Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

den kära leken skrev 2010-04-15 11:11:44 följande:

Bra tips Elinnnn. Tack!
    så lite så :) borde ju inte vara nåt problem för dig som avskyr byxor ;);) förresten så ska jag även ha rena mammatrosor med mig. som sagt för jag vill inte ha mina vanliga trosor som kommer klämma åt. eller så åker jag helt enkelt hem i BBs snygga nättrosorna hahaha
    Vår älskade bebis har BF 100809
  • elinnnnn

den kära leken: nä ingen kommer ju kolla under kjolen ändå ;) jag tycker dem ger bra stöd, lite lagom stöd till magen också ju :D sofie och laura: japp amningsbh och amningströja är en bra ide :D nallepuhmamma: jag kommer försöka hålla mig undan från solen. jag är rättså ljus och bränner mig väldigt lätt. jag får heller ingen jämn solbränna utan bara fler leverfläckar :S och ännu lättare nu under graviditeten, så här kommer det väl badas lite grann med massa med solskyddskräm och sen ligga i skuggan :D Lycka till på söndag! Hoppas bebben vill visa :D vi ska göra vårt andra könsul om 2 veckor :D spännande!

• elinnnnn
    Malten skrev 2010-04-15 12:35:07 följande:
    Ingen som har nåt (lugnande) att säga ang. detta? Kände ni varje dag v21? (har moderkakan i framvägg)
    tycker heller inte att du ska oroa dig. min har betett sig precis likadant särskilt runt v.20,21, 22 då jag inte kände den varje dag och när den väl rörde på sig så var det mycket mer diffust än förut. Men det är ju inte förräns efter v.25 man ska oroa sig om den inte rört sig på ett dygn. kram
  • elinnnnn

japps just pga pigmentförändringarna försöker jag hålla mig borta från solen. så gott det går. jag har redan fått pigmentförändringar i ansiktet. prickig och fläckig :( åh jag som bara går ut ett par gånger i veckan och endast från huset till bilen och från bilen intill vart det nu är vi ska, så inga långpromenader alltså här.--- men det är väl bara till att acceptera

• elinnnnn

Belly: åh vad kul! Jag har fortfarande inte bestämt mig om jag ska boka könsUL i sverige eller inte. Jag ska nog göra ett ultraljud till här innan jag åker hem. Förhoppningsvis kan dem se denna gången. Men BM har så bråttom här och vill bara göra dem vanliga rutinmätningarna och sen skicka hem mig typ. Men alltså vi har ju redan gjort mätningarna, gjordes ju v.17 och en gång till v.21... Jag ska nog be min BM skriva på remissen att det är ett könsul vi vill ha. det kanske hjälper ;) Dem har ju inte 3D/4D på den kliniken vi går till annars hade vi gjort ett sånt. då ser man mycket mera :D Den kära leken: ja det är en stor omställning faktiskt att inte kunna gå ut själv. Men jag tycker inte det är värt risken att gå ut själv. Det är ju inte olagligt att gå ut själv som kvinna men det känns inte så säkert :S Jag längtar jättemycket hem till Sverige, jag kommer promenera helt själv varje dag :P OM jag nu orkar haha. Jag har ju haft mycket värk i höfterna och ryggen i veckan, nu har det gått över. Men i 2 dagar har jag haft extrem värk och kramp i vaderna. Tjolahopp vad kul. Not :D Och tipset som jag gett, som jag själv använt vid tidigare graviditeter hjälper ju inte ett dugg :( Kanske går det över av sig självt??

• elinnnnn

sweetlilly: morron :)ang bröstvårtorna/gårdarna ingen aning men det är nog normalt :)

• elinnnnn

ingen inne idag?? alla har tagit sovmorgon? det gör ni i och för sig rätt i. det är ju lördag:D förhoppningsvis har ni superfint väder därborta i sverige

• elinnnnn

hej allihopa!
    tråkigt att ni har dystert väder. här har vi det också, för en gångs skull. men det är ändå varmt. men lite mulet och en regnskur då och då. så skööööönt!!! Det regnar liksom inte så ofta här precis. typ 2 ggr om året ungefär :P

puchelina: japp jag har också vadkramp :(

• elinnnnn

pregga: samma här... det går verkligen upp och ner här också. jag oroar mig också ibland men men det är väl så det ska va?... jag är ju i v.24 och inte blir det mycket sparkar här inte. eller jo vissa dagar är det full rulle sen andra dagar typ ingenting :S

• elinnnnn

pregga: japps känner igen det ;) kram

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10