för att skaffa sig ett alibi som han kan köra upp i röven, blir så jäkla förbannad!!!!!det ante mig att han inte kom å var intresserad av sin son, utan av att få hjälp å stöd i en fuckad situation som han själv satt sig i idioten!Vilket i och försig e bra för mig, det visar åter igen genom hans handling även för myndigheter vem han är!!!Grrrr nu e jag riktigt arg, å tänker inte ens öppna dörren nästa gng fanskapet kommer. Han ville väl bara försäkra sig om att jag skulle backa upp han  åsaken var denna att jag ville inte ha han på insidan nu när vi ska ha barn. MEN hans handling får han stå för sj, han gjorde ett val, nu får han ta konsenkvenserna.UTAN min hjälp. Jäkla svin asså.
    Vet ju inte vad han gjort, men förstår att det inte är helt oskyldigt, så det bästa är väl att du slipper ha med honom att göra just nu för att inte själv bli inblandad i skit?
    Tror du kommer klara dig mkt bättre utan honom och som det verkar nu kommer er son säkert också att få det stabilare utan honom än en pappa som titt som tätt försvinner och pysslar med skit..Sen vet ju inte jag hur allt ligger till men av det man läst här så verkar han ju inte vara mkt att hänga i granen..
  • Ns mamma

elinnnnn: grattis till v.26!!

ang. amning så var jag också lite sådär med hur man skulle göra när jag fick sonen, men för det första så har vi ett mycket bra köpcentrum här där det finns ett amningsrum/skötrum och microvågsugnar för de som ger ersättning/välling med sköna fotöljer att sitta i+ liten lekhörna till äldre syskon. Var där jättemycket i början, men efter ett tag blev jag väldigt bekväm av mig och satte mig på närmsta bänk i princip :D
    Jag hade ju alltid lillens snuttefilt över honom så han kunde ju lika gärna bara legat och sovit i min famn, det vet ju inte andra..haha

• Ns mamma

Hej,
    någon inne ikväll? kikar in under reklamen på desperate housewives :)

I vilken v. går man in i sista trimestern? borde ju vara snart för mig då jag går in i v.28 på söndag..

• Ns mamma
    knyzzel skrev 2010-04-27 22:31:25 följande:
    Hur kan du gå in i vecka 28 på söndag? Jag å SweetLilly vecka 27 på torsdag å vi har BF den 4 augusti. Jag har oxå trillat halvt om halvt, men d har inte varit någon far mer än för mitt ego hahaha den lille ligger väl skyddat
    Har bf 31 juli efter RUL...
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10