-
tack så mycket!carohl skrev 2010-05-05 16:42:39 följande:Grattis Ns mamma till nya jobbet! -
tack tack!
Hur är det med dig nu med tanke på allt som hänt senaste tiden? -
Carohl, funkar visst inte att citera för mig nu
.. Det var Pregga jag menade i det inlägget..haha..
Men nu när du ändå är inne, är allt bra med dig? -
carohl: Börjar det bli tungt på jobbet nu? För du jobbar väl som pers. assistent? Tror faktiskt att magen skulle ta emot en del om jag hade jobbat på äldreboendet nu..haha
-
wow, nu kan jag citera igen :)carohl skrev 2010-05-05 20:11:24 följande:Allt är bra med mig Jodå jag tycker att det börjar bli jobbigt på jobbet men inte för att det är tugnt då vi har bra hjälpmedel och är alltid två vid förflyttningar. Men jag har gått upp 8,5 kg och det är extremt mycket vikt för mig då jag började på 40 kg så procentuellt är 8,5 kg mycket för mig Hur mår du själv?
Vi var också alltid två, men vi var ändå tvungna att lyfta överkroppen för att få under lyftmatta och sedan så fick vi klä på/av vissa i sängen utan att de kunde hjälpa till, så sånt tror jag hade kunnat bli jobbigt nu när man fått en mage..
Ja, 8,5 kg är mkt till 40 kg.. Jag har också gått upp ca 8 kg, men har väl en del till att vänta då jag gick upp 20 med sonen..haha..
Här är allt bra, har ju varit sjukskriven ett tag nu pga ljumskbråck, det funkar ju inte att stå upp länge och lyfta tungt då men jag klättrar rent ut sagt på väggarna här hemma så det ska bli så kul att snart kunna jobba igen (och det nya jobbet ligger ju mer mot min utb än vad vården gör så det ser bra ut på cv: också
)
Lillprinsen envisas med att sparka längs med min högersida och det känns banne mig..man undrar ju hur det kommer att kännas om ett par veckor då..hahah -
grattis till era nya veckor tjejer!
-
Jag har det precis likadant, känner lillen röra sig men inte längre några sparkar eller hårda puffar.. Verkar som att det är ganska vanligt nu när man gått lite längre, har googlat en del :)Pregga skrev 2010-05-15 09:37:28 följande:Godmorgon tjejer!nu e det lite panik här hemma....har sovit uselt inatt pga oro å kramp.jag känner min lille prins röra sig MEN inte alls några hårda puffar som jag e van vid sen jag å x.et bråkade....kan det vara så enkalt att han lagt sig annorlunda?För jag känner ju han röra sig, men inte dessa PUFF PUFF lika hårt.....e OROLIG som sjutton här nu....
Sen så sa min bm i måndags att lillen redan ligger med huvudet neråt, kanske påverkar det också?
Jag har iaf bestämt mig för att åka in på koll om oron tar överhanden.. -
Goddag!
Idag passerar jag ännu en milstolpe, går in i v. 30!!!
Hoppas ni får en fin söndag, här blir det nog skogen med sonen om det inte börjar regna... -
Tack och välkommen till Sverige förresten!elinnnnn skrev 2010-05-16 17:00:54 följande:ns mamma: grattis o välkommen till v.30 snart är jag också där.... drygt en vecka till hihi
Gick resan bra? -
Här e jag :)Pregga skrev 2010-05-18 16:18:36 följande:Lysmasken-grattis till ny vecka gumman var har Ns mamma tagit vägen då?
Började jobba igen igår, så har varit helt slut de här dagarna..
Läste lite att exet jobbat sig igen, tycker du gör helt rätt i att inte ens öppna dörren för honom framöver!
Hoppas allt e bra annars? -
elinnn och lysmasken, grattis till nya veckan!
Carohl, grattis till dig att ha kommit ner på 2-siffrigt! -
ååh, blev sugen på milkshake nu..Pregga skrev 2010-05-18 20:01:52 följande:hey gumman :)Kul att du kikar in ju :) förstår att du e trött när du jobbar så, hua....ja du, han e en svinpäls å jag tänker inte öppna dörren en gng till. Men det lät på tel som om att han såg sin chans att slippa när jag sa det till han...men men mina vänner å morsa tror att han kommer dyka upp strax innan det e dags....time will tell, men jag e klar med han....för övrigt så e allt bara fint, hällde just i mig ett stort glas med blåbär mosat med glass å mjölk...typ milkshake som jag fixade i blendern...öh, man kan la käka blåbär?
Ja, blåbär är väl bara bra? Jag dricker typ en smoothie om dagen med blåbär i, tror de innehåller mycket antioxidanter eller nåt sånt.. -
ååh pannkakor också, vilken lyx!Pregga skrev 2010-05-18 20:26:15 följande:Ok, tack för svaret för nu hänger stekpannan löst å pannkakor vankas med blåbärs sylt :) vad det gäller körningen så h inte jag vågat med det i vetskap....haha men du känner la mig nu :)
Jag har sånt jäkla gotteberoende, måste skärpa mig om jag ska slippa(förhoppningsvis) föda en 5-kilos klump..hahaha -
jag kör fortf bil, är i v. 30 nu... kommer nog köra så länge det funkar men oftast e det korta sträckor...Malten skrev 2010-05-18 20:22:29 följande:Pregga båbär är bara att käka på! Massa nyttigheter i dessutom :) Angående körningen ska jag kolla med teoriläraren vad han säger på torsdag, men när jag surfat runt får jag uppfattningen att de flesta gravida fortsätter köra så länge det inte är fysiskt svårt. -
Nu säger jag god natt, ska slappa lite framför tv:n nu innan det är dags för sängen..
-
tror det kan kännas så nu när man kommit längre i graviditeten, själv känner jag mycket ilningar typ som att lillen "borrar" sig neråt..Pregga skrev 2010-05-18 20:54:39 följande:Ingen som vet????
sov så gott och försök att inte oroa dig. kram -
Hej alla gravidingar!
Var ett tag sen jag skrev här nu, men är jämt så trött efter jobbet..
Hoppas att ni alla mår bra iaf, själv går jág in i v. 33 idag! Det enda jag lider av nu är en fruktansvärd halsbränna och klarar inte av att äta tuggtabletter mot det då de bara växer i munnen...
Nu börjar även lillemans rum bli klart, bara några tavlor att sätta upp och sedan bädda sängen när det närmar sig.. -
Hehe vad du är söt :)Pregga skrev 2010-06-06 10:57:39 följande:HEEEJ!!
va kul att du kikar in igen, du har vart saknad ju :) Grattis till ny vecka, nu går det undan. sitter själv å ringer för att få tag på ngn som kan hjälpa mig å flytta ut en gaderob fr sovrummet så jag kan börja fixa för lilleman där. ska bli såå roligt å få börja sätta upp hans böcker som jag köpt på hyllan, hänga upp den jättestora tavlan med nalle puh på.......åå mys..
halsbränna har jag tack å lov klarat mig utan...tacksamt :)
Ja, det är verkligen kul och mysigt att fixa för de små..Har tvättat upp de minsta kläderna och lagt in i byrån nu också, de är såå pyttiga.
Ha en bra dag, ska åka iväg och se om jag kan hitta något att shoppa nu :) -
v.34 idag och endast 48 dagar kvar till bf..jippie..
Längtar verkligen nu, och i natt fick en vän sin lilla dotter så nu blev längtan om möjligt ännu större :)
Får också en hel del sd nu, och känner ofta som lite lätt mensvärk, men det är väl förvärkar? Minns typ inte hur det var i slutet av min förra graviditet, men det är väl vanligt att känna förvärkar tidigare vid andra graviditeten? -
Den kära leken: såg att du undrade över avnavling..Ska du föda på varbergs sjukhus? Enligt min BM har de sen avnavling där, vilket är det jag vill ha..
Ang. K-vitaminsprutan så får ni gärna skriva mer om det när ni har mer info. Undrar också över det då jag snubblade in på en tråd om det för ett tag sedan. Antar att sonen fick den 06 fast det inte är ngt jag minns, men som sagt det är mycket det inte informeras om ordentligt..
Hörs ngn annan dag tjejer nu e det dags att sova..