Inlägg från: Ns mamma |Visa alla inlägg
  • Ns mamma

Vi fortsätter, Bf aug 10

hej hej,
    här skiner solen, får så mycket energi av det!
    Har börjat sova oroligt på nätterna, men om jag inte minns helt fel så gjorde jag nog det när jag väntade sonen också..Mkt mardrömmar och så...
    Sover ni bra på nätterna?

• Ns mamma
    den kära leken skrev 2010-04-21 10:27:44 följande:
    jag somnar som en stock men vaknar framåt 3-4tiden och har då svårt att somna om. Drömmer en hel del som jag inte riktigt vet om det är sant eller inte när jag vaknar senJa det ser ut att bli fint till helgen med. Gött.
    Det är ungefär så det är här också, somnar som en stock men vaknar efter ett par timmar och har svårt att somna om..

Jaså, ska det bli bra väder till helgen också..Härligt i så fall :)

Usch, jag börjar bli så less på att vara hemma..Har kanske ett kortare vik på gång inom mitt utbildningsområde och det hade varit så gött att avsluta tiden innan förlossningen med det, så ni får hålla tummarna för mig! Då blir det kontorsjobb ist för vården så det funkar nog med ljumskbråcket..
  • Ns mamma
    tetta skrev 2010-04-21 10:38:07 följande:
    Super! Ska göra detta.Har varit hos läkaren och blev sjukskriven till juni. Känns sådär. Morsan tror det är latmasken som vanligt. När ska de tro på en att man har ont. Att nerven är i kläm. Rycker i ena benet, speciellt när man kör.fogarna har sitt eget liv. Har ont så man gråter..Simultant får man höra.. Tack för den televerket.
    Skönt att du blev sjukskriven, trist att din mamma inte tror på dig.. Ibland känns det som att man typ måste bli påkörd för att folk ska tro på en.
    Men njut nu av din vila istället!
  • Ns mamma
    den kära leken skrev 2010-04-21 10:40:09 följande:
    Åhh vi kan byta! Du kan få sitta här på jobbet så kan jag gå hemma och greja. Har så mycket att göra hemma nu. Vårbruket kom ju så fort i år så man hinner inte med.
    hehe, ja jag har grejjat uteplatsen och oljat in utemöblerna samt planterat lite blommor på framsidan av huset nu, så nu hade jag gärna bytt.. :)
    Ibland har jag lust att avsuta sjukskrivningen och hoppa in på äldreboendet igen, men så räcker det att jag varit igång en stund med något fysiskt så kommer smärtan i bråcket och då känner jag genast att det inte skulle funka.. Men att sitta ner på en stol större delen av dagen och arbeta mer med hjärnan skulle jag inte säga nej till :)
  • Ns mamma
    tetta skrev 2010-04-21 10:53:19 följande:
    Har ju samlat isfolket böckerna så ska passa på att läsa alla dem. Sen  ska jag sy lite doptavlor till folk som har beställt.
    Åh vad roligt att sy doptavlor..själv är jag inte så pysslig av mig nu förtiden..

Min mormors syster gjorde en superfin tavla till min äldsta son, hon broderade med små glaspärlor, hoppas hon fixar en sån till nytillskottet också...
  • Ns mamma
    tetta skrev 2010-04-21 10:57:05 följande:
    Jag syr helst korsstygn smått. Tycker det är kul. Roligast att sy är Miranda nallar för de är ju såå söta.
    ja, de är söta..har fått någon av sambon under åren, bl a på alla hjärtans dag..hehe..
  • Ns mamma
    Pregga skrev 2010-04-21 12:29:48 följande:
    såå har man vaknat igen, hahahahaasså jag har nog inte riktigt insett hur stor jag e nu, trots att folk frågar om jag ska föda vilken dag som helst...såå jag gick rakt in i en stol med sidan, jag fick ju inte ont på ngt vis....men blev ändå orolig nu, har inte känt min prins efter det....jag vet ju att han ligger i vatten å e skyddad....men jag blev ändå orolig nu..
    Nej, var inte orolig..De ligger så skyddade så..
    Jag tror också att jag är mkt smidigare än vad jag är t ex om man ska knö sig förbi i trångt utrymme..Magen har stött emot många gånger, haha..
  • Ns mamma
    Pregga skrev 2010-04-21 12:39:31 följande:
    ok, jo men exakt...skulle gå emellan 2 kundvagnar...å bump så tog magen emot...jisses, jag som vägde 45 kg när jag blev gravid å lätt som en plätt har nog inte hunnit inse att jag blivit stor....har kämpat med vikten i alla år å nu plötsligt så e man större.....men du tror inte det e ngn fara då? jag har ju inte känt han efter det?
    nä, det är nog verkligen ingen fara med honom, han tycker väl snarare det blir goare gungning när du bumpar in i saker och sover ännu goare..haha

Måste sticka nu, ska hämta lilleman på dagis..Ses säkert ikväll, ha en bra dag alla!
  • Ns mamma
    lullelulle skrev 2010-04-21 19:40:13 följande:
    Ja det är väldigt spännande och samtidigt en väldigt konstig känsla, men på ett bra sätt :)Det är mitt första barn så det är lite svårt att föreställa sig hur livet kommer förändras, men jag är säker på att det kommer vara den bästa förändringen man får här i livet! Vad mysigt med grabben på 3½ år, måste vara en rolig ålder, också ska han bli storebror nu, spännande! :)
    Ja, det är definitivt den bästa förändringen man kan vara med om i livet!
  • Ns mamma

SweetLilly: Härligt med ett ultraljud bara sådär :) Och vilken tur så att de såg att lill*n växer till sig och håller koll på det..
    Är själv lite orolig att jag skall få ett stort barn, sonen vägde ju 4160g (visserligen föddes han på bf+12) och eftersom jag väntar en till pojk och andra barnet ofta verkar bli större så...

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10